BSL - LIS

Finde günstige Flüge von Basel nach Lissabon

Durchsuche Hunderte Reise-Websites nach Angeboten für günstige Flüge nach Lissabon

Hin&zurück
1 Erwachsene*r
Economy
0 Gepäckstücke
Sa 4.3.
Sa 11.3.

KAYAK übernimmt deine Suche

Spare 22% oder mehr

Durchsuche Hunderte Reise-Websites nach Angeboten für günstige Flüge nach Lissabon

Komplett kostenlose Nutzung – ohne versteckte Gebühren.

Nach Kabinenklasse, kostenlosem WLAN und mehr filtern

Kombiniere Flug + Hotel und spare

Gut zu wissen

Nebensaison

Januar

Hochsaison

Juli

Günstigster Flug

CHF 45

Durchschnittspreis für Hin- und Rückflug

CHF 199

Top-Preis für Hin- und Rückflug

CHF 146

Top-Preis auf einfacher Strecke

CHF 87
Die beliebteste Reisezeit mit einem durchschnittlichen Preisrückgang von 42%.
Die beliebteste Reisezeit mit einem durchschnittlichen Preisanstieg von 38%.
Flug von Basel EuroAirport Swiss nach Lissabon
(Durchschnittspreis in den vergangenen 2 Wochen)
oder weniger
oder weniger

Flüge von Basel nach Lissabon - die beste Zeit zum Buchen

Voraussichtlicher Preis für den Hin- und Rückflug
Durchschnittspreis pro Monat
Preisentwicklung vor dem Reisedatum

Die besten Tipps, um einen günstigen Flug ab Basel zu finden

  • Suchst du einen günstigen Flug? 25% unserer Nutzer*innen haben Flüge auf dieser Strecke für CHF 87 oder weniger für einen einfachen Hinflug und CHF 146 oder weniger für einen Hin- und Rückflug gefunden.
  • Der Flugpreis auf der Strecke Basel–Lissabon ist durchschnittlich 77 Tage vor dem Abflugdatum am günstigsten.
  • Buche deinen Flug mindestens 4 Wochen vor dem geplanten Abflug, um dir einen guten Preis zu sichern.
  • Die Hochsaison ist im Juni, Juli und August. Der günstigste Reisemonat ist Januar.
  • Im Durchschnitt* ist ein Abflug am Morgen etwa 2 % teurer als ein Abflug am Abend.
  • Wenn du ein Gepäckstück oder sonstige Wertgegenstände am Flughafen von Lissabon verloren hast, findest du das Lost-and-Found-Büro der Public Security Police im Erdgeschoss des Flughafens, neben dem Schalter der Flughafensecurity.
  • Um am Flughafen in Basel (BSL) zu parken, empfiehlt es sich, im Voraus einen Parkplatz zu reservieren. So ist dir ein freier Parkplatz garantiert. Die Parkplätze kannst du rund um die Uhr anzufahren. Auf der schweizerischen Seite liegt der Parkplatz S1 auf dem Flughafengebäude und der Parkplatz S2 direkt neben dem Gebäude. Die Langzeitparkplätze S3 und S4 sind 500 Meter beziehungsweise 10 Min. zu Fuss vom Flughafen entfernt. Du kannst dort Bar oder mit Kreditkarte bezahlen. Auf den Langzeitparkplätzen kostet eine Woche circa CHF 107.
  • Der Flughafen in Basel verfügt über mehrere Lounges, die für Fluggäste zu einem günstigen Preis zugänglich sind. Die EuroAirport Skyview Lounge befindet sich im Center des Flughafens neben dem Duty-Free-Shop und hat von Montag bis Freitag von circa 5.30 Uhr bis circa 19.15 Uhr geöffnet und am Samstag von circa 5.30 Uhr bis circa 11.00 Uhr. Für circa CHF 36 kannst du dort maximal 3 Std. verbringen.
*Mittelwert aus den günstigsten Preisen der Suchergebnisse von KAYAK bei Abflug innerhalb der nächsten 30 Tage.

FAQs für Flugbuchungen von Basel nach Lissabon

Top 3 Airlines auf der Strecke Basel EuroAirport Swiss – Lissabon

Ergebnis basierend auf Bewertungen von KAYAK-Nutzern
6.7
easyJetErgebnis aus 8383 Bewertungen
6.7Boarding
6.7Komfort
7.7Crew
5.5Unterhaltung
6.0Essen
Airline-Bewertungen
Positiv: "Ex Airberlin Crew, also nett"
Negativ: "kein Catering mehr! Bringen Sie eine Stulle mit!"
Mehr zu easyJet
Positiv: "Ex Airberlin Crew, also nett"
Negativ: "kein Catering mehr! Bringen Sie eine Stulle mit!"
Negativ: "Terrible boarding after 2 hours."
Positiv: "Right price."
Negativ: "Crowded and not organized."
Positiv: "Die Crew war nett."
Negativ: "Abflug hat sich um 2h verspätet. Die Maschine für den Hinflug war defekt. Kann immer mal passieren."
Positiv: "Nettes Personal."
Negativ: "Keine Verspaetung"
Negativ: "Flug war verspätet, deshalb ein Punkt Abzug"
Positiv: "Nothing much every other plane is more comfortable."
Negativ: "We were five people with five carry-on lugages and five small individual bags. The people in boarding tried to charge us €76 for each one of the bags for a total of €380 extra. We managed to put three of those bags inside our suitcases but we were still charged for two very small bags €152."
Negativ: "Announcements at gate..only one long line..didn't know what was boarding.."
Positiv: "The price, the crew"
Negativ: "The terminal without air conditioning in Bordeaux was a mess, due to construction and size. It felt I was being penalized for using a low cost airline."
Positiv: "Crew were lovely and happy and kept us abreast of the problems that caused a delay in departure."
Positiv: "On time"
Negativ: "Charles dGaul airport security was redundant and slow. A more cohesive flight change would have been better."
Positiv: "Nett"
Positiv: "We got to Lisbon in one piece. Comfortable during the flight. Well behaved neighbouring passengers."
Negativ: "Although the flight is actually good, my overall experience is still poor due to the boarding crew at the gates. If anything I want to make an official complaint on how poor the services were towards other passengers and us. I will do this in the week."
Negativ: "Sehr laut! Eng gestuhlt, Abgabe des Handgepäcks :-((("
Positiv: "Preis"
Positiv: "Nette crew, hat gut improvisiert (Maschine wurde aus Amsterdam geordert wegen technischen defekt an geplantem aircraft"
Negativ: "Flug hatte leider 1.5 stunden verspätung."
Negativ: "Für 13 Euro nach Kopenhagen, was will man mehr erwarten? Bin pünktich abgeflogen und pünktlich gelandet."
Positiv: "War gut"
Negativ: "Der Flieger startete verspätet, da ein alleiniger Koffer ohne Besitzer im Laderaum war."
Negativ: "The plane was late and we were all crammed into a tiny area whilst we waited to board. We got on straight after the previous passengers disembarked so the plane had not been cleaned well and the whole flight was uncomfortable as it was so hot. The staff were rude in the check in at the Basel airport"
Positiv: "Alles hat hat gut geklappt."
Positiv: "Es war alles okay. Absolut Top-Preisleistungsverhältnus"
Negativ: "Habe nicht gegessen Platz war okay für einen Kurzstreckenflug"
Positiv: "Das Flugpersonal war freundlich und sehr bemüht."
Negativ: "Der Flug war leider nicht pünktlich und es wurde schon zum Boarding aufgefordert, obwohl das Flugzeug noch gar nicht vor Ort war. Obwohl mein Rucksack den Handgepäckbestimmungen entsprach, musste ich meinen Rucksack beim Boarding einchecken. Das war zwar unentgeltlich, aber durch das Warten auf mein Gepäck habe ich meinen Zug verpasst und meine Pins am Rucksack waren abgerissen und ich habe sie nicht wiederbekommen. Es war ein Pin von Maui und einer von den Seychellen. Das ist wirklich mehr als schade und ich habe mich sehr darüber geärgert. Ein Hinweis, dass man die Pins besser abmacht und im Rucksack verstaut, wären wirklich hilfreich gewesen."
Positiv: "Wetter und ruhiger Flug"
Negativ: "Der eher knappe Platz an Bord und die vielen Kinder"
Negativ: "Didn’t even get to take this flight due to our first EasyJet flight being delayed."
Positiv: "Heiratsantrag"
Negativ: "Das war colll der tip war sogar verkleidet und ging auf Knie das habe ich noch nie erlebt bei ein Flug"
Negativ: "Being delayed 4 hours"
Positiv: "Flug hatte Verspätung"
Positiv: "One time"
Negativ: "Cattle car boarding. But expected. Luton airport is confusing for transport to London"
Positiv: "Hat alles super geklappt. Das Personal war sehr freundlich und hilfsbereit."
Positiv: "Everything went to schedule and the crew dealt with an illness emergency without fuss and I am sure more than half the passengers never knew about it."
Positiv: "Das Personal war sehr nett"
Positiv: "Der Flug ist nicht pünktlich gestartet"
Positiv: "Flight was exactly on time. The plane was bigger than expected with more room and a lot of overhead bin space."
Positiv: "Insgesamt war das Bordpersonal sehr zuvorkommend, es war genug zu essen und zu trinken da."
Negativ: "Der Flug hat ungefähr 50 Minuten Verspätung gehabt, was halb insgesamt der Flug nicht besonders angenehm war."
Positiv: "Pünktlich gestartet, schrecklicher Flughafen in Schönefeld"
Negativ: "Pünktlich gestartet, schrecklicher Flughafen in Schönefeld"
Positiv: "Pünktlich gestartet und sehr kurzer Flug."
Negativ: "Wenig Freiraum zwischen den Sitzen."
Negativ: "Terrible customer service. Staff is very poorly trained and just lacking in every regard, from those attending to baggage check to those supposedly assisting with customer service. The airline takes no responsibility for the actions of their employees and leaves everything at the expense of the customer, even when the airline / it’s poorly trained employees are to blame. They left me stranded in a foreign country overnight with no accommodations and just complete and utter disregard for what had actually occurred. By far the worst experience I have ever had with any airline, ever. Beware. Their rules for checked baggage are ridiculous. Nothing is worth the money. I spent less on a 4-star hotel the night I was stranded than the airline charged me to check my bag. I initially paid $107 online to check my bag which was insane enough as is, but despite the fact that I had already purchased the extra large checked-bag option, I was charged an additional €80 at the airport since there was apparently no record of me purchasing the XL bag option (except for on my flight invoice as well as on my bank statement, of course). As a result, after seeking assistance from multiple employees—each of whom couldn’t have cared less—and paying the additional fee, I missed my flight (which was a CONNECTING FLIGHT) because they finished boarding early / closed the gates early. Their lovely cutomer service then proceeded to tell me (as I embarrassingly wept and sobbed), that I must purchase a new flight ticket, before also happening to mention that seeing as though it was almost 12pm, they were doing me a favor by waiting for my decision since I was delaying them from leaving work, as it was the end of their shift. All in all, because I missed my connecting flight, I then missed another flight, as well as a train I previously booked. I not only had to purchase a new flight, but also a hotel room, a taxi to the hotel since the airport hotel was fully booked, a taxi back to the airport from the hotel, and another train ticket, in addition to the obvious necessities such as food and water. All without even an apology from the airline. To make matters worse, once I was finally on the newly booked flight, I was not offered a single refreshment. No food, no beverages, and in fact, was actually ignored by the flight crew as they served everyone around me. EasyJet turned my long 16-hour journey into an exhausting and overall miserable 72+ hour journey due to their complete insolence. Never again......"
Positiv: "Didn’t die"
Negativ: "Hour late Packed like cattle into waiting line Had to walk 10 miles to baggage claim"
Negativ: "haben 2 mal das gleiche ticket bekommen und den flug vwepasst!!! icj finde das eine absolute frechheit"
Positiv: "Das Flugpersonal war aufmerksam. Der Flug startete verspätet."
Negativ: "Essen nur gegen Bezahlung. Sitze sehr eng. Bordunterhaltung nicht vorhanden."
Positiv: "Der Flug am Samstag Abend war sehr leer, ich hatte rechts und links ausreichend platz"
Negativ: "Mein Flug hatte eine kleine Verspätung von 7 Minuten bei Start, aber ist dennoch pünktlich in Berlin gelandet"
Positiv: "Alles gut, checken Kontrolle war ganz schnell vorüber auch Security Check ging ganz schnell beim Boarding gab’s auch keine Probleme. Auch ohne zusätzliche Kosten habe ich ein Platz mit Beinfreiheit bekommen"
Negativ: "Ich habe bezüglich meines Fluges von Berlin nach Frankfurt am 31. Mai 2018 keine Beschwerden. Es gab lediglich eine kleine Verzögerung von knapp 30 Minuten."
Positiv: "The crew were great. The waiting rooms in Basel euroairport were good"
Negativ: "A 7am flight with a two hour delay so we got up at 4am for nothing. The email woke us at 4am and said we must still check in at the same time. Once boarded we had a further delay of half an hour. The queues were quick at Basel but dreadful at passport control at Gatwick. Presumably because were were so late. Meant we had to run and stress ourselves to get next transport. We are too old for all that. If not for all that I would have been saying what a great flight"
Positiv: "Das Flugpersonal war sehr höflich."
Negativ: "Essen muss bezahlt werden. Bordunterhaltung war nicht vorhanden. Sitze waren sehr eng."
Positiv: "Das Flugpersonal war sehr höflich."
Negativ: "Sitze waren sehr eng."
Negativ: "Es wäre angenehmer gewesen 1 Stunde im Flughafen anstelle im Flieger zu warten (Streik im Frankreich, keine Schuld der easy Jet). Während dieser Zeit gab es keine Verpflegung. Wirklich ärgerlich war der Umstand, dass erst 8 Minuten vor der Landung die Gelegenheit für den Getränke-kauf geboten wurde. Ebenfalls sehr ärgerlich ist der Umstand, dass die Handtasche als Gepäckstück zählt. Im Flieger muss dann wieder ausgepackt werden um das Handy abzustellen und die Medikamente heraus zu nehmen."
Negativ: "Die Sitzreihen sind sehr eng. Mit ausgeklappten Tischchen, kann man sich kaum noch bewegen."
Positiv: "Alles gut..geringe wartezeitin gatwick"
Negativ: "We were stopped and told that we had to repackage because my small shoulder bag and my wife's purse were too large and constituted more than one carry-on. We repacked as best we could, considering our suitcases were full already. Not good enough! We were charged sone 70 euros extra. As our bonding proceeded we saw more than several people with larger backpacks and purses than we originally had. Never again for easyjet!"
Positiv: "Pünktlich waren wir"

Beim Wechsel des Sitzplatzes ist dieBuchung für Handgepäck verloren gegangen. Hat uns ca. 30min am Check-in gekostet, sowie zurück auf original Sitzplatz.

like easyjet low cost airline, good deal for what you pay.

Die Flugbegleiter waren so hübsch und nett 😍

Negativ: "Die Kommunikation mit Mundschutz leider sehr kompliziert ,, das Boardpersonal sollte einfach viel langsamer aber dafür lauter sprechen ,, nicht schön aber dafür effizient"
Negativ: "Get what you get with discount airline, but booking, travel, arrival went without a glitch"
Negativ: "Seats far too small and uncomfortable."
Positiv: "Staff was friendly and happy."
Negativ: "Seats are not the most comfortable."
Positiv: "It felt like a top airline, fast boarding, great service."
Negativ: "We never got there"
Negativ: "A mechanical malfuntion caused our takeoff to be over 2 3/4 hours late. I had a scheduled 4 hour layover which wasn't enough and missed my USA connection. Had to pay another $2500 x 2 for return flight to make a wedding Same happened on arrival. 2hr delay Going back in 2 weeks. Trying Europa Air"
Positiv: "The crew was nice and friendly."
Negativ: "The plane was extremely dirty, almost disgusting!"
Positiv: "N/A"
Negativ: "The flight was delayed, then we loaded onto an airport bus where we stood, sweating, for about 10 minutes before the bus left. Once we got on board it took forever for people to be seated, and some people were having their seats switched and others couldn’t find anywhere to put their luggage."
Negativ: "The santorini airport is a mess. Our flight was delayed nearly an hour because the tiny airport wasn’t able to handle the amount of flights they had coming in and going out at the same time"
Positiv: "All was ok"
Negativ: "Flight delayed and slow boarding"
Positiv: "Anything"
Negativ: "almost all"
Positiv: "Vueling is a great airline - very hip and cosmopolitan. The crew was young but intelligent, hard-working and helpful"
Negativ: "I was unable to check in online (and I tried multiple times with multiple devices). I got the unhelpful message that I simply couldn’t “check-in at this time.” This left me thinking that I should keep trying. A more specific error message would be more helpful."
Negativ: "I was informed upon arriving that I was on "standby" for a flight I'd booked weeks in advance, and told the reason was I had not paid the surcharge to reserve a specific seat, and Vueling oversold the flight by 10%. Not cool, Vueling. Also the flight was almost an hour late taking off."
Positiv: "ontime"
Negativ: "my luggage tags didn't print and wasn't offer in the online kiosk."
Positiv: "The crew was amazing. They makes sure that we will be comfortable with a baby"
Positiv: "Seat comfortable, crew do their best"
Negativ: "be on time!!"
Positiv: "Trying to be the worlds worst airline. They get my vote. With totally mixed up gates many missed flight. Airline didn’t care"
Negativ: "Everything"
Positiv: "Amazing and helpful crew"
Negativ: "Long delay and inefficient boarding for people with digital boarding pass"
Positiv: "Nothing"
Negativ: "Pay for all, it's ridiculous for the price of the ticket"
Negativ: "Most Vueling flight that I take are delayed"
Negativ: "The seat area was dirty with broken biscuit crumbs - both seat and floor. The pocket in front of the seat (back of previous seat) was filthy with what looked like yogurt and chewing gum. Very unpleasant!"
Negativ: "Flug war verspätet"
Negativ: "Beide Flüge waren verspätet"
Negativ: "Unkoordiniertes Boarding und 1,5h Verspätung."
Positiv: "Alles hat geklappt, war angenehm. Immer informiert über Verspätung."
Negativ: "Langes Koffer Drop off und Flug Verspätung von 9 Minuten +- verhindern das Punktemaximum. Für die schreienden Babies kann ja die Fluggesellschaft nichts."
Positiv: "Nothing"
Negativ: "Flight delayed, no gate information till 18:40 - when flight was supposed to take off at 14:40 - then gate overcrowded by passengers from 3 different flights all to the same place. Crew members didnt know how to handle the situation and over 200 did not board the plane. However once taken to the plane lucky passengers had to wait outside on runway for approximately 40 mins as cabin crew also did not know how to handle the situation. Those with assigned seats did not get them and those with luggage to go in the cabin were informed there was no more space and luggage had to be put in the hold. We finally boarded the plane at approximately 8:40 but could not take off for another 2 hours where we were stuck on a small cramped space on a plane full to capacity not having eaten anything for hours with no idea of the progress of the situation. In conclusion I expect every passenger should receive a refund for not only the extrodinary 8 hour delay but for the mismanagement of the entire situation."
Positiv: "Nothing.... Very poor. Generally Vueling has a poor image but I took a chance nothing has changed"
Negativ: "On board the plane I was told you have to pay for all the food drinks quite abruptly maybe because I had shorts on and a tee shirt the lady in question thought I did not have much money.....Never go by how somebody is dressed that's my advice to your airline staff...."
Negativ: "Mehr als eine Stunde Verspaetung .."
Positiv: "Bei der Gepäckaufgabe wurde uns durch den Mitarbeiter statt der letzten Sitzreihe ein Platz in Reihe 4 "ausnahmsweise" zur Verfügung gestellt. Die vorderen Sitzreihen waren nicht belegt bzw. das Flugzeug nicht voll belegt."
Negativ: "Nach rd. 3 Std. Verspätung beim Start erfolgte keinerlei Entschuldigung der Kabinencrew. Üblicherweise gibt es dafür zumindest kostenloses Mineralwasser. Statt dessen hat die Kabinencrew zuerst gemütlich gegessen und getrunken und das vordere WC gesperrt. Um die Passagiere würde sich die ersten 45 Minuten nicht gekümmert. Somit Schlangenbildung am hinteren WC. Gewisse Lustlosigkeit erkennbar. Ähnliches Verhalten die letzten 45 Minuten vor der Landung. Statt dessen mit dem I-Pad gespielt. Es stellt sich die Frage, ob nochmals mit Vueling gebucht wird, wenn es eine Alternative gibt."
Negativ: "Hinflug Verspätung wegen Streik in Barcelona, Rückflug verspätet wegen notwendigen Radwechsel, der noch im Gange war als der Einstieg vom Bus in den Flieger erfolgte."
Negativ: "Essen: bitte auch ohne Käse/Milch/Fleisch = vegan anbieten!"
Positiv: "Good aircraft and seats."
Negativ: "Bad check-in by Vueling staff. They kept changing the time to check-in. At first the sign said "All Destinations" with no restriction on check-in. Nest, while we were in the line, they changed the sign to say you could only check-in 2 hours before the flight and then, when we got to the front of the line, they said it was 2 1/2 hours. Very rude in response to our questions."
Negativ: "Der Flug hatte zwei Stunden Verspätung, es gab keine Entschädigung."
Positiv: "Der Flug ist pünktlich gestartet. Sitzplatz am Notausgang hatte mehr Beinfreiheit"
Negativ: "Der Komfort und Service waren für einen Billigflieger in Ordnung"
Positiv: "Well organized boarding."
Positiv: "Der Flug ist pünktlich gestartet, es war alles (boarding, etc.) gut geregelt."
Negativ: "Getränke und Essen kann man nur gegen Bezahlung erhalten (wir wurden darüber noch davor informiert), aber das auch Wasser nicht kostenlos angeboten wird finde ich seltsam, insb. wenn es zu unerwarteter Verlängerung des Flugs kommt (in unserem Fall statt 2 sollten wir 3 Std. wegen massives Flight Traffics von Barcelona nach Wien fliegen) und trotzdem haben wir kein Wasser erhalten. Ist überhaupt nicht in Ordnung!!!"
Positiv: "Flug hatte fast 7 Stunden Verspätung. Keine Verpflegung in dieser Zeit. Erst nach dem Start DURFTEN wir der Airline Geld in die Kasse spülen und ihr ESsen und Getränke abkaufen!!!"
Negativ: "Flug ist leider unpünktlich gestartet."
Positiv: "Flug war 4 Std verspätet."
Negativ: "Es war nur sehr wenig Essen an Bord, dass man kaufen konnte. Sitze unbequem."
Positiv: "Pünktlich gestartet etwas zu essen auf Zahlung ( heute üblich) etwas veraltetet sitze. Flugpersonal sehr freundlich"
Negativ: "Mein Koffer ist komplett demoliert worden habe es gemeldet nun bin ich gespannt ob es erstattet wird!!!"
Positiv: "Das Flugpersonal war sehr aufmerksam, das einzige was fehlte, war die Durchsage auf Deutsch."
Negativ: "Durchsagen auf Detusch fehlten, da Englisch nicht so deutlich war und Spanisch verstehen wir nicht."
Positiv: "Unser Flug ist ganz pünktlich gestartet und somit auch pünktlich gelandet"
Negativ: "Es gibt nichts auszusetzen. Sehr freundlich."
Positiv: "Quick check in at the counter."
Negativ: "Waiting @ boarding gate."
Positiv: "Furious, Vueling is always late!!!"
Negativ: "Always late,, they don't care!!"
Positiv: "Selbst wasser kostet geld"
Positiv: "The crew were very welcoming and for a low budget airline, the staff were very professional."
Negativ: "What let me down was the ryanair ground staff at ponta Delgada airport. I was trying to load up my ticket and the lady at the baggage hall was losing her patience with me a bit, for not printing the ticket out. Also I was charged €40 to check my bag in as I thought I already checked it in online, before I came over here. It's a sad way to end this trip, as its a beautiful island."
Positiv: "The flight was on time and direct."
Negativ: "Ryan Air is like a city bus for air travel. There are no luxuries. You get what you pay for."
Positiv: "Nothing. I never took a flight so bad in my life."
Negativ: "They could have another line to the people that couldn’t make check-in online, but they prefere to charge you a amount of $55,00 euros. Me and my husband tried to do the check-in online but the system was out off service and than when we tried again, 2 hour before departure, it was no possible"
Positiv: "The only good thing was it was a direct flight."
Negativ: "Short version: Avoid Ryanair like you would avoid Herpes. I paid for baggage but got charged again. Desk agent was rude. There was no information provided about what gate or where the gate was. I paid for fast track security and didn't get it. It only got worse from there. Never ever fly Ryanair!"
Positiv: "Nothing"
Negativ: "Communication, comfort, customer service, timeliness"
Negativ: "Der Pilot hätte sanfter landen können"
Positiv: "We like to thank Gavin one of the crew member he did a good job and take care about my wife condition during the flight"
Positiv: "Cheap flight"
Negativ: "Less time in the boarding line and less interruptions to sell things."
Negativ: "the heat in the cabin was unbearable"
Positiv: "Die Crew war nett"
Negativ: "Meiner Meinung nach kann man bei der Airline keinen Luxus erwarten, nicht für den Preis. Von daher stimmte für mich das Preisleistungsverhältnis."
Positiv: "Nix"
Negativ: "Alles"
Positiv: "Schnelles einfaches Boarding"
Negativ: "1 Stunde Verspätung"
Positiv: "Preis-Leistungs-Verhältnis war ok, nettes Personal."
Negativ: "Das nachträgliche Dazubuchen von Gepäckstücken klappte erst nach mehreren Anläufen, intransparente Abwicklung."
Positiv: "Schlichtweg nichts!"
Negativ: "Schreckliche Erfahrung, wie immer mit Ryanair! Flug natürlich total verspätet, es wird über Lautsprecher angekündigt das das Gate schließt, obwohl noch lange kein Flugzeug kommt, keinerlei Informationen durch das vollkommen überforderte und inkompetente lustlose Personal. Keinesfalls empfehlenswert, lieber etwas mehr ausgeben und eine anständige Airline nehmen"
Positiv: "The take off was very smooth"
Negativ: "It was a bit too warm"
Positiv: "Sehr kompetent, Zeitplan eingehalten, freundliches Personal,"
Negativ: "Keine kostenlose Getränke zur Verfügung gestellt (zumindest Wasser) ;-)"
Positiv: "Being on time and the comfort in the exit row was excellent"
Negativ: "Penning of passengers before and after flight. Continuous sales pitches from crew. Aisle always busy."
Positiv: "Wie soll ich etwas bewerten, das nicht gab? (Bordunterhaltung, Verpflegung)"
Positiv: "Crew was perfect! Very nice."
Negativ: "Staff at Riga Airport was very unfriendly"
Positiv: "Sehr freundliches und hilfsbereites Personal. Pünktliche Ankunft."
Positiv: "Leider empfinde ich das inzwischen als Abzocke, dass dauernd zusätzlich noch Gebühren fällig werden. Handgepäck ist bald überhaupt nicht mehr kostenfrei dabei. Fliegt man zu zweit bekommt man "zufällig" immer Plätze auseinander, um dann eine Umbuchung von 7,- € zahlen zu müssen. Wer Rücken hat, sollte nicht länger als 1 Stunde in so einer Büchse sitzen."
Positiv: "The price"
Negativ: "Confusing baggage policy. You are told to take your bag to the gate where it will be taken and put in the hold. It is not made clear that this bag must go through security with you and therefore cannot contain liquids. We had to jettison a lot of toiletries. When we got to the gate we were allowed to take the bags on anyway. What is the point of this?"
Positiv: "Wir haben die Verspätung anfangs zur Hälfte während des Fluges wieder aufgeholt."
Negativ: "Der Flug hatte Verspätung. Es gab lange Wartezeiten, bis wir das Flugzeug überhaupt besteigen konnten. Auf dem Flug selbst, gab - trotz sehr heißer Sommertemperaturen - nicht einmal ein Becher Wasser umsonst. Es ist alles sehr eng. Das jetzt sogar während des Fluges Rubbellose verkauft werden, ist sehr grenzwertig."
Positiv: "Flug bisschen verspätet aber Zeit gut reingeholt"
Negativ: "Gab kein Essen, aber war auch Ryanair also normal"
Positiv: "Eine Stunde Verspätung"
Positiv: "2 Stunden Verspätung davon 1 im Flieger sitzend bei 36 Grad auf dem Rollfeld. Schmutzige Flieger, Personal ohne jegliche Englischkenntnisse."
Negativ: "der Flug startete mit einer Verspätung von 65Min."
Negativ: "I paid for my seats and the ask me to change next to the emergency door, something that i would never choose."
Positiv: "Trotz der Verspätung - keine kostenlose Angebote. Auch für Wasser müsste man zahlen"
Negativ: "Alle Passagiere waren wegen Verspätung müde. Trotzdem hat man Licht vollständig eingeschaltet um etwas zu verkaufen."
Positiv: "Keine Versorgung trotz Verspätung."
Negativ: "Licht war die gesamte Zeit an, trotz Nachtstunden"
Positiv: "freundliches Personal, der Flug war pünktlich, großzügiger"
Negativ: "etwas langes Warten in der Fluggastbrücke, unfreundliche Handgepäckregelung, obwohl der Flug nicht ausgebucht war..."
Positiv: "My own boarding was went ok"
Negativ: "What was the most annoying part of the whole experience was the fact that they were other passangers on there school trip. Yes they are just still kids, but from the very start of them boarding, thats when everything just went downhill. The kids was just screaming, shouting, and sprinting into there sits. Even after being told to quite and calm down, all them were still screaming and shouting at the top of there vioces throughtout and non-stop for the whole flight (even after landing and getting into the bus). The worst fact of all is that, there was just far too many of them for everyone to handle (by the flight crew, and the trachers). It was also the first thing in the morning so it’s not like everyone would most likely be well rested already."
Positiv: "Das Flugpersonal war sehr nett"
Negativ: "Die Sitze waren ungemütlich"
Positiv: "Good flight with no turbulence. Checked luggage came out fast."
Negativ: "They never gave me a printed boarding pass when I checked in and then once boarding the actual plane outside of WiFi range they made a big deal about not being able to show them a boarding pass. I had already shown two people before. If they needed to see it before boarding the plane then they should mandatorily give you a printed pass."
Positiv: "Flugzeug sauber und wirkt technisch gut in Schuss, Personal gepflegt und freundlich"
Negativ: "Sehr zeitaufwenig, weil man früh da sein muss und sehr lange Wege hat: Terminal 2 also 15min vom Bahnhof, dort zum letzten Gate-Block, von da mindestens 15min Busfahrt über den ganzen Airport. Im Flieger fast 1 Stunde rumhocken bevor er startet, ohne dass Getränke oder Essen verkauft wurden. Die Sitze sind ab gut 180cm Körpergröße nicht mehr ergonomisch, wird mir ab ca. 2h Flugdauer unangenehm. Kein Netz oder Tasche am Sitz des Vordermanns, so dass man Handy usw. nicht 'mal schnell' verstauen kann."
Positiv: "Nothing! Terrible airline and so inefficient"
Negativ: "Waited over an hour to board while we stood in line for this ! Stayed an additional 45 mins after landing for our luggage to drop. Horrible horrible airline"
Positiv: "Günstiger Flug, durch Unterbuchung auch genügend Platz. Fußraum ausreichend für 1,80cm und innereuropäischen Flug."
Negativ: "Alles exklusive. Leider nervt die Dauerverkaufs-Show bei Ryan Air massiv. Noise cancelling rettet."
Positiv: "Pünktlich, schnelle Abfertigung"
Negativ: "Hätte was von Kaffeefahrt... Getränke, loose, Duty Free, alles Zack Zack"
Negativ: "Enge Sitze mit wenig Beinfreiheit und ohne Möglichkeit sie zurückzuklappen."
Positiv: "Geringe Verzögerung. Verpflegung konnte an Bord erworben werden."
Positiv: "Ship flight"
Negativ: "Flight was delay, and I don't see crew doing the best to make the people confortable. Or happy to flight"
Positiv: "Das Personal war sehr freundlich"
Negativ: "Der Platz für große Menschen war zu eng, man stand lang in der Kälte bevor man ins Flugzeug durfte"
Positiv: "Der Flug ist super pünktlich gestartet und es gab keine Probleme mit dem Gepäck."
Negativ: "Das Personal war bei der Sicherheitseinweisung extrem unmotiviert."
Positiv: "Nothing"
Positiv: "Nach der Sicherheitskontrolle benötigt man 20min zum Gate D40. Der Bereich ist ordentlich und hat eigene Sanitärräume und eine Kaffeebar. Das Boarding erfolgt reibungslos, die Busfahrt zur Parkposition auf der Südseite dauert entsprechend lange. Bei schlechtem Wetter ist das Besteigen des Flugzeugs unangenehm (wie bei jeder Außenposition in FRA"
Negativ: "Crew war in Ordnung. Störend sind die Ankündigungen der Zusatzverkäufe. Die Kabine der neuen B737 war angenehm, Sitzabstand sehr ausreichend."
Positiv: "Flug war pünktlich, Personal war sehr nett"
Positiv: "Flug Personal war sehr nett und aufmerksam. Das zusätzliche Handgepäck wurde aufgegeben."
Negativ: "Der Flug hatte ca. 1 Stunde Verspätung. Es dauerte sehr lange bis das Gepäck am Zielort erschien."
Negativ: "War alles gut"
Positiv: "Gute Flug. Sehr gute Personal."
Positiv: "Flug war pünktlich und das Personal sehr nett;"
Negativ: "Der Komfort war etwas eingegrenzt; während des Fluges traten sehr viele Turbulenzen auf (?!) und die Landung würde ich in Schulnoten mit einer 4 bewerten!"

Buchen Sie günstige Flüge von Basel nach Lissabon

Aktuelle Angebote - Hin- und Rückflug

20.06.Di
NonstopeasyJet
2:50 Std.BSL-LIS
22.06.Do
NonstopeasyJet
2:40 Std.LIS-BSL
CHF 66
19.06.Mo
NonstopeasyJet
2:50 Std.BSL-LIS
26.06.Mo
NonstopeasyJet
2:40 Std.LIS-BSL
CHF 76
20.06.Di
NonstopeasyJet
2:50 Std.BSL-LIS
26.06.Mo
NonstopeasyJet
2:40 Std.LIS-BSL
CHF 78
14.03.Di
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
22.03.Mi
NonstopeasyJet
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 79
14.03.Di
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
24.03.Fr
NonstopeasyJet
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 80
23.05.Di
NonstopeasyJet
2:50 Std.BSL-LIS
25.05.Do
NonstopeasyJet
2:40 Std.LIS-BSL
CHF 81
14.03.Di
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
25.03.Sa
NonstopeasyJet
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 82
14.03.Di
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
16.03.Do
1 StoppeasyJet
26:50 Std.LIS-BSL
CHF 84
14.03.Di
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
23.03.Do
NonstopeasyJet
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 85
20.06.Di
NonstopeasyJet
2:50 Std.BSL-LIS
26.06.Mo
NonstopeasyJet
2:40 Std.LIS-BSL
CHF 86
09.06.Fr
NonstopeasyJet
2:50 Std.BSL-LIS
17.06.Sa
NonstopeasyJet
2:40 Std.LIS-BSL
CHF 88
15.03.Mi
1 StoppMehrere Fluglinien
8:05 Std.BSL-LIS
22.03.Mi
NonstopMehrere Fluglinien
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 93
13.03.Mo
1 StoppMehrere Fluglinien
13:20 Std.BSL-LIS
23.03.Do
NonstopMehrere Fluglinien
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 94
28.02.Di
1 StoppMehrere Fluglinien
14:20 Std.BSL-LIS
23.03.Do
NonstopMehrere Fluglinien
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 95
04.03.Sa
1 StoppMehrere Fluglinien
12:40 Std.BSL-LIS
09.03.Do
1 StoppMehrere Fluglinien
7:00 Std.LIS-BSL
CHF 97
12.03.So
1 StoppMehrere Fluglinien
8:30 Std.BSL-LIS
23.03.Do
NonstopMehrere Fluglinien
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 101
08.03.Mi
1 StoppMehrere Fluglinien
12:50 Std.BSL-LIS
15.03.Mi
NonstopMehrere Fluglinien
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 102
03.03.Fr
1 StoppMehrere Fluglinien
26:15 Std.BSL-LIS
10.03.Fr
1 StoppMehrere Fluglinien
4:40 Std.LIS-BSL
CHF 103
14.03.Di
1 StoppMehrere Fluglinien
13:10 Std.BSL-LIS
17.03.Fr
1 StoppMehrere Fluglinien
4:40 Std.LIS-BSL
CHF 106
28.03.Di
1 StoppMehrere Fluglinien
8:25 Std.BSL-LIS
31.03.Fr
1 StoppMehrere Fluglinien
6:45 Std.LIS-BSL
CHF 108

Nach Zwischenstopps suchen

Nach Airline suchen

Nach Preis suchen

Aktuelle Angebote - Nur Hinflug

13.06.Di
NonstopeasyJet
2:50 Std.BSL-LIS
CHF 45
28.03.Di
1 StoppRyanair
8:25 Std.BSL-LIS
CHF 46
28.02.Di
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
CHF 48
27.02.Mo
2 StoppsMehrere Fluglinien
53:00 Std.BSL-LIS
CHF 48
28.03.Di
2 StoppsMehrere Fluglinien
28:05 Std.BSL-LIS
CHF 49
28.02.Di
1 StoppRyanair
11:55 Std.BSL-LIS
CHF 51
27.02.Mo
1 StoppeasyJet
15:15 Std.BSL-LIS
CHF 52
31.03.Fr
1 StoppeasyJet
7:40 Std.BSL-LIS
CHF 54
27.02.Mo
1 StoppeasyJet
12:25 Std.BSL-LIS
CHF 55
15.03.Mi
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
CHF 56
27.04.Do
1 StoppeasyJet
26:55 Std.BSL-LIS
CHF 57
28.02.Di
2 StoppsRyanair
25:45 Std.BSL-LIS
CHF 58
26.02.So
1 StoppVueling
23:30 Std.BSL-LIS
CHF 59
14.05.So
1 StoppMehrere Fluglinien
13:45 Std.BSL-LIS
CHF 59
15.02.Mi
2 StoppsMehrere Fluglinien
9:35 Std.BSL-LIS
CHF 62
17.04.Mo
2 StoppsMehrere Fluglinien
27:40 Std.BSL-LIS
CHF 63
17.04.Mo
2 StoppsMehrere Fluglinien
27:40 Std.BSL-LIS
CHF 64
17.04.Mo
1 StoppMehrere Fluglinien
25:35 Std.BSL-LIS
CHF 65
02.04.So
2 StoppsRyanair
15:40 Std.BSL-LIS
CHF 70
02.04.So
2 StoppsRyanair
15:40 Std.BSL-LIS
CHF 74

Nach Zwischenstopps suchen

Nach Airline suchen

Nach Preis suchen

Basel - Lissabon

Abflug:

Basel (BSL)Schweiz

Reiseziel:

Lissabon (LIS)Portugal

Angebote für den Rückflug:

Lissabon - Basel

Abflughäfen ansehen:

CHF 66

Ziele entdecken:

CHF 66