Finde günstige Flüge von Basel nach Lissabon

Durchsuche Hunderte Reise-Websites auf einmal nach Flügen nach Lissabon. Kombiniere Flug und Hotel und spare!

BSL — LIS
30. Jun — 7. Jul1
Hin&zurück
1 Erwachsene*r
Economy
0 Gepäckstücke
Von?
Nach?
Do 30.6.
Do 7.7.

Durchsuche Hunderte Reise-Websites auf einmal nach Flügen nach Lissabon. Kombiniere Flug und Hotel und spare!

Gut zu wissen

Nebensaison

November

Hochsaison

April

Günstigster Flug

CHF 21

Durchschnittspreis für Hin- und Rückflug

CHF 182

Top-Preis für Hin- und Rückflug

CHF 256

Top-Preis auf einfacher Strecke

CHF 191
Die beliebteste Reisezeit mit einem durchschnittlichen Preisrückgang von 39%.
Die beliebteste Reisezeit mit einem durchschnittlichen Preisanstieg von 30%.
Flug von Basel EuroAirport Swiss nach Lissabon
(Durchschnittspreis in den vergangenen 2 Wochen)
oder weniger
oder weniger

Flüge von Basel nach Lissabon - die beste Zeit zum Buchen

Voraussichtlicher Preis für den Hin- und Rückflug
Durchschnittspreis pro Monat
Preisentwicklung vor dem Reisedatum

Die besten Tipps, um günstige Flüge zu finden

  • Suchst du einen günstigen Flug? 25 % unserer Nutzer haben Flüge auf dieser Strecke für CHF 191 oder weniger für einen einfachen Hinflug und CHF 256 oder weniger für einen Hin- und Rückflug gefunden.
  • Der Flugpreis auf der Strecke Basel–Lissabon ist durchschnittlich 54 Tage vor dem Abflugdatum am günstigsten.
  • Buche deinen Flug mindestens 3 Wochen vor dem geplanten Abflug, um dir einen guten Preis zu sichern.
  • Die Hochsaison ist im März, April und Mai. Der günstigste Reisemonat ist November.
  • Im Durchschnitt* ist ein Abflug am Morgen etwa 14 % teurer als ein Abflug am Abend.
  • Wenn du ein Gepäckstück oder sonstige Wertgegenstände am Flughafen von Lissabon verloren hast, findest du das Lost-and-Found-Büro der Public Security Police im Erdgeschoss des Flughafens, neben dem Schalter der Flughafensecurity.
  • Um am Flughafen in Basel (BSL) zu parken, empfiehlt es sich, im Voraus einen Parkplatz zu reservieren. So ist dir ein freier Parkplatz garantiert. Die Parkplätze kannst du rund um die Uhr anzufahren. Auf der schweizerischen Seite liegt der Parkplatz S1 auf dem Flughafengebäude und der Parkplatz S2 direkt neben dem Gebäude. Die Langzeitparkplätze S3 und S4 sind 500 Meter beziehungsweise 10 Min. zu Fuss vom Flughafen entfernt. Du kannst dort Bar oder mit Kreditkarte bezahlen. Auf den Langzeitparkplätzen kostet eine Woche circa CHF 107.
  • Der Flughafen in Basel verfügt über mehrere Lounges, die für Fluggäste zu einem günstigen Preis zugänglich sind. Die EuroAirport Skyview Lounge befindet sich im Center des Flughafens neben dem Duty-Free-Shop und hat von Montag bis Freitag von circa 5.30 Uhr bis circa 19.15 Uhr geöffnet und am Samstag von circa 5.30 Uhr bis circa 11.00 Uhr. Für circa CHF 36 kannst du dort maximal 3 Std. verbringen.
*Mittelwert aus den günstigsten Preisen der Suchergebnisse von KAYAK bei Abflug innerhalb der nächsten 30 Tage.

FAQs für Flugbuchungen von Basel nach Lissabon

Top 5 Airlines auf der Strecke Basel EuroAirport Swiss – Lissabon

Ergebnis basierend auf Bewertungen von KAYAK-Nutzern
7.7
KLMErgebnis aus 3845 Bewertungen
7.9Boarding
7.6Komfort
8.4Crew
7.2Unterhaltung
7.4Essen
Airline-Bewertungen

Delayed flight, it is noticeable airplanes noticeable aged

Mehr zu KLM

Delayed flight, it is noticeable airplanes noticeable aged

Es gab einen Snack und gute Getränke. Besser Service als bei manch anderer Airline

Baggage drop-off könnte schneller sein, die FlugbegleiterInnen könnten freundlicher sein

Negativ: "KLM lost my suitcase and did not deliver it until three days later... They refused to compensate me for having delivered the bag with broken articles inside (A pair of Rayban Wayfarers!)"
Positiv: "Services is good ."
Negativ: "Food can be better"
Positiv: "KLM are our airline of choice. A great full-service carrier with impecable standards."
Negativ: "Nothing"
Positiv: "Usual faultless KLM experience"
Negativ: "Nothing."
Positiv: "Flight and the crew!"
Negativ: "Staff at the airport pushing you to upgrade to first class but not making it clear only the first trip from Athens to Amsterdam which the first class uses same uncomfortable seats as the economy to pay extra 130 euros ridiculous airfrance stuff! I should have flown all the way to NYC first class!!!"
Positiv: "Food was great, enjoyed watching videos, staff very profession and friendly."
Negativ: "Boarding was delayed and prolonged My Baggage was not transferred and was not available when I arrived in Dulles."
Positiv: "Comfortable seat, great crew."
Negativ: "Flight delayed, no USB port and no entertainment"
Positiv: "Crew was great, very responsive and hospitable!"
Negativ: "more lunch choices, especially choices without dairy products."
Positiv: "Crew was great and helpful despite oversight in my special meal."
Negativ: "Special meal request was overlook. I did not mind so much as eating less does some good! It is human to err!"
Negativ: "Das ich jetzt noch nicht in nRennes bin sondern in Amsterdam hängen geblieben bin."
Positiv: "Top sympathische Crew"
Positiv: "Die Crew war nett."
Negativ: "Die Kabinenklimatisierung hat man nicht in den Griff gekriegt. In dem Bereich wo wir saßen war es sehr kalt und zügig, so dass wir und trotz mehrerer Decken erkältet haben. In anderen Bereichen haben sich die Gäste über zu hohe Temperaturen beschwert."
Negativ: "Travelled business class and was ace experience"
Positiv: "Unkompliziert"
Negativ: "Die Lauf Wege sind zu lang aus Amsterdam."
Positiv: "Very friendly crew and on time with no problems."
Positiv: "Freundliche und aufmerksame Crew."
Negativ: "Sitze in der Business Class etwas durchgesessen."
Positiv: "Service, entertainment and comfort - all very good. Really enjoyed the extra legroom in comparison with other airlines."
Negativ: "Just the AC was way too cold and they are not providing any blankets nor pillows"
Positiv: "The service crew was very nice"
Negativ: "Entertainment was broken so no movies etc. No pillows and no blankets because they ran out. Freaking cold during the flight. No vegetarian meal nor snacks."
Negativ: "pünktlichkeit"
Negativ: "Es war gute service im Flug. Ich fliege wieder mit KLM."
Positiv: "Nichts"
Negativ: "Stornieren des Flugs. Keiner fühlt sich zuständig und der Kunde wird mit Arbeit und Kosten allein gelassen"
Positiv: "Like the overall KLM experience"
Negativ: "Food could have had better quality and the stewardess served it all at once versus in the various courses."
Negativ: "It was a connection flight from Manchester via AMS to HAJ. Transfer time in Amsterdam (offered by KLM) just 1 hr - so my baggage hasn't arrived in HAJ, at least one day delay! At airport HAJ I've heard that's usual that baggage can't arrive in one our! So I didn't understand why this flight was offered by KLM!"
Positiv: "was a standard flight, in a standard quality - nothing bad"
Positiv: "The crew was nice and helpful (our flight was 2h late so they put us on the one before in business class for us not to miss our connection)"
Negativ: "A lot of delays, on both flights. We spent twice as much time waiting than flying."
Positiv: "super"
Negativ: "alles gut"
Positiv: "Alles ok"
Positiv: "Friendly staff"
Negativ: "Security check at gate; No priority"
Positiv: "very attentive crew"
Negativ: "Only ham sandwiches on offer! I'm not demanding and would have been happy with cheese."
Negativ: "Inflight was better than I expected. But needs upgrading air crafts."
Positiv: "Friendly staff, great service on board. Way better value and service compared to the tacky Irish competition flying the route. Delta all the way"
Positiv: "pünktlicher Flug Sehr nettes Personal Gute Verpflegung"
Positiv: "The service"
Negativ: "The food."
Negativ: "At the check in they made me pay 50€ for my luggage. This is really upsetting because from Houston to Venice they didn't make me pay. Either the website wasn't transparent or the lady at the desk made a mistake. Very upsetting, one luggage should be included."
Positiv: "Unterhaltungsprogramm guter Service"
Negativ: "schon besser im Flieger gegessen"
Positiv: "Entertainment options."
Negativ: "Service was poor, seat did not recline, and the food was terrible."
Positiv: "Last year I flew Lufthansa which was my worst experience flying ever. I thought the new standard was so low I would never fly to Europe again. I had heard KLM was good but I felt this was as good as could be expected actually much better. The food was even good."
Negativ: "I would have to dream something up."
Positiv: "Light snack and complementary wine"
Positiv: "Short flight and being able to escape from drunk belligerent Passenger on previous flight"
Negativ: "Nothing"
Positiv: "Das Flugpersonal war freundlich, sehr aufmerksam und fürsorglich. Es gab genug zu trinken und gute Auswahl. Über eine Kleinigkeit zu essen freute ich mich auch sehr. Es war ein entspannter, angenehmer Flug. Danke vielmals."
Negativ: "Dass der Flug sich verspätet hat, hat mich persönlich nicht sehr gestört. Wenn aber jemand danach weiter fahren muss, oder einen Termin deshalb verpasst, könnte etwas nervig sein."
Positiv: "Board-Crew war sehr nett und das Essen + Getränke war natürlich auch sehr gut."
Negativ: "Leider muss man sagen dass das Boarding zu lange gedauert hat und manche Probleme mit dem Anschlussflug hatten. Noch dazu kummt dass mindestens 5 oder 6 Personen ihren Koffer nicht mehr bekommen haben unteranderem auch eine Freundin von mir was natürlich sehr ärgerlich ist."
Positiv: "The seats seemed to have more space on this plane which was nice."
Negativ: "It felt strange that the crew members completely skipped over me when serving lunch and drinks. At least something as basic as water should be given to all passengers."
Positiv: "Nice flight ...was comfortable travel ...good food.Thanks"
Negativ: "No such things"
Positiv: "Arrived early!"
Negativ: "Boarding seemed disorganized."
Negativ: "Boarding was confusing and disorganized"
Positiv: "She was cheerful and genuine. I have dietary restrictions but was unable to preorder a meal. She went out of her way to find an available meal for me. I also saw her bring other passengers extra snacks and drinks."
Negativ: "Cramped seating."
Positiv: "Everything is top notch for an airline company."
Negativ: "Nothing.... I enjoyed every moment of the flight."

Habe flug verpasst, Anschluss von Brest war zu knapp (30') mit 10' Verspätung v Start

Flight to Florence delayed. All passengers took a bus to Pisa (1.5 hours away) to fly Pisa to Paris. We missed our connection and flew next day. All information regarding the delay online was incorrect ("system not yet updated") . So calling Air France was useless as they could not assist. Not all flight delays can be avoided but many improvements are needed throughout this process.

Negativ: "Boarding was a disaster as my companion was selected for random search which held us up as there was no urgency to process us. Then there was no sign for where we should go since upper deck on 747 so we went in "economy" line as indicated on ticket and then was sent to correct line when we got to the front, wasting more time. The seatrs were the most uncomfortable I have ever beeon on for a long flight. I also paid extra to be in the exit row, to have people constantly congregating in front of us."
Positiv: "The seat was really comfortable and I was able to sleep the whole flight with no disturbance"
Negativ: "N/A"
Positiv: "Nette Crew, Privatsphäre und leckeres Catering"
Negativ: "Boarding"
Negativ: "I may be wrong but these days, the staff curtsy and overall well coming approach is lacking! Just a smile and a few cheerful words can transform passengers’ mood greatly!! This becomes particularly important when one is traveling for > 9 hours back to back flights!! One can extra charge for it!!"
Positiv: "Pünktlichkeit"
Negativ: "Nur süße Snacks, nichts salziges"
Negativ: "I was catching a flight in Paris to Aberdeen after arriving from Malaga. The time between flights was not enough 55 mins as the gate closed 20 mins before departure and it takes at least 15 minutes from arrival to taxi to the terminal and then get off the plane. I had to change from terminal F to E which was well sign posted but I only made it with 4 minutes to spare"
Positiv: "Freundlichkeit des Personals"
Positiv: "I've never been on a flight with such narrow seat and thin cushion. There was no entertainment offered for the almost 4 hour flight. There was no means of charging any electronic gears. The airplane seems to be 30 years behind time. Crew was unfriendly and smiling faces are not part of the uniform."
Negativ: "Very narrow seats and thim cushion. No entertainment offered an do means of recharging electronic devices."
Negativ: "Boarding (by bus) was a total chaos. I had to stand for about 50 minutes, either on the crowded bus or, after climbing with great difficulty three flights of stairs to a high jet-bridge (I am 76), standing there forever with 200 persons waiting to get access to the plane. Totally unacceptable. They started the boarding process early (50 minutes before departure), but passengers were allowed to actually board the plane at the time it was supposed to take off."
Negativ: "Die Bestuhlung der Business Class in der Boeing 777 ist unbequem. Es gibt wenig Ablagemöglichkeiten. Die Anordnung ist 2-3-2, und die Fensterplätze und der mittlere Sitz hat keinen Zugang zum Gang. Man muss bei diesen Sitzen die Nachbarn belästigen. Finde ich gelinde gesagt suboptimal."
Positiv: "Nice and attentive crew."
Negativ: "Seats not comfortable in premier economy."
Positiv: "Polite and friendly service"
Negativ: "Not necessary to buy a business class ticket, as all the new planes have standard economy seats in the front as well."
Positiv: "Spacious business class seats, excellent meals"
Negativ: "Lack of ventilation in cabin, and staff refusal to turn heaters down (in September), very limited entertainment options."
Negativ: "Seat angle adjustment was not the most comfortable for sleeping."
Positiv: "NA"
Negativ: "Both flights through Detroit were re-routed, our luggage was lost for 4 days."
Negativ: "the tray was broken and the water felt all over. the flight was 1 hr delayed. All of us stood the 1 hr waiting to know what's next. We could sit."
Positiv: "Crew was great. Seats were comfortable."
Negativ: "The airline lost both of my luggage suitcases."
Positiv: "The crew was very friendly."
Negativ: "No wifi on a 9 hour flight. Takes a long time to get another round of coffee."
Positiv: "Nothing"
Negativ: "Everything"
Negativ: "We had a short delay"
Positiv: "Mit einer Ausnahme war die Crew wenig motiviert"
Negativ: "Sehr laut! Eng gestuhlt"
Positiv: "The crew was excellent."
Negativ: "The snacks that were handed out prior to landing were not very good and it looked as though a lot of people in our section felt the same way. Also, there were a lot of empty seats in the comfort and premium sections, but non of our gold medallions were offered an upgrade."
Positiv: "Flight was in time"
Positiv: "crew was wonderful, great food, quick boarding"
Negativ: "cant think of anything"
Negativ: "4 Stunden Wartezeit am Flughafen leider zu lang:("
Negativ: "Flug kommt Mitten in der Nacht in Paris an. Da die Verbindung zum Anschlussgate noch geschlossen war, mussten wir formal nach Frankreich einreisen um zum Gate nach München zu kommen. Dort darf man sich im ungeheiztem Gate noch mindestens 2 Stunden die Zeit vetreiben."
Positiv: "Die Crew war nett"
Negativ: "Sitze waren sehr verschlissen, bzw. funtionierten teilweise nicht. Bordunterhaltung war nur auf einem Monitor möglich der andere Monitor funktionierte nicht."
Positiv: "Nette Besatzung, Kleiigjeit zum Essen und Trinken"
Negativ: "Sehr wenig Platz, wenig zum Essen"
Negativ: "Verspätung"
Negativ: "My first flight was cancelled my return flight was delayed by 5 hours They made me check my carry on even though it was with in the size limit which cost 85 euros and when trying to ask why the staff was extremely rude and not helpful worst flight experience I’ve ever had"
Positiv: "Flight on time"
Negativ: "The usual Air France flights to Rome, that I have been flying for years, are now operated by Joon. For a couple months nothing changed, except the way the crew dressed. But now Joon is showing its true nature as a LOW COST airline.Seats cramped. Snacks and apple juice are now available for purchase only."
Positiv: "Flug war kurz, dennoch gab es Getränke. Das war super!"
Positiv: "Flugpersonal war außerordentlich aufmerksam und freundlich. Der Flug mehr als entspannt. Auch das Essen war super!"
Positiv: "Alle ok, Personal freundlich zuvorkommend"
Negativ: "kleiner Snack mit Kaffee, alles gut für den kurzen Flug."
Positiv: "Crew and boarding were very good. Very helpful to foreigners. Thank you Coffe was really good didn’t eat food. Sleeping."
Negativ: "Business class seats weren’t comfortable and too narrow no entertainment."
Positiv: "Everything except the seat. Service ("would you care for a drink/beverage?") could be better."
Negativ: "I paid for a"premium" seat on one of the emergency exit rows for the extra legroom. This was next to a galley. The seat itself was no more than 18" wide (NO EXAGGERATION!!) if not less. I had to sit on an angle (one butt cheek at a time) for 9 yours. I do not have a big butt either. This seat should have been a discounted seat, not a premium seat. I am so angry about this, I will NEVER fly Air France again."
Positiv: "Food, service, comfort"
Positiv: "Very good male crew member. Pilot genuinely apologetic for the delay."
Negativ: "After running due to a 1 hr 10 min change over between flights boarding didn't prioritise anyone but I got on fine. Only to be told at the departure time that there was a problem with the baggage hold and we were delayed. In total 50 minutes late leaving. Breakfast a simple brioche with nothing to add to it."
Positiv: "Nothing"
Negativ: "Plane left 45 minutes late. No reason given either when waiting or after late boarding. I didn't eat as I tried to sleep byt narrow seats meant being woken constantly by fidgety neighbour. Fortunately the plane made up most of the lost time and I got my next Air France flight. This one was 50 minutes late departing."
Positiv: "The crew were nice."
Negativ: "The boarding process was horrible and it involved climbing down steep stairs from the air tunnel to the tarmac to board a bus that took us to a far distance where the plane was parked. Had to new walk in the sweltering heat to the plane can climb up steep stairs in the heat! We were now kept in the plane for another hour with no aircondotion. It was boiling hot in there. We had to use the safety manuals to fan ourselves. We eventually left late and got to Lagos one and half hours we were meant to get there. Lastly not all the luggage arrived. Two days into my arrival and I am yet to get all my luggage. It was truly a horrible experience which was echoed by fellow passengers."
Positiv: "I liked the crew, they were professional and tried their best"
Negativ: "The flight was a chartered flight . Air France informed us that due to cabin crew shortage they couldn't operate an air france flight and hence they hired Air Belgium. Whilst the crew were nice , the actual plane was old and creaky. It wasn't up to the standards expected of Air France. They could have done better in getting a plane up to standard. A lot of the passengers were disappointed ."
Positiv: "The service was very professional."
Negativ: "Everything went well."
Negativ: "at no point when buying my ticket did the site say zero bags were included. In fact, when purchasing it said that information about baggage was not available.Shocked to have to pay 50 dollars for one bag. I am member of Flying Blue. One bag has always been included in the price of a ticket flying transatlantic."
Negativ: "CDG is a monster. The distances are long . The signage is poor and when I asked for directions the diirections I got were wrong."
Positiv: "Arriving safely."
Negativ: "We didn't get boarding passes for the second flight at EDI so we had to exit the secure area, get boarding passes, and go through security a second time for the same trip."
Positiv: "Flight landed 15min ahead of schedule. Good seating (29C in 777-300 ER), Good choice on entertainment program, also in german language."
Negativ: "Ordered meal not available (ok, AF staff was on strike)"
Positiv: "Während des Nachtflugs war es ziemlich kalt in der Kabine. Aber es gab eine Decke und ein Kissen. Das war gut! Leider wenig Deutsche Inhalte auf den Entertainment Bildschirmen am Vordersitz. Sonst alles super!"

Alles in allem sehr guter Flug zu fairen Konditionen.

Negativ: "Terrible boarding after 2 hours."
Positiv: "Right price."
Negativ: "Crowded and not organized."
Positiv: "Nettes Personal."
Negativ: "Keine Verspaetung"
Positiv: "Nothing much every other plane is more comfortable."
Negativ: "We were five people with five carry-on lugages and five small individual bags. The people in boarding tried to charge us €76 for each one of the bags for a total of €380 extra. We managed to put three of those bags inside our suitcases but we were still charged for two very small bags €152."
Negativ: "Announcements at gate..only one long line..didn't know what was boarding.."
Positiv: "The price, the crew"
Negativ: "The terminal without air conditioning in Bordeaux was a mess, due to construction and size. It felt I was being penalized for using a low cost airline."
Positiv: "On time"
Negativ: "Charles dGaul airport security was redundant and slow. A more cohesive flight change would have been better."
Positiv: "Pünktlich - Freundlich Self in Check hat gepasst"
Positiv: "Nett"
Positiv: "Alles ok"
Negativ: "Verspätung fast 1stunde"
Negativ: "Sehr laut! Eng gestuhlt, Abgabe des Handgepäcks :-((("
Positiv: "Preis"
Positiv: "Nette crew, hat gut improvisiert (Maschine wurde aus Amsterdam geordert wegen technischen defekt an geplantem aircraft"
Negativ: "Flug hatte leider 1.5 stunden verspätung."
Negativ: "The plane was late and we were all crammed into a tiny area whilst we waited to board. We got on straight after the previous passengers disembarked so the plane had not been cleaned well and the whole flight was uncomfortable as it was so hot. The staff were rude in the check in at the Basel airport"
Negativ: "es war alles super"
Positiv: "Alles hat hat gut geklappt."
Positiv: "Mehrsprachiges Personal, Abläufe sehr optimiert und kurz"
Negativ: "Speedy Boarding nicht eindeutig gekennzeichnet und funktioniert nicht"
Negativ: "ein gast wurde doppelt gebucht, er wollte nicht aussteigen,denn am Gate hat man es nicht gemerkt. Niemand hat uns gesagt was los ist und im Endeffekt haben wit 1 1/2 std verspätung gehabt und das Bodenpersonal war sehr unfreundlich."
Positiv: "Rasche abfertigung"
Negativ: "Sitz bei notausgang war im online check in nicht ersichtlich!"
Positiv: "Das Flugpersonal war freundlich und sehr bemüht."
Negativ: "Der Flug war leider nicht pünktlich und es wurde schon zum Boarding aufgefordert, obwohl das Flugzeug noch gar nicht vor Ort war. Obwohl mein Rucksack den Handgepäckbestimmungen entsprach, musste ich meinen Rucksack beim Boarding einchecken. Das war zwar unentgeltlich, aber durch das Warten auf mein Gepäck habe ich meinen Zug verpasst und meine Pins am Rucksack waren abgerissen und ich habe sie nicht wiederbekommen. Es war ein Pin von Maui und einer von den Seychellen. Das ist wirklich mehr als schade und ich habe mich sehr darüber geärgert. Ein Hinweis, dass man die Pins besser abmacht und im Rucksack verstaut, wären wirklich hilfreich gewesen."
Positiv: "Fliegen in seiner billigsten Form. Die nächste Stufe sind Stehplätze."
Negativ: "Ankommen in Bordeaux in einer Baracke Namens Billi sagt wohl alles. Abflug ebenfalls. Bin froh, dass wir das Gepäck nicht auch noch selbst ins Flugzeug laden mussten. Der Flug war eine Dauerwerbesendung. Im Flieger wurden die vorderen Plätze extra für die Unmengen von Bordgepäck genutzt. Das Entertainment wurde durch das Kiosk-Verkaufspersonal im Flieger betrieben:-))"
Positiv: "Wetter und ruhiger Flug"
Negativ: "Der eher knappe Platz an Bord und die vielen Kinder"
Positiv: "Der Flug war superpünktlich. Die Landung grossartig."
Negativ: "Die Sitze konnte man nicht verstellen. Verpflegung muss extra bezahlt werden und sieht nicht gut aus"
Negativ: "Didn’t even get to take this flight due to our first EasyJet flight being delayed."
Positiv: "Heiratsantrag"
Negativ: "Das war colll der tip war sogar verkleidet und ging auf Knie das habe ich noch nie erlebt bei ein Flug"
Negativ: "Being delayed 4 hours"
Positiv: "One time"
Negativ: "Cattle car boarding. But expected. Luton airport is confusing for transport to London"
Positiv: "Pünktlichkeit der beiden Flügen"
Negativ: "Das Einchecken, resp. das Boarding."
Positiv: "Hat alles super geklappt. Das Personal war sehr freundlich und hilfsbereit."
Positiv: "Everything went to schedule and the crew dealt with an illness emergency without fuss and I am sure more than half the passengers never knew about it."
Positiv: "ruhiges Fluggefühl, weiche angenehme Landung"
Negativ: "Etwas chaotisch mit dem Handgepäck, da hier offensichtlich zu wenig Platz dafür vorhanden ist. Kann auch daran liegen, dass viele auch nur einen Rucksack oder kleinere Taschen in den Gepäcksraum, anstatt unter dem Sitz verstauen."
Positiv: "Der Flug ist nicht pünktlich gestartet"
Positiv: "Hinflug ohne Probleme."
Negativ: "2,5 Stunden Verspätung auf dem Rückflug, schlechte Infromation über die neue Abflugzeit, unwürdige Bedingungen im Warteraum beim Gate.in Bordeaux"
Positiv: "Pünktlich gestartet und sehr kurzer Flug."
Negativ: "Wenig Freiraum zwischen den Sitzen."
Negativ: "Terrible customer service. Staff is very poorly trained and just lacking in every regard, from those attending to baggage check to those supposedly assisting with customer service. The airline takes no responsibility for the actions of their employees and leaves everything at the expense of the customer, even when the airline / it’s poorly trained employees are to blame. They left me stranded in a foreign country overnight with no accommodations and just complete and utter disregard for what had actually occurred. By far the worst experience I have ever had with any airline, ever. Beware. Their rules for checked baggage are ridiculous. Nothing is worth the money. I spent less on a 4-star hotel the night I was stranded than the airline charged me to check my bag. I initially paid $107 online to check my bag which was insane enough as is, but despite the fact that I had already purchased the extra large checked-bag option, I was charged an additional €80 at the airport since there was apparently no record of me purchasing the XL bag option (except for on my flight invoice as well as on my bank statement, of course). As a result, after seeking assistance from multiple employees—each of whom couldn’t have cared less—and paying the additional fee, I missed my flight (which was a CONNECTING FLIGHT) because they finished boarding early / closed the gates early. Their lovely cutomer service then proceeded to tell me (as I embarrassingly wept and sobbed), that I must purchase a new flight ticket, before also happening to mention that seeing as though it was almost 12pm, they were doing me a favor by waiting for my decision since I was delaying them from leaving work, as it was the end of their shift. All in all, because I missed my connecting flight, I then missed another flight, as well as a train I previously booked. I not only had to purchase a new flight, but also a hotel room, a taxi to the hotel since the airport hotel was fully booked, a taxi back to the airport from the hotel, and another train ticket, in addition to the obvious necessities such as food and water. All without even an apology from the airline. To make matters worse, once I was finally on the newly booked flight, I was not offered a single refreshment. No food, no beverages, and in fact, was actually ignored by the flight crew as they served everyone around me. EasyJet turned my long 16-hour journey into an exhausting and overall miserable 72+ hour journey due to their complete insolence. Never again......"
Positiv: "Didn’t die"
Negativ: "Hour late Packed like cattle into waiting line Had to walk 10 miles to baggage claim"
Negativ: "Es ist klar, dass man um diesen Flugpreis keine hohen Ansprüche haben darf, aber der Reihenabstand im Flugzeug ist absolut zu gering. Bei dieser Flugdauer gerade erträglich - meine Größe 175 cm - die meiner Mitreisenden mehr. Dass nicht mal eine Handtasche ( bei Frauen) erlaubt ist finde ich etwas übertrieben - vor Gepäckskontrolle musste ich diese einpacken und nachher war es kein Problem ???!!!"
Negativ: "haben 2 mal das gleiche ticket bekommen und den flug vwepasst!!! icj finde das eine absolute frechheit"
Positiv: "Das Flugpersonal war aufmerksam. Der Flug startete verspätet."
Negativ: "Essen nur gegen Bezahlung. Sitze sehr eng. Bordunterhaltung nicht vorhanden."
Positiv: "Der Flug am Samstag Abend war sehr leer, ich hatte rechts und links ausreichend platz"
Negativ: "Mein Flug hatte eine kleine Verspätung von 7 Minuten bei Start, aber ist dennoch pünktlich in Berlin gelandet"
Positiv: "The crew were great. The waiting rooms in Basel euroairport were good"
Negativ: "A 7am flight with a two hour delay so we got up at 4am for nothing. The email woke us at 4am and said we must still check in at the same time. Once boarded we had a further delay of half an hour. The queues were quick at Basel but dreadful at passport control at Gatwick. Presumably because were were so late. Meant we had to run and stress ourselves to get next transport. We are too old for all that. If not for all that I would have been saying what a great flight"
Positiv: "Das Flugpersonal war sehr höflich."
Negativ: "Sitze waren sehr eng."
Negativ: "Es wäre angenehmer gewesen 1 Stunde im Flughafen anstelle im Flieger zu warten (Streik im Frankreich, keine Schuld der easy Jet). Während dieser Zeit gab es keine Verpflegung. Wirklich ärgerlich war der Umstand, dass erst 8 Minuten vor der Landung die Gelegenheit für den Getränke-kauf geboten wurde. Ebenfalls sehr ärgerlich ist der Umstand, dass die Handtasche als Gepäckstück zählt. Im Flieger muss dann wieder ausgepackt werden um das Handy abzustellen und die Medikamente heraus zu nehmen."
Negativ: "Die Sitzreihen sind sehr eng. Mit ausgeklappten Tischchen, kann man sich kaum noch bewegen."
Negativ: "3 stunden verspätung, keine zurück Erstattung. Schlechter Service, keine Hilfe. Ich musste in Barcelona ubernachten und 2 neue Fluge buchen. SEHR ENTTAUSCHT. ich werde diese Fluggesellschaft nie wieder benutzen und auf keinen Fall weiterempfehlen. Ich erwarte heute noch eine Rückerstattung meines Fluges..."
Negativ: "We were stopped and told that we had to repackage because my small shoulder bag and my wife's purse were too large and constituted more than one carry-on. We repacked as best we could, considering our suitcases were full already. Not good enough! We were charged sone 70 euros extra. As our bonding proceeded we saw more than several people with larger backpacks and purses than we originally had. Never again for easyjet!"
Positiv: "Pünktlich waren wir"
Positiv: "The flight was fine and safe"
Negativ: "The flight hour since we spent time in the small unconvinient airport. If the flight was one hour later i would be able to sleep in zh and come with the train"
Positiv: "Wir waren sehr pünktlich, das Personal freundlich."
Negativ: "Das Flugzeug hat einen ziemlich verbrauchten Eindruck gemacht und hat vermutlich schon viele (zu viele) Passagiere transportiert."

The worst check in and boarding process in airport

Die Flugbegleiter waren so hübsch und nett 😍

Negativ: "Die Kommunikation mit Mundschutz leider sehr kompliziert ,, das Boardpersonal sollte einfach viel langsamer aber dafür lauter sprechen ,, nicht schön aber dafür effizient"
Negativ: "Get what you get with discount airline, but booking, travel, arrival went without a glitch"
Positiv: "Quick boarding, friendly staff. We took off on time and arrived before scheduled time. Good value for money!"
Negativ: "Would be good if seats could be leaned back a bit."
Negativ: "Seats far too small and uncomfortable."
Positiv: "Staff was friendly and happy."
Negativ: "Seats are not the most comfortable."
Positiv: "It felt like a top airline, fast boarding, great service."
Negativ: "We never got there"
Positiv: "The crew was nice and friendly."
Negativ: "The plane was extremely dirty, almost disgusting!"
Positiv: "N/A"
Negativ: "The flight was delayed, then we loaded onto an airport bus where we stood, sweating, for about 10 minutes before the bus left. Once we got on board it took forever for people to be seated, and some people were having their seats switched and others couldn’t find anywhere to put their luggage."
Negativ: "There was a long delay, longer than the flight itself. In a rush to catch up (or go home) they did not clean the plane before boarding, not even superficially."
Negativ: "We were standing in line to board gate 14 it read Barcelona and right as we went to start boarding it changed to a different flight. All of us were running from gate to gate and nobody would help us!!!!! That was TERRIBLE!!!!!!!! One person figured it no Help from your staff."
Negativ: "I fid not go to Amstredam because i lost my flight. Noregiean airlines was late. I went to London."
Positiv: "All was ok"
Negativ: "Flight delayed and slow boarding"
Positiv: "Anything"
Negativ: "almost all"
Positiv: "Quick flight - friendly staff"
Positiv: "Flight was delayed. And the departure time kept changing. To the point that we had to run for the flight"
Positiv: "Vueling is a great airline - very hip and cosmopolitan. The crew was young but intelligent, hard-working and helpful"
Negativ: "I was unable to check in online (and I tried multiple times with multiple devices). I got the unhelpful message that I simply couldn’t “check-in at this time.” This left me thinking that I should keep trying. A more specific error message would be more helpful."
Positiv: "The overall was good, the flight was on time"
Negativ: "The boarding system could be changed: they start boarding when the aircraft is not yet ready, so the line just moves from the gate to the finger, which is annoying. They should wait until the plane is ready to start with the boarding."
Positiv: "It was very busy at the couñter this morning but the staff made sure everyone got on their flights. Thank you"
Positiv: "Nothing"
Negativ: "Pay for all, it's ridiculous for the price of the ticket"
Negativ: "The seat area was dirty with broken biscuit crumbs - both seat and floor. The pocket in front of the seat (back of previous seat) was filthy with what looked like yogurt and chewing gum. Very unpleasant!"
Negativ: "Flug war verspätet"
Negativ: "Beide Flüge waren verspätet"
Negativ: "Unkoordiniertes Boarding und 1,5h Verspätung."
Positiv: "Alles hat geklappt, war angenehm. Immer informiert über Verspätung."
Negativ: "Langes Koffer Drop off und Flug Verspätung von 9 Minuten +- verhindern das Punktemaximum. Für die schreienden Babies kann ja die Fluggesellschaft nichts."
Positiv: "Nothing.... Very poor. Generally Vueling has a poor image but I took a chance nothing has changed"
Negativ: "On board the plane I was told you have to pay for all the food drinks quite abruptly maybe because I had shorts on and a tee shirt the lady in question thought I did not have much money.....Never go by how somebody is dressed that's my advice to your airline staff...."
Positiv: "On time professional crew"
Negativ: "Couldn’t checkin online due to having an Australian passport, very odd and meant we got stuck in a very slow moving que!"
Negativ: "Mehr als eine Stunde Verspaetung .."
Positiv: "Bei der Gepäckaufgabe wurde uns durch den Mitarbeiter statt der letzten Sitzreihe ein Platz in Reihe 4 "ausnahmsweise" zur Verfügung gestellt. Die vorderen Sitzreihen waren nicht belegt bzw. das Flugzeug nicht voll belegt."
Negativ: "Nach rd. 3 Std. Verspätung beim Start erfolgte keinerlei Entschuldigung der Kabinencrew. Üblicherweise gibt es dafür zumindest kostenloses Mineralwasser. Statt dessen hat die Kabinencrew zuerst gemütlich gegessen und getrunken und das vordere WC gesperrt. Um die Passagiere würde sich die ersten 45 Minuten nicht gekümmert. Somit Schlangenbildung am hinteren WC. Gewisse Lustlosigkeit erkennbar. Ähnliches Verhalten die letzten 45 Minuten vor der Landung. Statt dessen mit dem I-Pad gespielt. Es stellt sich die Frage, ob nochmals mit Vueling gebucht wird, wenn es eine Alternative gibt."
Negativ: "Hinflug Verspätung wegen Streik in Barcelona, Rückflug verspätet wegen notwendigen Radwechsel, der noch im Gange war als der Einstieg vom Bus in den Flieger erfolgte."
Negativ: "Essen: bitte auch ohne Käse/Milch/Fleisch = vegan anbieten!"
Positiv: "Booked though kayak selected hold in bag was forwarded to Expedia .. did the same thing Selected a price that included check in bag when was given a choice and I get to vueling the charge me 40€ Was on the phone woth. Expedia 3 hours first to make sure the ticket was right cause I didn’t get email coformation and that the bag is included Then another 2 hours after I was charged the 40€ I hate kayak I hate expwrdia never again never ever again"
Negativ: "Kayak"
Negativ: "Der Flug hatte zwei Stunden Verspätung, es gab keine Entschädigung."
Positiv: "Der Flug ist pünktlich gestartet. Sitzplatz am Notausgang hatte mehr Beinfreiheit"
Negativ: "Der Komfort und Service waren für einen Billigflieger in Ordnung"
Positiv: "Well organized boarding."
Positiv: "Der Flug ist pünktlich gestartet, es war alles (boarding, etc.) gut geregelt."
Negativ: "Getränke und Essen kann man nur gegen Bezahlung erhalten (wir wurden darüber noch davor informiert), aber das auch Wasser nicht kostenlos angeboten wird finde ich seltsam, insb. wenn es zu unerwarteter Verlängerung des Flugs kommt (in unserem Fall statt 2 sollten wir 3 Std. wegen massives Flight Traffics von Barcelona nach Wien fliegen) und trotzdem haben wir kein Wasser erhalten. Ist überhaupt nicht in Ordnung!!!"
Positiv: "Flug hatte fast 7 Stunden Verspätung. Keine Verpflegung in dieser Zeit. Erst nach dem Start DURFTEN wir der Airline Geld in die Kasse spülen und ihr ESsen und Getränke abkaufen!!!"
Negativ: "Flug ist leider unpünktlich gestartet."
Positiv: "Flug war 4 Std verspätet."
Negativ: "Es war nur sehr wenig Essen an Bord, dass man kaufen konnte. Sitze unbequem."
Positiv: "Pünktlich gestartet etwas zu essen auf Zahlung ( heute üblich) etwas veraltetet sitze. Flugpersonal sehr freundlich"
Negativ: "Mein Koffer ist komplett demoliert worden habe es gemeldet nun bin ich gespannt ob es erstattet wird!!!"
Positiv: "Das Flugpersonal war sehr aufmerksam, das einzige was fehlte, war die Durchsage auf Deutsch."
Negativ: "Durchsagen auf Detusch fehlten, da Englisch nicht so deutlich war und Spanisch verstehen wir nicht."
Positiv: "Quick and cheap flight from Rome to Pairs for sightseeing"
Negativ: "Boarding was moved at the time of boarding and sounds like that is normal so pay attention"
Positiv: "Unser Flug ist ganz pünktlich gestartet und somit auch pünktlich gelandet"
Negativ: "Es gibt nichts auszusetzen. Sehr freundlich."
Positiv: "Quick check in at the counter."
Negativ: "Waiting @ boarding gate."
Positiv: "Furious, Vueling is always late!!!"
Negativ: "Always late,, they don't care!!"
Positiv: "Selbst wasser kostet geld"
Positiv: "Flugpersonal freundlich, aber noch nicht mal einen sdchluck wasser gibts gratis."

Der Flug hatte mal wieder 30 Minuten Verspätung

Positiv: "The flight was really fast!"
Positiv: "Nette Besatzung, einigermaßen aufmerksamer Service"
Negativ: "Deutliche Verspätung ohne Info. Holpriger Flug"
Positiv: "The crew were very welcoming and for a low budget airline, the staff were very professional."
Negativ: "What let me down was the ryanair ground staff at ponta Delgada airport. I was trying to load up my ticket and the lady at the baggage hall was losing her patience with me a bit, for not printing the ticket out. Also I was charged €40 to check my bag in as I thought I already checked it in online, before I came over here. It's a sad way to end this trip, as its a beautiful island."
Positiv: "The flight was on time and direct."
Negativ: "Ryan Air is like a city bus for air travel. There are no luxuries. You get what you pay for."
Positiv: "Nicht viel"
Negativ: "Die Landung, sehr stark aufgesetzt beim Landen"
Positiv: "Nothing. I never took a flight so bad in my life."
Negativ: "They could have another line to the people that couldn’t make check-in online, but they prefere to charge you a amount of $55,00 euros. Me and my husband tried to do the check-in online but the system was out off service and than when we tried again, 2 hour before departure, it was no possible"
Positiv: "The only good thing was it was a direct flight."
Negativ: "Short version: Avoid Ryanair like you would avoid Herpes. I paid for baggage but got charged again. Desk agent was rude. There was no information provided about what gate or where the gate was. I paid for fast track security and didn't get it. It only got worse from there. Never ever fly Ryanair!"
Positiv: "Nothing"
Negativ: "Communication, comfort, customer service, timeliness"
Positiv: "...es ist halt ein Billigflieger. Da darf man die Erwartungen nicht zu hoch ansetzen."
Negativ: "Die unbequemsten Sitze die ich bisher kenne. Getränke an Board überteuert. Über 1 Stunde Verspätung beim Start und im Flugzeug gewartet."
Positiv: "The Low price of the tickets."
Negativ: "The flight was a bit delayed. Upon check in, I was charged 20€ for one small luggage that I had whereas I am suppose to be entitled to 1 free hand carry luggage. Many passengers were surprised and upset including me. I will NOT be booking a flight with Ryanair anymore!"
Negativ: "Der Pilot hätte sanfter landen können"
Positiv: "We like to thank Gavin one of the crew member he did a good job and take care about my wife condition during the flight"
Positiv: "Cheap flight"
Negativ: "Less time in the boarding line and less interruptions to sell things."
Negativ: "the heat in the cabin was unbearable"
Positiv: "Die Crew war nett"
Negativ: "Meiner Meinung nach kann man bei der Airline keinen Luxus erwarten, nicht für den Preis. Von daher stimmte für mich das Preisleistungsverhältnis."
Positiv: "Schnelles einfaches Boarding"
Negativ: "1 Stunde Verspätung"
Positiv: "Preis-Leistungs-Verhältnis war ok, nettes Personal."
Negativ: "Das nachträgliche Dazubuchen von Gepäckstücken klappte erst nach mehreren Anläufen, intransparente Abwicklung."
Positiv: "Schlichtweg nichts!"
Negativ: "Schreckliche Erfahrung, wie immer mit Ryanair! Flug natürlich total verspätet, es wird über Lautsprecher angekündigt das das Gate schließt, obwohl noch lange kein Flugzeug kommt, keinerlei Informationen durch das vollkommen überforderte und inkompetente lustlose Personal. Keinesfalls empfehlenswert, lieber etwas mehr ausgeben und eine anständige Airline nehmen"
Positiv: "Sehr kompetent, Zeitplan eingehalten, freundliches Personal,"
Negativ: "Keine kostenlose Getränke zur Verfügung gestellt (zumindest Wasser) ;-)"
Positiv: "Being on time and the comfort in the exit row was excellent"
Negativ: "Penning of passengers before and after flight. Continuous sales pitches from crew. Aisle always busy."
Positiv: "Wie soll ich etwas bewerten, das nicht gab? (Bordunterhaltung, Verpflegung)"
Positiv: "Crew was perfect! Very nice."
Negativ: "Staff at Riga Airport was very unfriendly"
Positiv: "Sehr freundliches und hilfsbereites Personal. Pünktliche Ankunft."
Positiv: "Leider empfinde ich das inzwischen als Abzocke, dass dauernd zusätzlich noch Gebühren fällig werden. Handgepäck ist bald überhaupt nicht mehr kostenfrei dabei. Fliegt man zu zweit bekommt man "zufällig" immer Plätze auseinander, um dann eine Umbuchung von 7,- € zahlen zu müssen. Wer Rücken hat, sollte nicht länger als 1 Stunde in so einer Büchse sitzen."
Positiv: "The price"
Negativ: "Confusing baggage policy. You are told to take your bag to the gate where it will be taken and put in the hold. It is not made clear that this bag must go through security with you and therefore cannot contain liquids. We had to jettison a lot of toiletries. When we got to the gate we were allowed to take the bags on anyway. What is the point of this?"
Positiv: "Wir haben die Verspätung anfangs zur Hälfte während des Fluges wieder aufgeholt."
Negativ: "Der Flug hatte Verspätung. Es gab lange Wartezeiten, bis wir das Flugzeug überhaupt besteigen konnten. Auf dem Flug selbst, gab - trotz sehr heißer Sommertemperaturen - nicht einmal ein Becher Wasser umsonst. Es ist alles sehr eng. Das jetzt sogar während des Fluges Rubbellose verkauft werden, ist sehr grenzwertig."
Positiv: "Flug bisschen verspätet aber Zeit gut reingeholt"
Negativ: "Gab kein Essen, aber war auch Ryanair also normal"
Positiv: "Pünktlich"
Negativ: "Die willkürliche Verteilung der Sitze einer Familie von 4 Personen beim Check in, obwohl in mehreren Reihen Plätze nebeneinander frei waren. Diese konnten nur gegen Aufpreis erworben werden."
Positiv: "Eine Stunde Verspätung"
Positiv: "2 Stunden Verspätung davon 1 im Flieger sitzend bei 36 Grad auf dem Rollfeld. Schmutzige Flieger, Personal ohne jegliche Englischkenntnisse."
Negativ: "I paid for my seats and the ask me to change next to the emergency door, something that i would never choose."
Positiv: "Keine Versorgung trotz Verspätung."
Negativ: "Licht war die gesamte Zeit an, trotz Nachtstunden"
Positiv: "Nix"
Negativ: "Garnicht"
Positiv: "freundliches Personal, der Flug war pünktlich, großzügiger"
Negativ: "etwas langes Warten in der Fluggastbrücke, unfreundliche Handgepäckregelung, obwohl der Flug nicht ausgebucht war..."
Positiv: "My own boarding was went ok"
Negativ: "What was the most annoying part of the whole experience was the fact that they were other passangers on there school trip. Yes they are just still kids, but from the very start of them boarding, thats when everything just went downhill. The kids was just screaming, shouting, and sprinting into there sits. Even after being told to quite and calm down, all them were still screaming and shouting at the top of there vioces throughtout and non-stop for the whole flight (even after landing and getting into the bus). The worst fact of all is that, there was just far too many of them for everyone to handle (by the flight crew, and the trachers). It was also the first thing in the morning so it’s not like everyone would most likely be well rested already."
Positiv: "Das Flugpersonal war sehr nett"
Negativ: "Die Sitze waren ungemütlich"
Positiv: "The captain and fly was nice. Just it is hapenned someone feeld seek and we was weiting for emergency. Our fly was latte 1htoour 50 minutes"
Negativ: "Additionnal for our fly was late 1hour 50 min we need waiting for the baggage 30 min. When i made check-in i got 2 different seet in difgerent line farroway and lot of another people same me. Mother in lane 21 the son line 9 .Sorry for my English."
Positiv: "Good flight with no turbulence. Checked luggage came out fast."
Negativ: "They never gave me a printed boarding pass when I checked in and then once boarding the actual plane outside of WiFi range they made a big deal about not being able to show them a boarding pass. I had already shown two people before. If they needed to see it before boarding the plane then they should mandatorily give you a printed pass."
Positiv: "Flugzeug sauber und wirkt technisch gut in Schuss, Personal gepflegt und freundlich"
Negativ: "Sehr zeitaufwenig, weil man früh da sein muss und sehr lange Wege hat: Terminal 2 also 15min vom Bahnhof, dort zum letzten Gate-Block, von da mindestens 15min Busfahrt über den ganzen Airport. Im Flieger fast 1 Stunde rumhocken bevor er startet, ohne dass Getränke oder Essen verkauft wurden. Die Sitze sind ab gut 180cm Körpergröße nicht mehr ergonomisch, wird mir ab ca. 2h Flugdauer unangenehm. Kein Netz oder Tasche am Sitz des Vordermanns, so dass man Handy usw. nicht 'mal schnell' verstauen kann."
Positiv: "Das schnelle und unkomplizierte Boarding wie auch das verlassen des Flugzeuges. Die Flugbegleiter waren sehr Höflich und zuvorkommend."
Negativ: "Es gab keine Snacks! Das habe ich zwar nicht erwartet aber bei einem Flug nach Amsterdam der Swiss Airline gab es Umsonst Kaffe und Gipfeli das hat mir sehr gut gefallen."
Positiv: "Pünktlich, schnelle Abfertigung"
Negativ: "Hätte was von Kaffeefahrt... Getränke, loose, Duty Free, alles Zack Zack"
Negativ: "Enge Sitze mit wenig Beinfreiheit und ohne Möglichkeit sie zurückzuklappen."
Positiv: "Geringe Verzögerung. Verpflegung konnte an Bord erworben werden."
Positiv: "Ship flight"
Negativ: "Flight was delay, and I don't see crew doing the best to make the people confortable. Or happy to flight"
Positiv: "Das Personal war sehr freundlich"
Negativ: "Der Platz für große Menschen war zu eng, man stand lang in der Kälte bevor man ins Flugzeug durfte"
Positiv: "Der Flug ist super pünktlich gestartet und es gab keine Probleme mit dem Gepäck."
Negativ: "Das Personal war bei der Sicherheitseinweisung extrem unmotiviert."
Positiv: "Nothing"
Positiv: "Nach der Sicherheitskontrolle benötigt man 20min zum Gate D40. Der Bereich ist ordentlich und hat eigene Sanitärräume und eine Kaffeebar. Das Boarding erfolgt reibungslos, die Busfahrt zur Parkposition auf der Südseite dauert entsprechend lange. Bei schlechtem Wetter ist das Besteigen des Flugzeugs unangenehm (wie bei jeder Außenposition in FRA"
Negativ: "Crew war in Ordnung. Störend sind die Ankündigungen der Zusatzverkäufe. Die Kabine der neuen B737 war angenehm, Sitzabstand sehr ausreichend."
Positiv: "Flug war pünktlich, Personal war sehr nett"
Informationen zu COVID-19

Sicherheitsmassnahmen von Fluggesellschaften, die von Basel nach Lissabon fliegen

Fluggesellschaften, die von Basel nach Lissabon fliegen, haben zusätzliche Sicherheitsmassnahmen ergriffen und ihre Richtlinien angepasst, um Reisende in der aktuellen Situation besser zu befördern. Die Richtlinien variieren je nach Fluggesellschaft.

Erhöhte Hygienemaßnahmen

Das Flugzeug wird täglich gereinigt. HEPA-Filter wurden auf Flügen von Basel nach Lissabon in der Kabine installiert.

Maskenpflicht

An Bord muss ein Mund- und Nasenschutz getragen werden. Masken werden auf Flügen von Basel nach Lissabon bereitgestellt.

Abstandsregeln für Sitzplätze

Sitzplätze in der Mitte auf Flügen von Basel nach Lissabon nicht verfügbar

Tests vor dem Flug

Antikörpertest, Test auf Symptome auf Flügen von Basel nach Lissabon

Flexible Stornierung

Verzicht auf Änderungsgebühren. Flexible Flüge von Basel nach Lissabon finden

Buchen Sie günstige Flüge von Basel nach Lissabon

Aktuelle Angebote - Hin- und Rückflug

07.11.Mo
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
09.11.Mi
NonstopeasyJet
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 53
07.11.Mo
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
10.11.Do
NonstopeasyJet
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 56
19.10.Mi
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
11.11.Fr
NonstopeasyJet
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 58
09.11.Mi
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
10.11.Do
NonstopeasyJet
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 59
06.11.So
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
09.11.Mi
NonstopeasyJet
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 61
09.11.Mi
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
11.11.Fr
NonstopeasyJet
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 62
12.11.Sa
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
20.11.So
NonstopeasyJet
2:50 Std.LIS-BSL
CHF 63
13.10.Do
NonstopeasyJet
2:50 Std.BSL-LIS
08.11.Di
NonstopeasyJet
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 64
06.11.So
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
10.11.Do
NonstopeasyJet
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 65
06.11.So
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
11.11.Fr
NonstopeasyJet
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 67
07.09.Mi
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
20.12.Di
NonstopeasyJet
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 68
09.11.Mi
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
14.11.Mo
NonstopeasyJet
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 72
07.11.Mo
NonstopMehrere Fluglinien
2:55 Std.BSL-LIS
12.11.Sa
1 StoppMehrere Fluglinien
11:00 Std.LIS-BSL
CHF 74
06.11.So
NonstopMehrere Fluglinien
2:55 Std.BSL-LIS
12.11.Sa
1 StoppMehrere Fluglinien
11:00 Std.LIS-BSL
CHF 81
02.09.Fr
1 StoppMehrere Fluglinien
10:40 Std.BSL-LIS
21.12.Mi
NonstopMehrere Fluglinien
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 83
09.11.Mi
NonstopMehrere Fluglinien
2:55 Std.BSL-LIS
12.11.Sa
2 StoppsMehrere Fluglinien
15:25 Std.LIS-BSL
CHF 88
09.11.Mi
1 StoppMehrere Fluglinien
8:55 Std.BSL-LIS
10.11.Do
NonstopMehrere Fluglinien
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 91
09.11.Mi
1 StoppMehrere Fluglinien
8:55 Std.BSL-LIS
11.11.Fr
NonstopMehrere Fluglinien
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 94
29.09.Do
2 StoppsMehrere Fluglinien
15:35 Std.BSL-LIS
03.10.Mo
NonstopMehrere Fluglinien
2:40 Std.LIS-BSL
CHF 95
13.10.Do
NonstopMehrere Fluglinien
2:50 Std.BSL-LIS
02.11.Mi
1 StoppMehrere Fluglinien
8:20 Std.LIS-BSL
CHF 99

Nach Zwischenstopps suchen

Nach Airline suchen

Nach Preis suchen

Aktuelle Angebote - Nur Hinflug

07.11.Mo
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
09.11.Mi
NonstopeasyJet
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 53
07.11.Mo
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
10.11.Do
NonstopeasyJet
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 56
19.10.Mi
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
11.11.Fr
NonstopeasyJet
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 58
09.11.Mi
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
10.11.Do
NonstopeasyJet
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 59
06.11.So
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
09.11.Mi
NonstopeasyJet
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 61
09.11.Mi
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
11.11.Fr
NonstopeasyJet
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 62
12.11.Sa
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
20.11.So
NonstopeasyJet
2:50 Std.LIS-BSL
CHF 63
13.10.Do
NonstopeasyJet
2:50 Std.BSL-LIS
08.11.Di
NonstopeasyJet
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 64
06.11.So
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
10.11.Do
NonstopeasyJet
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 65
06.11.So
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
11.11.Fr
NonstopeasyJet
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 67
07.09.Mi
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
20.12.Di
NonstopeasyJet
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 68
09.11.Mi
NonstopeasyJet
2:55 Std.BSL-LIS
14.11.Mo
NonstopeasyJet
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 72
07.11.Mo
NonstopMehrere Fluglinien
2:55 Std.BSL-LIS
12.11.Sa
1 StoppMehrere Fluglinien
11:00 Std.LIS-BSL
CHF 74
06.11.So
NonstopMehrere Fluglinien
2:55 Std.BSL-LIS
12.11.Sa
1 StoppMehrere Fluglinien
11:00 Std.LIS-BSL
CHF 81
02.09.Fr
1 StoppMehrere Fluglinien
10:40 Std.BSL-LIS
21.12.Mi
NonstopMehrere Fluglinien
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 83
09.11.Mi
NonstopMehrere Fluglinien
2:55 Std.BSL-LIS
12.11.Sa
2 StoppsMehrere Fluglinien
15:25 Std.LIS-BSL
CHF 88
09.11.Mi
1 StoppMehrere Fluglinien
8:55 Std.BSL-LIS
10.11.Do
NonstopMehrere Fluglinien
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 91
09.11.Mi
1 StoppMehrere Fluglinien
8:55 Std.BSL-LIS
11.11.Fr
NonstopMehrere Fluglinien
2:45 Std.LIS-BSL
CHF 94
29.09.Do
2 StoppsMehrere Fluglinien
15:35 Std.BSL-LIS
03.10.Mo
NonstopMehrere Fluglinien
2:40 Std.LIS-BSL
CHF 95
13.10.Do
NonstopMehrere Fluglinien
2:50 Std.BSL-LIS
02.11.Mi
1 StoppMehrere Fluglinien
8:20 Std.LIS-BSL
CHF 99

Nach Zwischenstopps suchen

Nach Airline suchen

Nach Preis suchen

Basel - Lissabon

Abflug:

Basel (BSL)Schweiz

Reiseziel:

Lissabon (LIS)Portugal

Angebote für den Rückflug:

Lissabon - Basel

Abflughäfen ansehen:

CHF 58

Ziele entdecken:

CHF 58