Finde günstige Flüge von Zürich nach Flughafen Rio de Janeiro-Galeão

Durchsuche Hunderte Reise-Websites auf einmal nach Flügen nach Flughafen Rio de Janeiro-Galeão. Kombiniere Flug und Hotel und spare!

ZRH — GIG
24. Jun — 1. Jul1
Hin&zurück
1 Erwachsene*r
Economy
0 Gepäckstücke
Von?
Nach?
Fr 24.6.
Fr 1.7.

Durchsuche Hunderte Reise-Websites auf einmal nach Flügen nach Flughafen Rio de Janeiro-Galeão. Kombiniere Flug und Hotel und spare!

Gut zu wissen

Nebensaison

Oktober

Hochsaison

Dezember

Günstigster Flug

CHF 427

Durchschnittspreis für Hin- und Rückflug

CHF 764

Top-Preis für Hin- und Rückflug

CHF 960

Top-Preis auf einfacher Strecke

CHF 656
Die beliebteste Reisezeit mit einem durchschnittlichen Preisrückgang von 30%.
Die beliebteste Reisezeit mit einem durchschnittlichen Preisanstieg von 39%.
Flug von Zürich nach Rio de Janeiro AC Jobim
(Durchschnittspreis in den vergangenen 2 Wochen)
oder weniger
oder weniger

Flüge von Zürich nach Rio de Janeiro AC Jobim - die beste Zeit zum Buchen

Voraussichtlicher Preis für den Hin- und Rückflug
Durchschnittspreis pro Monat
Preisentwicklung vor dem Reisedatum

Die besten Tipps, um günstige Flüge zu finden

  • Suchst du einen günstigen Flug? 25 % unserer Nutzer haben Flüge auf dieser Strecke für CHF 656 oder weniger für einen einfachen Hinflug und CHF 960 oder weniger für einen Hin- und Rückflug gefunden.
  • Der Flugpreis auf der Strecke Zürich–Flughafen Rio de Janeiro-Galeão ist durchschnittlich 53 Tage vor dem Abflugdatum am günstigsten.
  • Buche deinen Flug mindestens 4 Wochen vor dem geplanten Abflug, um dir einen guten Preis zu sichern.
  • Die Hochsaison ist im November, Dezember und Januar. Der günstigste Reisemonat ist Oktober.
  • Im Durchschnitt* ist ein Abflug am Morgen etwa 7 % günstiger als ein Abflug am Abend.
*Mittelwert aus den günstigsten Preisen der Suchergebnisse von KAYAK bei Abflug innerhalb der nächsten 30 Tage.

FAQs für Flugbuchungen von Zürich nach Flughafen Rio de Janeiro-Galeão

Top 4 Airlines auf der Strecke Zürich – Rio de Janeiro AC Jobim

Ergebnis basierend auf Bewertungen von KAYAK-Nutzern
7.7
KLMErgebnis aus 3843 Bewertungen
7.9Boarding
7.6Komfort
8.4Crew
7.2Unterhaltung
7.4Essen
Airline-Bewertungen

Es gab einen Snack und gute Getränke. Besser Service als bei manch anderer Airline

Mehr zu KLM

Es gab einen Snack und gute Getränke. Besser Service als bei manch anderer Airline

Never booked this flight

Baggage drop-off könnte schneller sein, die FlugbegleiterInnen könnten freundlicher sein

Negativ: "No internet available (2020). For the my previous flight, a month ago, was the same problem."
Positiv: "The crew from Kili to DarEsSalam was tired. A fresh crew worked from DarEsSalam to AMS and they were great."
Negativ: "The boarding process was chaotic. The passengers in the first boarding group had to fight through the crowd because there were no boarding lanes."
Positiv: "Comfort"
Negativ: "Internet"
Positiv: "A flight was delayed due to weather conditions and we had to sit in the plane for almost an hour, BUT information sharing from the Capitan was sufficient and on-time. Very good job from pilots. Leg room in economy - I was positively surprised, very decent leg room! Thank you for providing it."
Negativ: "I flew economy and all was good and appropriate to the level."
Positiv: "The crew was professional & friendly"
Negativ: "Food was terrible honestly, entertainment system didn't work on 1st flight."
Positiv: "Professional crew. Good simple check in."
Negativ: "Nothing."
Positiv: "Food was great, enjoyed watching videos, staff very profession and friendly."
Negativ: "Boarding was delayed and prolonged My Baggage was not transferred and was not available when I arrived in Dulles."
Negativ: "Das ich jetzt noch nicht in nRennes bin sondern in Amsterdam hängen geblieben bin."
Positiv: "Top sympathische Crew"
Positiv: "Die Crew war nett."
Negativ: "Die Kabinenklimatisierung hat man nicht in den Griff gekriegt. In dem Bereich wo wir saßen war es sehr kalt und zügig, so dass wir und trotz mehrerer Decken erkältet haben. In anderen Bereichen haben sich die Gäste über zu hohe Temperaturen beschwert."
Positiv: "Crew great, boarding at Nice very organised, boarding in Amsterdam not so organised!"
Negativ: "A queuing system would be better-it was a bit disorganised at Amsterdam!"
Positiv: "Slow service."
Negativ: "Better communication!"
Positiv: "Seat was comfy and spacious for economy class"
Negativ: "Vegetarian meal was okay but could be more enjoyable if served with bread at start of meal."
Positiv: "Unkompliziert"
Negativ: "Die Lauf Wege sind zu lang aus Amsterdam."
Positiv: "Freundliche und aufmerksame Crew."
Negativ: "Sitze in der Business Class etwas durchgesessen."
Positiv: "Service, entertainment and comfort - all very good. Really enjoyed the extra legroom in comparison with other airlines."
Negativ: "Just the AC was way too cold and they are not providing any blankets nor pillows"
Positiv: "The service crew was very nice"
Negativ: "Entertainment was broken so no movies etc. No pillows and no blankets because they ran out. Freaking cold during the flight. No vegetarian meal nor snacks."
Negativ: "pünktlichkeit"
Negativ: "Es war gute service im Flug. Ich fliege wieder mit KLM."
Positiv: "Nichts"
Negativ: "Stornieren des Flugs. Keiner fühlt sich zuständig und der Kunde wird mit Arbeit und Kosten allein gelassen"
Negativ: "Dozens of high school students screaming and climbing onto seats, crew did not intervene."
Negativ: "It was a connection flight from Manchester via AMS to HAJ. Transfer time in Amsterdam (offered by KLM) just 1 hr - so my baggage hasn't arrived in HAJ, at least one day delay! At airport HAJ I've heard that's usual that baggage can't arrive in one our! So I didn't understand why this flight was offered by KLM!"
Positiv: "was a standard flight, in a standard quality - nothing bad"
Positiv: "Crew were friendly and helpful. Moved me up front in the plane so I could make my connection."
Negativ: "Not having to walk outside in Edinbur4gh to board the flight."
Positiv: "quick/efficient boarding - good staff - good food - easy flight !"
Negativ: "the connecting times for klm seem to be very close - if your running late to start - you may not make your next one -"
Positiv: "Food provided, staff kind"
Negativ: "Was several hours delayed and check in took 45 minutes because they somehow lost my reservation."
Positiv: "super"
Negativ: "alles gut"
Positiv: "Alles ok"
Positiv: "Crew were great, food, entertainment, seat and everything else was great as well."
Positiv: "pünktlicher Flug Sehr nettes Personal Gute Verpflegung"
Negativ: "lost baggage"
Negativ: "At the check in they made me pay 50€ for my luggage. This is really upsetting because from Houston to Venice they didn't make me pay. Either the website wasn't transparent or the lady at the desk made a mistake. Very upsetting, one luggage should be included."
Negativ: "I booked tickets via Delta, operated by KLM. They lost both of my check in bags in September, and it happened again today for the same scheduled flights. Had 4 hours of layover and KLM still wasn’t able to manage it."
Positiv: "Unterhaltungsprogramm guter Service"
Negativ: "schon besser im Flieger gegessen"
Positiv: "Crew was in a festive mood, the meal was unexpectedly delicious"
Negativ: "Seats ok, but could be more comfy"
Positiv: "short, sweet and to the point. 1+ hour flight is usually an easy hop."
Positiv: "MCR airport Mert & Greet parking was smooth and efficient."
Negativ: "Flight was delayed 2 hours due to bad weather. Additional baggage payment to Air Baltic did not show up on the KLM system and we had to pay again. Nowhere to address this with Air Baltic even in Tallin. Handlers seem uninterested and refer us to ‘the website to address the issue.....’"
Positiv: "Very pleasant, professional crew"
Negativ: "Very slow check in. Mainly because other passengers obviously don't read instructions re: weight/contents of cabin bags etc. Would be helpful if there was additional staff to deal with them away from check in desk. This would mean that others did not have to queue for 25 minutes because the check in girls also had to deal with them"
Positiv: "Das Flugpersonal war freundlich, sehr aufmerksam und fürsorglich. Es gab genug zu trinken und gute Auswahl. Über eine Kleinigkeit zu essen freute ich mich auch sehr. Es war ein entspannter, angenehmer Flug. Danke vielmals."
Negativ: "Dass der Flug sich verspätet hat, hat mich persönlich nicht sehr gestört. Wenn aber jemand danach weiter fahren muss, oder einen Termin deshalb verpasst, könnte etwas nervig sein."
Positiv: "Board-Crew war sehr nett und das Essen + Getränke war natürlich auch sehr gut."
Negativ: "Leider muss man sagen dass das Boarding zu lange gedauert hat und manche Probleme mit dem Anschlussflug hatten. Noch dazu kummt dass mindestens 5 oder 6 Personen ihren Koffer nicht mehr bekommen haben unteranderem auch eine Freundin von mir was natürlich sehr ärgerlich ist."
Positiv: "The flight to Gdansk took off and arrived on-time and the staff were professional."
Negativ: "The flight to Amsterdam from Gdansk was late and I had to RUN to the connecting gate. 50 minutes is NOT ENOUGH time to go through passport control."
Negativ: "Didn’t happen."
Positiv: "Good services!"
Negativ: "Our two hour connection in Paris became 30 minutes because Air France was late in leaving Washington. So our luggage didn't make to to KLM to Amsterdam. My poor rating was because the luggage handling was really poor. Lots of flights from Paris to Amsterdam (almost hourly), but my bag showed up 12 hours later. My wife's bag took 36 hours. And yes, we checked in together. There were lots of confusing messages"
Negativ: "Boarding was very confusing. There was an area where they were checking people's bags or something near the gate and you didn't know if you needed to stop at it or continue. They didn't collect garbage before landing. Not only did we have to take our bags off the plane, we had to carry our garbage (drink cups/food served) to the front of the plane to throw out."
Positiv: "Fast boarding"
Negativ: "The entertainment system wasn’t working for the whole 10 hour flight."
Positiv: "Very friendly crew going out of way to assist in making trip comfortable"
Negativ: "Had travelled KLM to Amsterdam on my first flight 27 years ago and the aircrafts are stuck in that age! Lousy seats, poor quality bathrooms, lousy screens, prefer not to fly them"

Habe flug verpasst, Anschluss von Brest war zu knapp (30') mit 10' Verspätung v Start

No online check-in, so not ideal for business travellers having to queue to check-in at Zurich airport

They just let people fly without properly using the required mask

Poor communication from boarding staff, airport staff not a clue. Communication on board was un decipherable and airline lost baggage.

Positiv: "Upgrade was easy! Crew was beyond exceptionable! Can’t wait to fly again, guys!"
Negativ: "Boarding was a disaster as my companion was selected for random search which held us up as there was no urgency to process us. Then there was no sign for where we should go since upper deck on 747 so we went in "economy" line as indicated on ticket and then was sent to correct line when we got to the front, wasting more time. The seatrs were the most uncomfortable I have ever beeon on for a long flight. I also paid extra to be in the exit row, to have people constantly congregating in front of us.The food was also mediocre."
Positiv: "The crew and the food were great!"
Negativ: "The seats weren’t very comfortable. You could tell the plane was a little dated. There was no WiFi and nowhere to charge your devices."
Positiv: "Nette Crew, Privatsphäre und leckeres Catering"
Negativ: "Boarding"
Positiv: "Pünktlichkeit"
Negativ: "Nur süße Snacks, nichts salziges"
Negativ: "I was catching a flight in Paris to Aberdeen after arriving from Malaga. The time between flights was not enough 55 mins as the gate closed 20 mins before departure and it takes at least 15 minutes from arrival to taxi to the terminal and then get off the plane. I had to change from terminal F to E which was well sign posted but I only made it with 4 minutes to spare"
Positiv: "Freundlichkeit des Personals"
Positiv: "Cops is always a good reason to flight"
Negativ: "They always change the gates, also too many disorders in the gate previous the boarding process, the process it is not clean. They took hand baggage aleatory to send to down and do not ask if we have fragile stuffs there."
Positiv: "Nothing"
Negativ: "Everything"
Negativ: "Die Bestuhlung der Business Class in der Boeing 777 ist unbequem. Es gibt wenig Ablagemöglichkeiten. Die Anordnung ist 2-3-2, und die Fensterplätze und der mittlere Sitz hat keinen Zugang zum Gang. Man muss bei diesen Sitzen die Nachbarn belästigen. Finde ich gelinde gesagt suboptimal."
Positiv: "Entertainment system"
Negativ: "Awoke to find ill man laying on floor in aisle next to me with oxygen. Shortly after... Passenger in seat near man on floor (diabetic but no one tells us anything) needs to lay across four seats with oxygen for heart issues for remainder of trip with staff and doctor on board nearby. Nevdr informed what was happening, never offered to move our seats or move iIl passengers. Glad all turned out ok. Could have given them more privacy and better informed other passengers."
Positiv: "Not much, seats are super uncomfortable"
Negativ: "Better code sharing with KLM"
Negativ: "Entertainment worked sporadically"
Positiv: "Mit einer Ausnahme war die Crew wenig motiviert"
Positiv: "The crew was nice and the seat comfortable."
Negativ: "Never got the pre-ordered wheelchair in Paris and only after long negotiations at JFK. Also, Delta lost my checked bag between JFK and DCA."
Negativ: "Sehr laut! Eng gestuhlt"
Positiv: "Left on time. No turbulence."
Positiv: "The crew was pleasant and boarding efficient I lucked out with first class"
Negativ: "Poor service. Terrible food. Aging aircraft. Terrible in-flight entertainment system. Really not good AirFrance."
Positiv: "The crew was friendly and always came around with water."
Negativ: "The “vegetarian” option was tuna which isn’t vegetarian and there was no vegetarian snack. With the hundreds of dietary and religious food restrictions you would think having a vegetarian option would be much more attainable.. They also didn’t make an announcement about our flight being late."
Negativ: "4 Stunden Wartezeit am Flughafen leider zu lang:("
Positiv: "Nice staff. Flight on time."
Negativ: "Bus to plane. Long walk to terminal upon arrival. Long Liong customs line?!!??"
Negativ: "Flug kommt Mitten in der Nacht in Paris an. Da die Verbindung zum Anschlussgate noch geschlossen war, mussten wir formal nach Frankreich einreisen um zum Gate nach München zu kommen. Dort darf man sich im ungeheiztem Gate noch mindestens 2 Stunden die Zeit vetreiben."
Negativ: "Thanks"
Positiv: "Die Crew war nett"
Negativ: "Sitze waren sehr verschlissen, bzw. funtionierten teilweise nicht. Bordunterhaltung war nur auf einem Monitor möglich der andere Monitor funktionierte nicht."
Positiv: "Nette Besatzung, Kleiigjeit zum Essen und Trinken"
Negativ: "Sehr wenig Platz, wenig zum Essen"
Positiv: "Good food and service"
Positiv: "Extremely hot the plane"
Positiv: "We were a little delayed, so I read my book. Not for long though as I was really tired after my flight from Los Angeles. I fell asleep right after take-off and didn't wake until we landed. Best way to fly :-)"
Negativ: "Very little legroom for a 6'1" guy. Would have liked a bit more space, but I guess I was too tired to let it bug me."
Negativ: "Verspätung"
Negativ: "they lost our luggage very inconvenient"
Negativ: "Air France delayed our JFK to CDG flight. That caused us to miss our connection flight afterwards from CDG to MUC. We got a later flight luckily but one of our bags got lost and is still currently lost!!!"
Positiv: "Good quality flight"
Negativ: "But delayed and lost baggage"
Negativ: "Not much legroom."
Negativ: "Old plane."
Positiv: "Quick and efficient not lying more to say or critique."
Negativ: "Coffee and a bread roll as a snack??"
Positiv: "Timely and smooth teansit."
Negativ: "Food has a way to go to be appetising."
Positiv: "Flug war kurz, dennoch gab es Getränke. Das war super!"
Positiv: "Flugpersonal war außerordentlich aufmerksam und freundlich. Der Flug mehr als entspannt. Auch das Essen war super!"
Positiv: "Alle ok, Personal freundlich zuvorkommend"
Negativ: "kleiner Snack mit Kaffee, alles gut für den kurzen Flug."
Positiv: "Food was good. Crew nice and professional."
Negativ: "Landing was not so smooth."
Negativ: "Leg space."
Positiv: "Comfortable, hospitality and wonderful service"
Positiv: "The crew was very friendly and professional. The food very good"
Negativ: "First the plane was delayed because of a technical issue that I think they should check before The plane was crowded and old."
Positiv: "Priority boarding with kids"
Negativ: "Nothing special just like easyJet ir Rayanair"
Positiv: "The plane arrived in New York smoothly"
Negativ: "They lost my luggage and have no information as to where it is. It has been 3 days and no Information. There was only one meal for the flight and alcoholic beverages were not included."

I hope there's more room for our legs in Flights longer than 6 hours but I guess that has a cost. The food was excellent and crew very helpful.

Keine Verpflegung (1450 Km; Flugzeit 2:05 h) für ein Glas Wasser muss man bitten! (wegen Covid oder eher sparen?) Könnte beim Einsteigen bereitgestellt werden, Selbstbedienung. Ist das Business-class?

se economiza sob o pretexto de COVID, tem que "pedir" pra uma água.

Check in so slowly

Clean and “new plane” compared to my preview’s experiene. Thank ypu

Negativ: "Excelente atención y servicio"
Positiv: "professional service from employees..."
Negativ: "A snack / water :)"
Positiv: "The crew were good."
Negativ: "I wanted to change the returning day, but the charge was too much. More consideration for the client."
Negativ: "There was a fee to carry 2 normal size bags.. This was not disclosed in ur website and i will file a complaint"
Positiv: "Good entertainment on board and the crew was fairly attentive, but not as attentive as on other airlines."
Negativ: "Food was not great, but at least it was edible. Thought the crew could have also asked about refills more often."
Positiv: "Crew were amazing, always helpful."
Negativ: "The flight was delayed and caused all sorts of problems and headaches. Had to book a new final destination and didn't even make it to my original final destination."
Positiv: "The crew members were friendly and kind."
Negativ: "Usually your food is excellent, but our chicken was pretty dry this time. Loved having several options for meals and delicious Peruvian beverage choices. Overall, a great trip..."
Positiv: "BordUnterhaltung,Personal"
Negativ: "BoarDing waren nicht wirklich gut"
Positiv: "Excellent airplane"
Negativ: "Food"
Positiv: "Comfortable seats. Great crew"
Negativ: "Food could be a little better and bathrooms bigger"
Positiv: "Es gab sogar einen Film auf deutsch"
Positiv: "the crew was not friendly on boarding, or during the trip. I like it when they great you and say welcome aboard."
Negativ: "long long line at check in... long line at the TSA late getting to the gate. Flight left an hour late did not meet my connecting fight no help in SP no ground crew for directions. long long line at customs then long line to rebook flight had a 7 hour layover in SP before Rio."
Positiv: "The plane has a huge leg room space, the chairs are very comfy."
Negativ: "The check-in and the baggage drop process in the counter is absolutely slow, as well as the boarding process. I wasn't able to do the check in online."
Negativ: "All is perfect"
Positiv: "We did not crash"
Negativ: "I was bumped from an earlier flight to a later flight with no notification"
Positiv: "Nothing"
Negativ: "Look for alternatives. This airline used to be good, but they grew too much and now is really bad. Overall experience was very bad. Evaluate low cost competition. Today they are much better than LATAM"
Positiv: "It was on time and boarding was efficient. I’ve never been on a flight where they board window seats first, then middle, then aisle. I can see how that makes a lot of sense and makes the process better."
Negativ: "I wasn’t sure why my small rolling luggage was being tagged and told to be left at the gate. Others had their rolling pieces brought onto the plane and there was enough room, so I was a little worried about if someone was going through it or if it would make it to the destination. It did show up."
Negativ: "seat, food, entertainment system and options"
Positiv: "Crew was very helpful and polite. Seats are ok"
Negativ: "Didn’t know that Mac users need to download app before the flight. My suitcase handle was ripped, filed a report. See what happens. I guess someone will contact me."
Positiv: "check in and boarding (mostly because it was empty). Flight attendants. timely flight"
Negativ: "premium seats should be more comfortable as advertised. On line services (extremely poorly designed and disfunctional website)"
Positiv: "Flug wurde in eine bessere Route getauscht"
Positiv: "The seats were typical airliner seats - good enough but more leg room would be nice. Our flights ran on time, and the crew was excellent. Our experience at the Lima Airport was much improved from our first stop there."
Negativ: "Perfect flight and staff"
Positiv: "The staff were very friendly at all times. Everything was clean an the flight atgandants were always near by incase you needed anything else."
Positiv: "Boarding geordnet und schnell. Service nett."
Negativ: "Komfort eingeschränkt. Kein Entertainment. Verpflegung war Wasser."
Positiv: "Boarding organisiert. Besatzung hilfsbereit."
Negativ: "Klimaanlage zu weit runtergekühlt"
Negativ: "I've flown a lot of different business class flights in my time and these are the narrowest I've ever seen. I am not overweight but I felt very restricted in these seats. Add to the narrow seats is the design of the seat and armrests themselves and you don't have much space at all. No way I was going to be able to work on my laptop in this LATAM business class seat."
Positiv: "The seats are comfortable, the attention of the crew is great."
Negativ: "1 hour delay with no email or other notification. Flight number changed with no notification until check in. Electronic check in system was not working twice, perhaps due to international minors, had to wait in line in order to check in. The boarding pass for our connection from Rio to Miami was not given to us in Sao Paulo when we had to manually check in. As a result, we had to exit the secured area in Rio to go check in manually again for our connection and then go through security and customs again."
Positiv: "Wie immer nett. Board-Service gut."
Negativ: "Keine Auflademöglichkeit auf der Langstrecke halte ich für problematisch. Ob das bei einer 767 nicht (mehr) geht?"
Negativ: "Three gate changes, the flight was delayed and the luggage was left outside in the rain. Recommend waterproofing when flying with Latam."
Negativ: "The airport @ Madrid Barajas"
Negativ: "Aeronave muito velha, parecia que ia desmontar no ar."
Positiv: "Das Flugpersonal war sehr freundlich und hilfsbereit. Der Flug sehr angenehm und bequem. Es gab genug Beinfreiheit beim Sitzen."
Negativ: "Hidden bag fees make this airline a low value-for-money option."
Positiv: "Auch für jemanden der 2 Meter misst sehr komfortables Sitzen. 1 getränk und 1 Croissant waren inbegriffen - geschmacklich gut. Personal war nett und hilfsbereit."
Positiv: "Da das Flugzeug aus Santiago de Chile kommt, handelt es sich um eine Langstreckenmaschine, in der die Beinfreiheit auch in der Economy-Class sehr komfortabel ist (ich konnte problemlos meine Beine überkreuzen). Das persönliche Entertainmentsystem bietet eine große Auswahl an Filmen, TV-Serien und Spielen und der Touchscreen reagiert sehr schnell und flüssig. Es gibt USB- und normale Steckdosen an jedem Platz. Zu Essen gab es ein belegtes kaltes Sandwich, einen Schokoriegel sowie heiße und kalte Getränke, was dem Angebot bei anderen Airlines auf dieser Strecke entspricht und aufgrund der Flugzeit zwischen Mittag- und Abendessen auch ausreichend ist."
Negativ: "Der Check-In-Prozess in Madrid ist aus meiner Sicht idiotisch gestaltet: Zunächst muss man sich anstellen, um an Selbstbedienungskiosken die Aufkleber für das Gepäck auszudrucken und an den Koffern anzubringen, danach muss man zum bemannten Schalter gehen, um die Reisedokumente kontrollieren zu lassen und das Gepäck aufs Band zu stellen. Durch das eigenständige Ausdrucken der Etiketten spart man dem Check-In-Personal eine Arbeit von vielleicht 10 Sekunden pro Koffer – die Reisenden verlieren aber mindestens 15 Minuten beim Anstehen am Automaten, von denen es nämlich viel zu wenige gibt. Es ist mir völlig schleierhaft, warum LATAM auf diesem zweistufigen Prozess besteht, da man letztendlich ja doch zu einem Check-In-Agenten muss (und nicht, wie bei Lufthansa in Frankfurt, die gesamte Gepäckaufgabe automatisch läuft) und somit noch nicht einmal Arbeitskräfte eingespart werden – im Gegenteil stehen bei den Automaten zur Unterstützung sogar noch zwei zusätzliche Mitarbeiter. Es sollte also entweder auf das eigenständige Ausdrucken der Kofferetiketten verzichtet oder auf eine vollautomatische Gepäckaufgabe umgestellt werden, bei der man wirklich zu keinem Menschen mehr muss. Beim Boarding stellen sich die Passagiere nach Sitzreihe sortiert an, allerdings sind die Trennbänder zwischen den Gruppen viel zu kurz, sodass am Ende der Schlange alle Passagiere vermischt stehen. Stattdessen sollten die Fluggäste nach Sitzreihe zum Boarding aufgerufen werden, sodass auch wirklich nur diejenigen anstehen, die auch wirklich gleich an Bord gehen werden. Die Filme und TV-Serien an Bord sind, wenn überhaupt, nur auf Englisch und nicht auf Deutsch verfügbar. Untertitel gibt es in keiner Sprache."
Positiv: "I slept most of the flight."
Negativ: "Flight has been delayed for over 12 hrs. I still haven't left LIM :("
Positiv: "Am Check-in-Schalter wurde mir mitgeteilt, dass das Gate 48 sei - Google gab mir bereits an, dass der Flug von Gate 43 aus starten sollte. Zur besagten Abflugzeit war an Gate 48 kein Flugzeug und keine Crew. Die Leute, die dort warteten habe ich informiert, dass das Boarding an Gate 43 stattfindet. Die Innenausstattung des Dreamliners ist zwar etwas älter aber in der Business-Klasse sehr großzügig. Die Entertainmentauswahl ist umfangreich. Wie es sich für eine südamerikanische Fluggesellschaft gehört, gab es eine große Auswahl an Latino-Rhythmen."
Negativ: "Beim Essen gab es leider keine Wahlmöglichkeit. Dafür waren die südamerikanischen Rotweine sehr lecker. Die Filmauswahl beinhaltet aktuelle Blockbuster. Sie stehen jedoch nur in den Sprachen Spanisch, Portugiesisch und Englisch zur Verfügung."
Positiv: "Friendly crew Nice rate Very fast and friendly check in"
Negativ: "Difficult to do web check-in Very expansive to make changes in the ticket"
Positiv: "Crew was very nice, attentive, helpful,friendly. Food was good not great. Business seats lay flat."
Negativ: "Business seats, when laying flat, were not particularly comfortable. Rather hard. The only complaint."
Positiv: "Customer service"
Negativ: "No leg room, seats go back too far"
Negativ: "Tight space between seats"
Positiv: "very professional and helpful staff."

Flexibility to change seats! Terribly tight for tall people!

Einsteigen ein Chaos und Gedränge! Beim Aussteigen noch schlimmer. Alles öffnet die Sicherheitsgurte vor Freigabe, reisst das Gepäck runter und sperrt den Gang. Da sollte TAP eine Schulung bei LATAM machen, bei denen das Aussteigen reihenweise und gesittet abläuft.

Einsteigen ein Chaos und Gedränge! Y Business und Touristclass wird getrennt und im letzten Stück wieder zusammengeführt ein"Y"! Beim Aussteigen noch schlimmer. Alles öffnet die Sicherheitsgurte vor Freigabe, reisst das Gepäck runter und sperrt den Gang. Da sollte TAP eine Schulung bei LATAM machen, bei denen das Aussteigen reihenweise und gesittet abläuft.

A

Trotz online Check in wurde die digitale Boardkarte akzeptiert. Es wurde na h Kontrolle des Personalausweises eine Papierboardkarte ausgestellt. Im Flieger sind die Sitzreihen noch enger als bei Lufthansa. Der Service an Board war recht unfreundlich. Selbst Wasser gab es nur auf Nachfrage, ansonsten geht der Service an einem vorbei.

Sehr unfreundliches und wenig bemühtes Bodenpersonal. Zwang sämtliches Handgepäck aufzugeben, anschließend war weniger als die Hälfte der over Head bin’s leer. Hinweis auf elektrische Gegenstände im Handgepäck wurde ignoriert.

Special food order that was confirmed by e-mail was unavailable Weighing of carry on luggage was ridiculous with items being shifted from one bag to another Business class seating was inferior to other airlines

Kostet viel und bietet wenig, die innereuropäische Business Class der TAP

Für Business Class nichts besonderes. Essen teilweise ungeniesbar

Wir sind von Berlin via Lissabon nach Teneriffa und zurück. Die Business Class hat einen akzeptablen Sitzabstand. Das war es aber auch. Essen ist substandard, genau wie die Lounge. Schlechter Kaffee und mieses pastel de nata :-( Ist seinen Preis nicht wert!

Wir sind von Berlin via Lissabon nach Teneriffa und zurück. Die Business Class hat einen akzeptablen Sitzabstand. Das war es aber auch. Essen ist substandard, genau wie die Lounge. Schlechter Kaffee und mieses pastel de nata :-( Ist seinen Preis nicht wert!

ees gibt kaum einen Gund, Business Class mit denen zu fliegen. Reihe 1 hat noch nicht einmal eine Overhead bin, man soll das Gepäck nach hinten bringen.

europäische Business Class lohnt sich nicht. Sie versprechen Dir Lounge, aber es gibt sie weder beim Start noch beim Ziel. Nur in Lissabon beim umsteigen. Und da werden fürchterlicher Kaffee und die schlechteste Pastel de Nata, die wir je erlebten, angeboten. Ganz ärmlich alles.

Für die Abgabe des Aufgabegepäcks 1:45 Min gewartet.

this airline is junk. first class is awful. boarding procedure was double awfully. we were standing in line for ever for priority boarding.

Negativ: "A good team. They all made good efforts. Just fine"
Positiv: "The extra legroom in the Classic Package Seats."
Negativ: "The snacks where a little on the dull tasteless side."
Positiv: "Average friendliness of crew, paying for extra leg room seat is a must"
Negativ: "Food with a taste, rather than dull"
Negativ: "One more toilet on the Lisbon Geneva flight would have been nice."
Positiv: "Sehr saubere, helle und moderne Kabinenatmosphäre.Trotz der kurzen Flugzeit gab es Snacks und Getränke. Sehr freundliches Bordpersonal. TAP, sehr gerne wieder."
Negativ: "Die Qualität der Lautsprecher an Bord sollte geprüft bzw. verbessert werden. Die Soundqualität war bezüglich der akustischen Verständlichkeit schlecht."
Negativ: "Punctuality"
Positiv: "Crew was nice."
Negativ: "My family wasn't given a choice on the meal they were given which was hard because most of them don't eat fish (it was codfish). One of the flights was delayed 2 hrs & then didn't take off for 40 mins after the two hours because boarding wasn't started til 10 mins before it was scheduled to takeoff"
Negativ: "Probably the most uncomfortable flight I have taken in a very very long time. The ride was smooth but the seat was so terribly uncomfortable. I was in pain on arrival."
Negativ: "It took a long time to board the plane and there was literally no line at the boarding gate. When I mean there was no line, its not that there were no people, its that we stood grouped together, because there was not enough space for everyone, so no line could form. So people simply cut in front of each other and there was quite a bit of anger and tension.Once we were on board, and seated, they came through and provided a meal. However after about 3 hours, I wanted to get some water to take medicine and I pushed the call light to get the flight attendant to come over and it was literally 45 minutes before anyone came into the economy portion. All of the flight attendants were either in first class, or hiding somewhere else. As one point 5 call lights were on and no one came. My wife got up and started looking for someone and finally I got water to take my pills. Almost an hour after I hit the call button. When the flight attendant came, I asked her if it was possible to purchase a soda, crackers, or anything as my blood sugar was low. She said there is nothing available for purchase, and did not offer anything. The only help I received was from a fellow passenger who offered a candy bar. I can not believe that there was nothing the attendant could offer me. I was willing to pay 10 euros for a soda, and they still said no. That is unacceptable."
Negativ: "Organizing the boarding. The food was a disaster and the seats was a joke, the most uncomfortable plane I’ve ever been on."
Negativ: "The plane was delayed 20 minutes, then another 20 minutes, then another 20 minutes, ended up leaving over an hour late"
Negativ: "There was a group of Swiss passengers very noisy and crew did not asked them to behave."
Positiv: "Nette Crew"
Negativ: "Essen - kein glutenfreies Menü"
Positiv: "food and price"
Negativ: "boarding... control the luggage size"
Positiv: "Die Crew"
Negativ: "Das Essen. Die Unterhaltung."
Positiv: "Überpünktlich!!! Steckdose am Sitzplatz"
Negativ: "Alles ok!"
Positiv: "Die Besatzung war wie immer nett"
Negativ: "Über 2h Verspätung und wie toll wäre es, wenn TAP nur einmal pünktlich sein könnte"
Positiv: "Verspätung wie schon üblich bei TAP"
Negativ: "Einfach nur mal pünktlich"
Negativ: "Flug verpasst da Anschlussflug gecancelt"
Positiv: "Flug gecancelt"
Negativ: "Benachrichtigung das Flug gecancelt wurde"
Positiv: "super friendly crew. attentive and cordial"
Negativ: "wine only, no other alcohol"
Negativ: "Bei lufthansa Tarif mit Sitzplatzreservierung gebucht, TAP lässt sich das dann nochmals bezahlen. Umsteigeverbindung zu Eurowings, Gepäck durchchecken nicht möglich, also genug Zeit einplanen um das Gepäck abzuholen und wieder einzuchecken! Nach dem getränkeservice versammelt sich das Bordpersonal hinten im Flieger zum schnacken."
Positiv: "Freundliches Personal"
Negativ: "Sitzlehne bewegt sich nicht Kein Entertainment"
Positiv: "Everything else"
Negativ: "The WiFi was expensive and very little total data allowance even in Executive class so very unsatisfactory."
Negativ: "the ground personnel were not nice. They also did not seem to know what they were doing. Inconsistent communication. No patience with customers."
Positiv: "nothing"
Negativ: "Passenger was refused at check in because, according to the counter clerk, the ticket was not purchased in the country of residency but online in US. As a result, I lost the money, the passenger did not fly, and no refund was issued. This is the first time I ever heard of such BS. Not happy, very disappointed"
Positiv: "Nice and easy. Very uncomplicated."
Negativ: "n/a"
Positiv: "Pünktlich gestartet, aufmerksames Flugpersonal"
Negativ: "Etwas verspätete Ankunft"
Negativ: "2 hours late, problems with entertainment, bad service at chack-in"
Positiv: "Flug war fast 1h verspätet"
Negativ: "Fächer für das Handgepäck völlig überfüllt"
Positiv: "Eigentlich relativ viel Platz/Beinfreiheit."
Negativ: "Nach Verspätung von einer Stunde nochmals im Flugzeug eine weitere Stunde auf den Start gewartet."
Positiv: "Excellent attention by the crew and the food."
Positiv: "New and clean planes"
Negativ: "Seats in the back with little legspace."
Positiv: "zweites Flugzeug E90 altes gerät Top in Schuss mit viel Beinfreiheit."
Negativ: "80 min Verspätung"
Positiv: "Flugpersonal war freundlich und aufmeksam. das erste Flugzeug war ganz neu A 320R"
Negativ: "flug 24 min verspätet :-("
Informationen zu COVID-19

Sicherheitsmassnahmen von Fluggesellschaften, die von Zürich nach Flughafen Rio de Janeiro-Galeão fliegen

Fluggesellschaften, die von Zürich nach Flughafen Rio de Janeiro-Galeão fliegen, haben zusätzliche Sicherheitsmassnahmen ergriffen und ihre Richtlinien angepasst, um Reisende in der aktuellen Situation besser zu befördern. Die Richtlinien variieren je nach Fluggesellschaft.

Erhöhte Hygienemaßnahmen

Das Flugzeug wird täglich gereinigt. HEPA-Filter wurden auf Flügen von Zürich nach Flughafen Rio de Janeiro-Galeão in der Kabine installiert.

Maskenpflicht

An Bord muss ein Mund- und Nasenschutz getragen werden. Masken werden auf Flügen von Zürich nach Flughafen Rio de Janeiro-Galeão bereitgestellt.

Abstandsregeln für Sitzplätze

Sitzplätze in der Mitte auf Flügen von Zürich nach Flughafen Rio de Janeiro-Galeão nicht verfügbar

Tests vor dem Flug

Antikörpertest, Test auf Symptome auf Flügen von Zürich nach Flughafen Rio de Janeiro-Galeão

Flexible Stornierung

Verzicht auf Änderungsgebühren. Flexible Flüge von Zürich nach Flughafen Rio de Janeiro-Galeão finden

Buchen Sie günstige Flüge von Zürich nach Flughafen Rio de Janeiro-Galeão

Aktuelle Angebote - Hin- und Rückflug

14.11.Mo
1 StoppMehrere Fluglinien
29:10 Std.ZRH-GIG
02.12.Fr
1 StoppMehrere Fluglinien
21:30 Std.GIG-ZRH
CHF 650
06.11.So
1 StoppMehrere Fluglinien
15:30 Std.ZRH-GIG
22.11.Di
1 StoppMehrere Fluglinien
31:25 Std.GIG-ZRH
CHF 690
05.11.Sa
1 StoppKLM
32:30 Std.ZRH-GIG
22.11.Di
1 StoppKLM
31:25 Std.GIG-ZRH
CHF 692
05.11.Sa
1 StoppKLM
29:10 Std.ZRH-GIG
24.11.Do
1 StoppKLM
31:25 Std.GIG-ZRH
CHF 703
18.10.Di
1 StoppMehrere Fluglinien
29:15 Std.ZRH-GIG
30.10.So
1 StoppMehrere Fluglinien
13:45 Std.GIG-ZRH
CHF 717
06.11.So
1 StoppMehrere Fluglinien
15:30 Std.ZRH-GIG
17.11.Do
1 StoppMehrere Fluglinien
21:35 Std.GIG-ZRH
CHF 719
19.10.Mi
1 StoppMehrere Fluglinien
17:40 Std.ZRH-GIG
30.10.So
1 StoppMehrere Fluglinien
17:00 Std.GIG-ZRH
CHF 720
05.11.Sa
1 StoppKLM
32:30 Std.ZRH-GIG
17.11.Do
1 StoppKLM
31:25 Std.GIG-ZRH
CHF 721
04.11.Fr
1 StoppKLM
32:30 Std.ZRH-GIG
23.11.Mi
1 StoppKLM
31:25 Std.GIG-ZRH
CHF 724
16.11.Mi
1 StoppMehrere Fluglinien
15:30 Std.ZRH-GIG
07.12.Mi
1 StoppMehrere Fluglinien
31:25 Std.GIG-ZRH
CHF 731
16.11.Mi
1 StoppMehrere Fluglinien
15:30 Std.ZRH-GIG
08.12.Do
1 StoppMehrere Fluglinien
31:25 Std.GIG-ZRH
CHF 740
15.09.Do
1 StoppMehrere Fluglinien
29:15 Std.ZRH-GIG
13.10.Do
1 StoppMehrere Fluglinien
15:00 Std.GIG-ZRH
CHF 741
04.11.Fr
1 StoppKLM
32:30 Std.ZRH-GIG
17.11.Do
1 StoppKLM
21:35 Std.GIG-ZRH
CHF 753
15.09.Do
1 StoppKLM
31:05 Std.ZRH-GIG
16.10.So
1 StoppKLM
29:40 Std.GIG-ZRH
CHF 758
05.11.Sa
1 StoppKLM
29:10 Std.ZRH-GIG
21.11.Mo
2 StoppsKLM
21:45 Std.GIG-ZRH
CHF 759
17.09.Sa
1 StoppKLM
31:05 Std.ZRH-GIG
16.10.So
1 StoppKLM
29:40 Std.GIG-ZRH
CHF 771
15.11.Di
1 StoppTAP AIR PORTUGAL
16:20 Std.ZRH-GIG
06.12.Di
1 StoppTAP AIR PORTUGAL
16:00 Std.GIG-ZRH
CHF 803
13.10.Do
1 StoppTAP AIR PORTUGAL
16:40 Std.ZRH-GIG
22.11.Di
1 StoppTAP AIR PORTUGAL
16:00 Std.GIG-ZRH
CHF 810
17.11.Do
1 StoppTAP AIR PORTUGAL
20:50 Std.ZRH-GIG
20.11.So
1 StoppTAP AIR PORTUGAL
15:00 Std.GIG-ZRH
CHF 813
07.09.Mi
1 StoppAir France
16:50 Std.ZRH-GIG
26.09.Mo
1 StoppAir France
19:45 Std.GIG-ZRH
CHF 820

Nach Zwischenstopps suchen

Nach Airline suchen

Nach Preis suchen

Aktuelle Angebote - Nur Hinflug

14.11.Mo
1 StoppMehrere Fluglinien
29:10 Std.ZRH-GIG
02.12.Fr
1 StoppMehrere Fluglinien
21:30 Std.GIG-ZRH
CHF 650
06.11.So
1 StoppMehrere Fluglinien
15:30 Std.ZRH-GIG
22.11.Di
1 StoppMehrere Fluglinien
31:25 Std.GIG-ZRH
CHF 690
05.11.Sa
1 StoppKLM
32:30 Std.ZRH-GIG
22.11.Di
1 StoppKLM
31:25 Std.GIG-ZRH
CHF 692
05.11.Sa
1 StoppKLM
29:10 Std.ZRH-GIG
24.11.Do
1 StoppKLM
31:25 Std.GIG-ZRH
CHF 703
18.10.Di
1 StoppMehrere Fluglinien
29:15 Std.ZRH-GIG
30.10.So
1 StoppMehrere Fluglinien
13:45 Std.GIG-ZRH
CHF 717
06.11.So
1 StoppMehrere Fluglinien
15:30 Std.ZRH-GIG
17.11.Do
1 StoppMehrere Fluglinien
21:35 Std.GIG-ZRH
CHF 719
19.10.Mi
1 StoppMehrere Fluglinien
17:40 Std.ZRH-GIG
30.10.So
1 StoppMehrere Fluglinien
17:00 Std.GIG-ZRH
CHF 720
05.11.Sa
1 StoppKLM
32:30 Std.ZRH-GIG
17.11.Do
1 StoppKLM
31:25 Std.GIG-ZRH
CHF 721
04.11.Fr
1 StoppKLM
32:30 Std.ZRH-GIG
23.11.Mi
1 StoppKLM
31:25 Std.GIG-ZRH
CHF 724
16.11.Mi
1 StoppMehrere Fluglinien
15:30 Std.ZRH-GIG
07.12.Mi
1 StoppMehrere Fluglinien
31:25 Std.GIG-ZRH
CHF 731
16.11.Mi
1 StoppMehrere Fluglinien
15:30 Std.ZRH-GIG
08.12.Do
1 StoppMehrere Fluglinien
31:25 Std.GIG-ZRH
CHF 740
15.09.Do
1 StoppMehrere Fluglinien
29:15 Std.ZRH-GIG
13.10.Do
1 StoppMehrere Fluglinien
15:00 Std.GIG-ZRH
CHF 741
04.11.Fr
1 StoppKLM
32:30 Std.ZRH-GIG
17.11.Do
1 StoppKLM
21:35 Std.GIG-ZRH
CHF 753
15.09.Do
1 StoppKLM
31:05 Std.ZRH-GIG
16.10.So
1 StoppKLM
29:40 Std.GIG-ZRH
CHF 758
05.11.Sa
1 StoppKLM
29:10 Std.ZRH-GIG
21.11.Mo
2 StoppsKLM
21:45 Std.GIG-ZRH
CHF 759
17.09.Sa
1 StoppKLM
31:05 Std.ZRH-GIG
16.10.So
1 StoppKLM
29:40 Std.GIG-ZRH
CHF 771
15.11.Di
1 StoppTAP AIR PORTUGAL
16:20 Std.ZRH-GIG
06.12.Di
1 StoppTAP AIR PORTUGAL
16:00 Std.GIG-ZRH
CHF 803
13.10.Do
1 StoppTAP AIR PORTUGAL
16:40 Std.ZRH-GIG
22.11.Di
1 StoppTAP AIR PORTUGAL
16:00 Std.GIG-ZRH
CHF 810
17.11.Do
1 StoppTAP AIR PORTUGAL
20:50 Std.ZRH-GIG
20.11.So
1 StoppTAP AIR PORTUGAL
15:00 Std.GIG-ZRH
CHF 813
07.09.Mi
1 StoppAir France
16:50 Std.ZRH-GIG
26.09.Mo
1 StoppAir France
19:45 Std.GIG-ZRH
CHF 820

Nach Zwischenstopps suchen

Nach Airline suchen

Nach Preis suchen

Zürich - Flughafen Rio de Janeiro-Galeão