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Top 5 Airlines für Flüge nach Luzern

Ergebnis basierend auf Bewertungen von KAYAK-Nutzern
8.0
SWISSErgebnis aus 8951 Bewertungen
8.2Boarding
7.8Komfort
8.6Crew
7.7Unterhaltung
7.9Essen
Airline-Bewertungen

Leider sind die Sitze etwas ins Alter gekommen, denke wäre wieder einmal Zeit die Kabine auszutauschen.

Mehr zu SWISS

Leider sind die Sitze etwas ins Alter gekommen, denke wäre wieder einmal Zeit die Kabine auszutauschen.

Da ich praktisch den ganzen Flug durchgeschlafen habe kann ich nicht viel dazu sagen 😁

Die Pünktlichkeit bei Swiss lässt zu wünschen übrig. Jede Woche mindestens 45 Minuten bis zu zu 105 Minuten Verspätung sind ein absolutes NoGo!

Positiv: "2 Flugbegleiterinnen waren sehr freundlich. Aber der für uns zuständige Flugbegleiter weigerte sich leere Flaschen bei uns abzuräumen. Solch einen schlechten Service, habe ich schon lange nicht erlebt!"
Negativ: "Service an Board war schlecht. Selbst auf Bitten den Müll abzuräumen, wurde er nicht abgeräumt. Völlig unverständlich."
Positiv: "Endlich geregelter Ausstieg. Find ich super"
Negativ: "The seats are small with very little leg room"
Positiv: "The meals were awesome, flight great!"
Positiv: "Crew was perfectly fine."
Negativ: "Departure time was delayed due to over crowding in Zurich airport. Info on connecting flights and transfer requirements was insufficient, no offer to help those with tight connections, e.g., by trying to seat them at front of plane or help them get off faster. Missed connecting flight as a result!!"
Positiv: "Flight crew was on top of things. Flight was smooth and ontime."
Negativ: "A bit cramped in the economy class. Could have been more room for the money we had to spend on tickets"
Positiv: "The crew was quite pleasant and friendly - very accomodating"
Negativ: "Entertainment system is outdated, the food was only passable. The chocolate was nice"
Negativ: "70’ late on a 45’ flight"
Positiv: "Flight was on time, service onboard inspite of short flight, and the scenery of the Alps was breathtaking"
Negativ: "On time departure would be nice. Overall very pleasant experience. Water and Swiss chocolates were served during under an hour flight. Thank you Swiss!"
Positiv: "Sauberkeit.Gut Informiert"
Negativ: "Das Verpflegung"
Negativ: "Children children children....."
Negativ: "im hinteren Teil ist der Gang etwas gar eng zum laufen"
Positiv: "fresh baked bread!"
Negativ: "fight was delayed almost 4 hours. we were stuck on the plane for over 2 hours before liftoff while technical difficulties were worked out. no compensation offered."
Positiv: "Crew was fantastic"
Negativ: "Boarding was delayed by 30 minutes. May have been beyond the crew control."
Positiv: "Genügend Beinfreiheit, nettes und zuvorkommendes Personal"
Negativ: "Einstieg ins Flugzeug bei schlechtem Wetter war eher unangenehm"
Negativ: "Don’t overbook trafficking of flights, I barely made my connection. My colleague missed this same flight last week and had to spend the night in Zürich. I hope this is not a trend because I will not fly Swiss anymore, as I can not have lost evenings due to flight delays."
Negativ: "Grosse Verspätung, alte und unbequeme Sitze"
Positiv: "Lost the luggage"
Positiv: "Die Crew war OK, die Monitore waren gut, die Maschine der Edelweiss eine A330-300 (Chäsrueg) ist eher neu, sieht man auch an den WC"
Negativ: "Der Sitzabstand ist eine Katastrophe und auf keinem Fall 31inch wie es auf Seatguru steht und wird mich davon abhalten jemals wieder Edelweiss zu fliegen, jeder Passagier über 170cm wird leiden."
Positiv: "Outstanding service by the crew."
Negativ: "Seats in economy area little cramped"
Positiv: "Die Besatzung auf diesem Flug war ausserordentlich. Sehr nett und aufmerksam."
Positiv: "Pünktlichkeit"
Negativ: "Das Sandwich ist nicht zum verzehren, kalt und fast keine Inhalt"
Positiv: "Freundlich, Stiz ist angenehm"
Positiv: "Ja"
Negativ: "Zügiger einsteigen."
Negativ: "Verspätung, Informationen beim Boarding"
Positiv: "Aufmerksame Crew. Saubere bequeme Sitze,"
Negativ: "Etwas eng. Die Knie stoßen am Vordersitz an."
Positiv: "Swiss is aways good"
Positiv: "Crew was lovely, patient with all us skiers returning from the slopes. The food was EXCELLENT- for airline food. And I was in economy."
Negativ: "The Entertainment tech was not smooth, had difficulty getting it to function and likely annoyed the person in front of me with all my tapping."
Negativ: "They charged about $230 to convey my skis, compared to about $80 for the first bag. This is such ab unexpectedly big difference as to be a trap. Swiss Air are, in my opinion, con artists. Do not fly with them."
Negativ: "SWISS HAT SICH GEWEIGERT MEIN GEPÄCK NACH DUBAI durch zu checken - Trotz Business Class Ticket"
Positiv: "Great service on board, easy boarding, on time departure and early landing"
Negativ: "Seat pitch is a bit narrow and seats not as comfortable as they could be (short-haul business)"
Positiv: "The pilot had to land with rough wind, he did a good job and the peace of chocolat we always get leaving the plane."
Negativ: "Swiss was delayed for in total 1 hour (start incl. landing), the sandwiches with Swiss are terrible in general, nothing extra to drink or eat although the delay and time of flight made it impossible to have dinner."
Positiv: "Es gab sogar Verpflegung trotz des kurzen Flugs Schneller Start und Landung"
Positiv: "Die lockere, freundliche Art des Personals. Trotz günstigem Tarif erhielt jeder ein kleines Sandwich...vielleicht aufgrund der 45 Minuten Verspätung, was ja nun einfach passieren kann."
Positiv: "Sehr nettes Personal"
Negativ: "20 Minuten Verspätung, wie fast immer ab Tegel..."
Negativ: "Verspätung"
Positiv: "Keine Vepflegung und Unterhaltung. Ganz normal fūr einen 50 Minuten Flug"
Positiv: "Netes Personal, Gutes Essen, Viel Essen, Schöne Sitze"
Negativ: "Bordunterhaltungssystem stark veraltet sowie nicht funktionsfähig (Flugkarte fehlt, Filme werden mit extremen Bildstörungen abgespielt, Sehr schmaler Sitz, wenig Beinfreiheit, Ein Flug mit United ist da sogar besser!!!"
Positiv: "Great customer service, the crew was professional and courteous."
Positiv: "Verständnisvolle Flugbegleiterin, die uns auf zwei freie, nebeneinanderliegende Sitzplätze hinwies."
Negativ: "Beim Check-in wurden uns (im Gegensatz zu den anderen Passagieren) keine Sitzplätze zugeteilt. Beim Boarding wurden uns, obwohl wir gemeinsam gebucht und eingecheckt hatten, Sitzplätze in zwei verschiedenen Reihen zugeteilt."
Negativ: "Keine Sitzplätze beim Gate, fast keine Informationen oder Durchsagen zum Boarding"
Negativ: "Duty free---The plane was not able to take credit cards because machines not working and that was the same problem on flight ZRH to BCN. The power adaptor I wished to purchase was not available nor was a 2nd umbrella. Page 90-91 of your Duty Free Magazine."
Positiv: "A very pleasant and efficient experience. The gate personnel were very helpful with a boarding pass snafu. We decided to check a bag, and the automated option saved us a lot of time and was very easy."
Positiv: "The booking to a new flight was seamless."
Negativ: "We had to take a different flight on Lufthansa which had a whole list of it's own problems."
Positiv: "Mit Swiss von und nach Zürich ist immer hervorragend."
Negativ: "Ein Mitglied der Kabienencrew hatte wohl einen schlechten Tag."
Positiv: "Nice self boarding"
Negativ: "No big screen to communicate priority to boarding since I am deaf."

Super Crew / Great Entertainment System

Es gab einen Snack und gute Getränke. Besser Service als bei manch anderer Airline

Negativ: "Keep the temperature at a more reasonable level. Blankets + two layers of clothing was definitely not enough."
Negativ: "Boarding was crazy. Could not everyone in the gate area."
Negativ: "The plane is so old..,"
Positiv: "The crew was pleasant"
Negativ: "Baggage checkin & flight boarding was slow & disorganized."
Negativ: "KLM crew exceed our expectations"
Positiv: "Top sympathische Crew"
Positiv: "Die Crew war nett."
Negativ: "Die Kabinenklimatisierung hat man nicht in den Griff gekriegt. In dem Bereich wo wir saßen war es sehr kalt und zügig, so dass wir und trotz mehrerer Decken erkältet haben. In anderen Bereichen haben sich die Gäste über zu hohe Temperaturen beschwert."
Positiv: "Food and service"
Negativ: "Working wifi would be good. Better A/C. More comfortable seats"
Positiv: "Seat was comfy and spacious for economy class"
Negativ: "Vegetarian meal was okay but could be more enjoyable if served with bread at start of meal."
Positiv: "Unkompliziert"
Negativ: "Die Lauf Wege sind zu lang aus Amsterdam."
Positiv: "Very professional"
Negativ: "Lost luggage"
Positiv: "The bed was comfortable. Entertainment selection and large TV screen was good. The KLM crew is amazing, as usual."
Negativ: "Food quality was not so good."
Positiv: "Freundliche und aufmerksame Crew."
Negativ: "Sitze in der Business Class etwas durchgesessen."
Negativ: "Flight 2 hours delayed, started boarding but had to wait on line 10 more minutes on boarding ramp for plane door to be opened, upon landing in Dublin had to wait on tarmac for anther 15 minutes for stairs to arrive and be connected to airplane. Then had to wait another hour for checked luggage...."
Positiv: "Crew was amazing. They adjusted the seating arrangements so there was an empty seat in every row to give passengers more space. Very thoughtful and much appreciated. They served delicious meals, snacks, and water. They provided headphones, blankets and pillows. They took very good care of us."
Negativ: "pünktlichkeit"
Positiv: "Nichts"
Negativ: "Stornieren des Flugs. Keiner fühlt sich zuständig und der Kunde wird mit Arbeit und Kosten allein gelassen"
Positiv: "Checkin 1a at Schiphol had long lines, and no seperate counters for just bag drop. My family and I had to wait for 50 mins, to do a bag drop which in,y lasted 1 min! Flight was delayed, without proper announcements."
Negativ: "Seat pitch could've been more. At least let us know via Whatsapp that the plane is delayed, or at which belt the bags would come out. This basic info was lacking."
Negativ: "This was just a short commuter flight from Lyon to Amsterdam for connection."
Positiv: "My seat at the window was great and the staff really friendly and courteous!"
Positiv: "Alles ok"
Positiv: "Lovely crew, very helpful"
Negativ: "N/A"
Positiv: "pünktlicher Flug Sehr nettes Personal Gute Verpflegung"
Negativ: "No reading light in my seat..."
Positiv: "Unterhaltungsprogramm guter Service"
Negativ: "schon besser im Flieger gegessen"
Positiv: "Friendly and efficient crew. I travel KLM often and always enjoy the flights."
Negativ: "There were several flight delays and gates were changes a few times."
Positiv: "The flight started with a visit in the recently renovated KLM crown lounge in Amsterdam airport. I liked the various seating options and of course the upstairs bar. The service on board was attentive and efficient, the food options I really liked (especially the Chinese dish) but also the little touches like the nuts & gouda cheese which were served in small porcelain bowls. The seat itself was very comfortable when sitting and the structure gives a lot of privacy. However for couples or friends travelling it's a bit cumbersome to have a conversation even when sitting in seats next to each other. Overall my expectations were fulfilled."
Negativ: "This seat is not ideal for sleeping for taller persons (I'm 185cm tall) as the space to put the feet is very narrow and it's uncomfortable when lying on the back (as one cannot put them in the natural resting position). Cabin temperature could have been a bit lower for my taste. Crew needs better training with regards to transfer procedure in Chengdu."
Negativ: "My suitcase didn't come with the airline."
Positiv: "Nothing to mention"
Negativ: "Crew was rude when I asked if there was a vegetarian option for the snack. I did request special meals for the trip. Even if they did not have a vegetarian option, they don't need to be rude!! Boarding was ridiculous. we were supposed to form a line and wait. Would have been a lot better if they boarded by seat numbers. Also they made me check in my fairly small and light carry on bag resulting in its contents arriving broken!"
Positiv: "short, sweet and to the point. 1+ hour flight is usually an easy hop."
Positiv: "Short flight and being able to escape from drunk belligerent Passenger on previous flight"
Negativ: "Nothing"
Positiv: "Crew was very friendly. Nice that wine was served without charge."
Negativ: "Announcements from the cockpit were hard to hear. Food has been better in past."
Positiv: "Flight crew very nice"
Negativ: "Paid $70 for seat with more leg room and was the exit role to main entrance. No overhead space for carry on: broken food tray holder. People stepping on my feet. And gather in your space waiting for bathrooms. Window seat had no room for feet because of closed door"
Negativ: "Our lougage did not arrive"
Negativ: "Nothing special"
Positiv: "Amsterdam airport and Rome airport were as breeze to navigate, even only knowing English"
Negativ: "Still waiting to board after missing this connection had to be booked on another airline"
Positiv: "Das Flugpersonal war freundlich, sehr aufmerksam und fürsorglich. Es gab genug zu trinken und gute Auswahl. Über eine Kleinigkeit zu essen freute ich mich auch sehr. Es war ein entspannter, angenehmer Flug. Danke vielmals."
Negativ: "Dass der Flug sich verspätet hat, hat mich persönlich nicht sehr gestört. Wenn aber jemand danach weiter fahren muss, oder einen Termin deshalb verpasst, könnte etwas nervig sein."
Positiv: "The food rocks! I know that I will always be eating well with KLM. The staff is always so nice, professional and cordial...I always know I'll be in good hands with the flight."
Positiv: "Good selection of movies."
Negativ: "Very small seats with no leg room and very little room on either side. The food was bad - even when compared to other airplane food. Plane is kept too warm."
Negativ: "You are almost always late!"
Negativ: "Flight departed 35 minutes late"
Positiv: "We were fed a nice pasta meal and offered drinks twice. They also gave a muffin for desert. The flight attendants were very nice and attentive with cheerful smiles. I wish every airline had service this good!"
Positiv: "Need better quality tvs for such a long flight and better movies There were only 4 Bollywood movies and not the latest ones either"
Negativ: "Boarding was confusing and disorganized"
Negativ: "The movie selection did not seem extremely varied."
Negativ: "Our total flight time was about 17 hours - MAD- AMS-LAX. My husband and I both have an internationally approved carry on luggages with us. When we checked in - they asked us to both check in our carry on luggage. The reason why is because they said they don’t think they have enough space for our carry ons. I told the crew member checking us in that other people that was checking in with the same hand carry size luggage with us had no problems taking it with them. For being about to be on a 17 HOUR FLIGHT we should be ALLOWED to have our carry ons with us! We take carry ons for that reason! I had to argue and prove my case to the crew member to atleast keep 1 carry on with us. I thought that was an UNACCEPTABLE reason for us to check in a carry on luggage when we had a 17 hour travel time ahead of us. Not a happy costumer here."
Positiv: "Booked extra room seat which gave me good room for seating"

Der Flug war überbucht, so dass wir erst im zweiten Anlauf Plätze bekamen. Der Check-in mit den Automaten in Wien ist eine Zumutung. In Berlin war die Ankunft des Fluges nicht bekannt. Es dauerte ca. eine halbe Stunde, bis wir von Bord gehen konnten. Entsprechend lang dauerte auch die Gepäckausgabe. Das ist aber ein Problem des Flughafens BER (wen wundert das?) und nicht von Austrian Airlines.

Trotz zweimaliger Mail und Einstellungen im Profil war keine „dairy free“ Essen möglich :(

keine warmen Getränke, Wasser oder Bier nur zum Kauf

I flew business class. But nothing compare to business class. Lounge closed in Vienna. Not exist at all in Tel Aviv. Priority boarding not exist in Tel Aviv despite available business counter. Nobody in front of me was checked in to Business or with Senator status. No welcome drinks. All overall awful experience.

Negativ: "Leider nicht pünktlich"
Positiv: "The crew was so friendly"
Positiv: "The crew was good. They were friendly and efficient. One did forget to return with a promised coffee but she apologized when I spoke of it to her."
Negativ: "1. no air conditioning until the plane was in the air. It was STIFLING on the runway. 2. no power sockets to charge devices"
Positiv: "Tolle Crew"
Negativ: "Abgeranztes Propellerflugzeug"
Positiv: "Service"
Negativ: "Sitzabstand und die Klimaanlage an den Füßen nicht so kalt stellen."
Positiv: "Freundlichkeit der Crew."
Negativ: "Die Turbulenzen. Leider nicht beeinflussbar."
Negativ: "Verspätung war unschön."
Positiv: "Leg room was good. I am 6ft 2in"
Negativ: "Seat bottom could have been better. I have a honey bottom"
Negativ: "Pünktlichkeit"
Positiv: "Friendly crew"
Negativ: "Boarding was a little off because we had to wait longer than expected for bused to bring us to plane . They should have Waited until buses arrived and then had passengers go through the gates so everyone could remain seated at the gate and not wait 20 minutes while standing."
Positiv: "Wifi onboard"
Negativ: "Wifi über paypal buchbar, aber Paypal verlangte SMS authentifizierung, was während des Fluges logischerweise nicht ging."
Positiv: "Airline met us at the plane to transfer us to our next flight to Tel Aviv! Excellent service and great entertainment on the flight."
Negativ: "The food. It was okay."
Negativ: "Personal am Gate überfordert und extrem langsam. Alles verspätet: Informationen, Boarding, Abflug, Ankunft, Aussteigen - wie bei Austrian "normal". Daher fliege ich mit Austrian nur dann, wenn es nicht anders geht."
Negativ: "Pünktlich abfliegen, schnelle Gepäckabwicklung, wenigstens noch eine salzige Alternative zu süß"
Negativ: "Seats very hard and uncomfortable in economy"
Negativ: "Gepäck könnte nicht an Zielort durchgecheckt werden Durchgeführt von Eurowings"
Negativ: "Keine Info über Verspätung Gepäck könnte nicht an Zielort durchgecheckt werden Durchgeführt von TAP"
Positiv: "nicht viel"
Negativ: "laut , eng , klein , unpünktlich"
Positiv: "Nettes Bodenpersonal"
Negativ: "70 Minuten Verspätung auf einem 40 Minuten Flug Nicht mal die Auswahl zwischen süß und salzigem Snack"
Positiv: "Everything from boarding, service on board, disembarking--- easy and efficient--polite and friendly"
Negativ: "Nothing"
Positiv: "From start to finish, Sevdije was in great hands. She had to be in a wheelchair, and there were three connecting flights in countries where she doesn't speak the language. It could have been so complicated, and everyone made it SO EASY. She was all smiles when she arrived in Boston. THANK YOU!!!!!!"
Negativ: "Nothing!"
Negativ: "small seats,no LCD for each one,food nor so good."
Positiv: "Um diese Zeit wird das Programm abgespult, da erlebt man selten highlights. Allerdings war die abgespulte Leistung i.O."
Negativ: "Leider war das Flugzeug sehr voll, somit war es unangenehm eng."
Positiv: "Das Flugzeug war sehr angenehm, vermutlich noch relativ neu. Das Entertainment-System fiel dadurch positiv auf, dass es funktionierte, viele praktische Auswahlmöglichkeiten. Vglw. gutes Essen, welches den Europäern auch freundlich serviert wurde."
Negativ: "Offenbar war ein Teil des Personals nicht ganz frei von Vorurteilen ggü. Asiaten. Die unterschiedliche Behandlung fiel bei einigen Gelegenheiten auf. Leider war das ansonsten angenehme Flugzeug sehr eng und voll besetzt."
Positiv: "Even on this short 1-hour prop flight they do have average service and pass out Swiss chocolate."
Negativ: "Flug ist ausgefallen"
Negativ: "Maschine ist 40 Minuten zu spät nach Berlin gekommen, in Summe 100 Minuten Verspätung, das Bodenpersonal war dann zu wenig um mit der Verspätung halbwegs umgehen zu können."
Positiv: "Dass es nur eine Stunde Verspätung war"
Negativ: "Dass Swiss gebucht wurde und Austria ihn durchführte, dass die Anschlussverbindungen nicht geklappt hat"
Positiv: "There was nothing to like. Horible experience will never fligh with Austrian Air again"
Negativ: "The flight was long delayed, there was no explanation or any sort of pasenger notification about the delay. When I boarded the overhead luggage was full could not find space to secure my bags. The flight attendant was very rude did not assist me and made me wait. Other people traveling without luggage pushed me to pass by. I was told not very nice things. The flight was overbooked and overall horible experience."
Negativ: "My parents were traveling, they dont speak english and I verified with Austrian airlines that they would be assisted at the gates and that they had the correct visas for each airport they had a layover in. I was assured there would be no problems. Upon boarding they were not able to get on their flight. I have never had so many communication issues and frustrations in the middle of the night with an airline. disappointed."
Positiv: "The Swiss Air staff provided water and nice sandwiches for us while we stood in line for hours and put us up in a very nice hotel for the night."
Negativ: "My first flight with Austrain Airlines was 2 hours late in leaving, partly because they mixed our baggage up and had to have each of us leave the airplane to identify our baggage before getting back on again. Because of this, I missed my connecting flight in Zurich. Apparently hundreds of other passengers were in a similar situation, because I spent the next 6.5 hours standing in line to getting my new itinerary and hotel vouchers."
Positiv: "It was a total nightmare all Austrian flights they put us on were canceled !!! We did not leave Vienna for another 7 h a total nightmare all planes had technically difuculties !! Austrian airlines had total chaos !!!"
Positiv: "Got stuck in Vienna with very poor service"
Positiv: "Der Flug ist pünktlich gestartet. Die Maschine machte einen ausgesprochen sauberen Eindruck. Das Flugpersonal war sehr freundlich."
Positiv: "Everything was good"
Negativ: "Red uniforms are ok but red tights awful"
Positiv: "The flight was short and got us there"
Negativ: "This was not business service. The seats were uncomfortable, virtually no leg room."
Positiv: "Mehr oder weniger pünktlicher Abflug und Ankunft, der Flug kurzweilig und aufmerksames Mitarbeiter."
Negativ: "Etwas mühsames Boarding, aber auch das war kein wirkliches Problem"
Negativ: "We ended up needing to check a bag. It cost 40 Euros which seemed high. We were sent to another line to pay then back to check in. Then our flight was 45 minutes delayed leaving. Fortunately the pilot got us in to Zurich only 20 Mon late. Just typical "never know what's gonna happen"."
Negativ: "They lost my bag and refused to deliver it to my house once it was found. It is still at the airport"
Positiv: "Direct connection"
Negativ: "Meal is horrible"
Negativ: "Es Gab salzige und süsse Snacks und ein getränk"
Positiv: "Flugpersonal hat gestreikt. Waruma auf Lasten des Kunden?? Werde zukünftig Austrian Airlinse weiden, weil sie kein zuverläßiger Partner sind"
Negativ: "Kein Essen"
Positiv: "Flight was on time, friendly staff, well organised boarding. Aircraft clean and in good shape."
Positiv: "new airplane with friendly staff. flight was on time"
Negativ: "arogant staff, flight canceled, great difficulties to claim my money back"
Positiv: "Die Cabin Crew war im Wesentlichen OK, lediglich wegen der überfüllten Maschine und der Tatsache, dass mein Handgepäck nirgends verstaut werden konnte, bekam ich eine relativ kühle Information, ich könne es unter dem Sitz verstauen. Nach einigem hin und her fand man doch Platz über den leeren Sitzplätzen der Business Class."
Negativ: "@Austrian Airlines & @Airport Vienna: die Konkurrenz kann das viel besser: Wenn man sich schon wegen des Zubringerfluges OS736 verspätet, und den Anschlussflug OS273 gerade noch erreichen kann, ist es Service orientiert wenn man die Passagiere a) über den Anschlussflug informiert b) mit Priorität durch den obligatorischen Security Bereich begleitet c) dem Personal am Gate Bescheid sagt, dass noch Passagiere boarden kommen Keine Infos wie wir zum Gate kommen, kein Priority beim durchlaufen des Flughafens und dann noch Security Check und dann noch das entfernteste Gate (F31), was es geben kann"

Habe flug verpasst, Anschluss von Brest war zu knapp (30') mit 10' Verspätung v Start

Positiv: "Take off and landing"
Negativ: "Layover time"
Positiv: "It was a decent train ride."
Negativ: "Stating it’s a train from the beginning and not having to go from one train station to another."
Positiv: "Nette Crew, Privatsphäre und leckeres Catering"
Negativ: "Boarding"
Positiv: "Nothing"
Negativ: "They have a terrible communication problem, they never communicated why the flight was late, they never communicated what they were doing or what was happening. Bad customer service. Bad communication with the client. They told us when I asked several times that we would not lose our connection and that everything was fine and that was not the case. We lost the connection. No one told us anything. Another problem was that the girl in the boarding process removed the suitcases tickets from the boarding pass and did not want to return them, and held it without any cause. Without that tickets we can not claim the bags. The flight staff went looking for us. Pretty sad and disappointed by their service. I understand that they were causes outside the airline but must communicate to the client. They cannot remain silent and say nothing."
Negativ: "Die Bestuhlung der Business Class in der Boeing 777 ist unbequem. Es gibt wenig Ablagemöglichkeiten. Die Anordnung ist 2-3-2, und die Fensterplätze und der mittlere Sitz hat keinen Zugang zum Gang. Man muss bei diesen Sitzen die Nachbarn belästigen. Finde ich gelinde gesagt suboptimal."
Negativ: "Tell me i would misst the next flight and that my beg will not go to the final airport."
Positiv: "Great food and friendly crew."
Negativ: "Seatback system was old and not very functional."
Positiv: "Mit einer Ausnahme war die Crew wenig motiviert"
Positiv: "Crew was very friendly and seat in KQ is super comfortable in Business."
Negativ: "No entertainment facilities"
Negativ: "Boarding clusterf..."
Positiv: "Not being charged for my first bag of luggage"
Negativ: "Nothing"
Positiv: "The food selection and drinks, given our coach class, were excellent. Nice attention to the passengers."
Positiv: "Food and drinks very good"
Negativ: "In economy class the movies unable to listen to with ear buds. Bring my own next time."
Negativ: "Sehr laut! Eng gestuhlt"
Positiv: "I really liked my seat, but it was one of the only ones that didn't have a USB port."
Negativ: "See above. Overall, very nice experience."
Positiv: "The cue lines per zone are a brilliant idea!"
Negativ: "An explanation to passengers as to why there was a backup between the gate and the plane."
Negativ: "boarding wasn't good."
Negativ: "4 Stunden Wartezeit am Flughafen leider zu lang:("
Negativ: "Boarding at CDG was awfully slow"
Negativ: "Booked with my partner. Ended up sitting apart. Not good"
Negativ: "Flug kommt Mitten in der Nacht in Paris an. Da die Verbindung zum Anschlussgate noch geschlossen war, mussten wir formal nach Frankreich einreisen um zum Gate nach München zu kommen. Dort darf man sich im ungeheiztem Gate noch mindestens 2 Stunden die Zeit vetreiben."
Positiv: "Die Crew war nett"
Negativ: "Sitze waren sehr verschlissen, bzw. funtionierten teilweise nicht. Bordunterhaltung war nur auf einem Monitor möglich der andere Monitor funktionierte nicht."
Positiv: "Nette Besatzung, Kleiigjeit zum Essen und Trinken"
Negativ: "Sehr wenig Platz, wenig zum Essen"
Positiv: "Crew was nice, too short of a flight to figure out more"
Negativ: "no chance to try. Can’t pick a special meal in short term flights and snacks are not vegan"
Negativ: "Verspätung"
Negativ: "they lost our luggage very inconvenient"
Positiv: "Staff was so helpful and attentive to our needs.Providing service with a smile."
Positiv: "Flug war kurz, dennoch gab es Getränke. Das war super!"
Positiv: "Flugpersonal war außerordentlich aufmerksam und freundlich. Der Flug mehr als entspannt. Auch das Essen war super!"
Positiv: "That we were heading home. Nice seats. Good food. Lots of entertainment choices. Power plugs ( USB and European power) were appreciated. Wine as a choice with meal was appreciated and brandy after the meal."
Negativ: "Some of the shows and movies were a bit 'trashy'. Long flight. I was in the middle seat next to an inattentive octanegarian who was nice but kept calling the flight crew to fix her mess up of the video system. No air controls on this plane - so it was overly warm. 10 hours of overly warm makes for a stinky passenger. Oof."
Positiv: "Very quiet"
Negativ: "We were in the last few rows on a turbulent route. The yaw damper constantly overcorrected, resulting in lots of side to side motion for the passengers"
Positiv: "Alle ok, Personal freundlich zuvorkommend"
Negativ: "kleiner Snack mit Kaffee, alles gut für den kurzen Flug."
Positiv: "nice drink selection on board flights"
Negativ: "My pregnant wife was downgraded from business to economy 20 minutes before departure because the airline made a mistake with the reservation for our puppy traveling in the cabin with us. If this were not enough, the airline also lost one of our bags so this week we have to file for compensation for both begin downgraded and for the contents of our 30 kilo bag which never made it to Ho Chi Minh. Air France was a complete and total disaster and I would strongly recommend all friends and colleagues to find alternative airlines for travel"
Negativ: "CDG is a monster. The distances are long . The signage is poor and when I asked for directions the diirections I got were wrong."
Positiv: "Fine for a 45-50 minute regional flight."
Negativ: "Wouldn’t be great for long-haul flights."
Positiv: "Flight attendant was very nice."
Negativ: "We got socked with 40 Euro fees for our carry on plus personal item being 2 lbs over. The biggest problem is they were picking and choosing which bags they weighed. 10 people behind us and before us got in without incident. Plane wasn’t even half full so they were deliberately trying to make more $."
Positiv: "Flight landed 15min ahead of schedule. Good seating (29C in 777-300 ER), Good choice on entertainment program, also in german language."
Negativ: "Ordered meal not available (ok, AF staff was on strike)"
Positiv: "The airplane have great entertainment system. The cabin crew are very nice."
Positiv: "Während des Nachtflugs war es ziemlich kalt in der Kabine. Aber es gab eine Decke und ein Kissen. Das war gut! Leider wenig Deutsche Inhalte auf den Entertainment Bildschirmen am Vordersitz. Sonst alles super!"
Positiv: "Das Flugpersonal, alle nette französische Damen, mit viel Charm und Erfahrung, könnten uns überzeugen, Air France hat das gewisse etwas!"
Negativ: "Fast eine Stunde Verspätung..."
Positiv: "Super Betreuung, nette Und aufmerksame Flugbegleiter."
Negativ: "Die Sitze waren etwas ausgeleiert. Die fehlende Anpassung der Rückenlehne an individuelle Bedürfnisse sollte eigentlich Standard sein, aber außer einer unberechenbaren Massagefunktion in diesem A-380 Fehlanzeige."
Positiv: "Das Flugpersonal in der Businessclass war toll, das Essen und der Wein sehr ansprechend."
Positiv: "Pünktlich, sehr unkompliziertes Boarding, nettes Personal. Ich bin mehr als bespannte am Zielort angekommen. Gerne wieder."
Negativ: "Das Essen war eher mäßig, aber dass es überhaupt etwas zu essen gab auf einem Flug von unter einer Stunde fand ich sehr positiv, wenn auch nicht unbedingt nötig."
Positiv: "dsd personal war aufmerksam. eine flugbegleiterin wat sehr genervt."
Negativ: "das essen war .... Der Hunger hats reingetrieben."
Positiv: "Wenn man spät am Abend von einem Langstreckenflug nach Hause fliegt, erwartet man kein Showprogramm. Die Leistung der Crew war angemessen und professionell. Der Flug war deutlich früher in DUS, die Gepäckausgabe sehr schnell!"
Positiv: "Das Flugpersonal war durchaus freundlich, aber irgendwie nicht besonders engagiert. Es wurde ein Minimumprogramm abgespult. Was soll ich mit dem Brot, wenn das essen vorbei ist. Warum fragt man mich nach der Auswahl, wenn es nur 1 Option gibt (Lunch). Gerade von einer asiatischen Airline erwarte ich hier mehr, auch in 'Economy'. Die Sitze waren sehr eng."
Positiv: "Auf dem Langstreckenflug war das Personal sehr freundlich, machte aber einen wenig erfahrenen Eindruck. Die Sitze im Flugzeug waren sehr eng! Die Verpflegung muss man als mäßig bezeichnen, da bieten andere Gesellschaften mehr."
Positiv: "Von einem Zubringerflug erwartet man keine Besonderheiten, die gab es auch nicht. Nichts desto trotz war das Flugpersonal freundlich und hilfsbereit. Es gab eine Verspätung, die aber nicht weiter ins Gewicht fiel"

Abflug sehr pünktlich.

Alles in Allem - super zufrieden

Die neue Business Class von BA ist sehr gut!

Die neue Business Class auf Langstrecke ist Klasse! Also die Kabine. Service wie immer sehr unterschiedlich. Board Bar (Self Service) war nach einer Stunde leer. Verpflegung war furchtbar! Es gibt keine deutschen Filme mehr :-(

Positiv: "nette Crew"
Negativ: "sehr eng"
Positiv: "Die Crew war super aufmerksam und sehr freundlich. Nicht immer selbstverständlich, selbst in der Business class."
Negativ: "Der Sitz ist zu eng für mich und nicht lang genug, ich 193cm groß"
Positiv: "Die Crew war nett."
Negativ: "Vielleicht etwas mehr Platz."
Positiv: "Good seats, friendly staff, quick boarding."
Negativ: "free snacks"
Negativ: "The outward flight was rerouted to a different airport, and the return flight was delayed by more than an hour. Not even a glass of water free of charge."
Positiv: "All was good and on time"
Negativ: "Just be good, they could still offer free drinks or water to passengers"
Positiv: "Ja die Crew war nett. Sitze waren bequem, aber zu Eng."
Negativ: "Check-In in London war Unübersichtlich. Man muß Gepäck selbst einchecken. Dann muß man schauen wo ist der Zoll. Dies war in Düsseldorf viel besser."
Positiv: "Flashy new seats."
Negativ: "Flight delayed"
Positiv: "We finally got there."
Negativ: "Make water available at Heathrow 5 (2drinking fountains for thousands) and no water or any drink on the plane."
Negativ: "Offer water at least from a bottle free of charge."
Positiv: "Nette Crew von Air Belgium"
Negativ: "Etwas abgeranztes Flugzeug, der Service dauerte zu lange (Abräumen etc. )"
Positiv: "Guter Service und kompetente Crew"
Negativ: "Probleme beim Boarding mit meinem Online Ticket. Die Dame am Schalter war sehr gestresst und hat mir daraufhin einfach einen anderen Sitz zugeteilt. Sehr verwirrend!"
Positiv: "Super friendly and professional crew"
Negativ: "Short comfortable and smooth journey"
Positiv: "Punctuality!"
Positiv: "NA"
Negativ: "Free food"
Positiv: "BA"
Negativ: "some more leg room"
Negativ: "Keine Getränke. Wenigstens Wasser kostenfrei wäre wünschenswert Sitzabstände sehr eng bei der neuen Kabine. Boarding war Recht chaotisch trotz Gruppen Einteilung."
Positiv: "Die Crew war aufmerksam und nett!"
Negativ: "Besseres Boardprogramm"
Positiv: "er kam an"
Negativ: "Nur wenige Filme in Deutsch. schmutzige Kabine. Auf meinem Sitz unter Lehne war noch eine Porzellantasse. Also selbst auf der Heimatstation wird nicht saubergemacht."
Positiv: "Das war eigentlich ein American Airlines Flug, kein BA"
Negativ: "Das war eigentlich ein American Airlines Flug, kein BA"
Positiv: "2 Stunden Folter in überfüllter Sardinenbüchse mit Gepäck unterm Vordersitz Pünktlich."
Negativ: "2 Stunden Folter in überfüllter Sardinenbüchse mit Gepäck unterm Vordersitz - noch nicht einmal ein Glas Wasser gibt es mehr umsonst!"
Negativ: "Incoming flight delayed so late departure"
Positiv: "total flight bsolutely excelente custumer service stuffs was very friendly outbound and inbound no dilays"
Negativ: "not aplicable"
Positiv: "ALles sehr unkompliziert und koordiniert."
Negativ: "Notausgang sehr eng, nur kostenpflichtige Getränke in"
Positiv: "Alles"
Negativ: "Dear Sir or Madam: My two colleagues and I bought our tickets from BWI to Geneva, via London Heathrow, through Kayak as I have many times in the past. However, the Kiwi.com travel agency did not flag that the ticket from BWI to London Heathrow allowed for one piece of checked luggage, but the ticket from London Heathrow onwards to Geneva did not allow for any checked luggage. Also astonishingly, we had to pass through Customs, reclaim our checked suitcases from the baggage carousel, and check in again through Customs to board the onward flight, both coming and going through London Heathrow. In addition to the extraordinary inconvenience that we could neither transit at London Heathrow to our connecting flight without going through Customs twice and that we could not check our luggage through to our final destination, we also had to foot a higher baggage charge to allow for checking in our suitcases, now that we had arrived in London Heathrow only to discover this that our onward ticket did not cover one piece of checked luggage. Had we known that the seemingly better price posted by Kiwi.com on Kayak’s comparative offerings came at such a high price of inconvenience and additional expense for the luggage, we would have taken our business elsewhere. It was deceptive of Kiwi.com to engage in such practices, even if it disclosed these conditions in fine print (for no one would expect, nor have I ever seen previously in the hundreds of flights I have taken as a Million Miler on United), without flagging this. And similarly, it was irresponsible of Kayak.com to allow this “apples with oranges” comparison on its website. I’m making three more international trips in December, but I’m inclined not to use either Kayak.com and most certainly not Kiwi.com for future airline ticket purchases."
Positiv: "Das Flugpersonal war hektisch beim Servieren. Das bezahlen nur mit Karte war anstrengend und zeitraubend. Eine Stewardess hat Ihre Schuhe nicht richtig.angehabt. Ein Fuß war außerhalb des Schuhs. Waren insgesamt nicht sehr charmant. Sollten sich ein Beispiel an Lufthansa nehmen. Die kassieren für einen Snack und was zu trinken nicht. LH ist besser"
Positiv: "Das Bording war ruhig und freundlich.Plätze wurden korrekt zugewiesen. Besatzung war freundlich und hilfsbereit."
Negativ: "Die Sitze im Flugzeug waren sehr eng.Wenn der Vordermann seine Lehne voll nach hinten kippte,konnte ich nicht raus aufs WC gehen.Musste den jedesmal wecken."
Positiv: "We loved the safety video. The seats were comfortable"
Negativ: "No complimentary sodas or water."
Positiv: "Das Kabinenpersonal war sehr zuvorkommend und das Bordessen war gut. Das Entertainment System war sehr umfangreich und man konnte selbst Live Sport sehen."
Negativ: "Der Sitzabstand in der Economy Klasse ist für Leute über 180cm grenzwertig, ab 190cm wird es unangenehm über lange Strecken"
Positiv: "Pünktlich, Koffer angekommen, guter Preis"
Negativ: "Zu langes warten im Bus und keine Ansage, zu frühe Boarding Zeit. Gestresste Passagiere dadurch"
Positiv: "Gut informiert über den Status des Fluges (Verspätung)"
Negativ: "Ist zuemlich mühsam, wenn Passagiere Mc / BurgerKing in den flieger zum Essen mitnehmen. Entweder könnte man das verbieten (den anderen passagieren zuliebe) oder bietet doch einfach etwas zu Essen an (im preis inbegriffen). Bei Swiss klappt es auch. Und so viel günstiger ist BA auch nicht."
Positiv: "Nothing comes to mind."
Negativ: "Crew was not friendly at all. Why do they do this job if they hate dealing with the passengers? They act as if we are a burden to them."
Negativ: "Eine Katastrophe nach der anderen. Wieder Angefangen mit einer Stunde, am Ende mit 3 Stunden Verspätung. An Anfang keine Begründung (wohl miese Organisation), dann als alle schon im Flieger waren, wieder mal technische Probleme. Wartung würde sicher helfen, Fazit: 4 Flüge alle verspätet, 1 kompletter Tag verloren, ca. 2000 USD Kosten durch Notbuchungen von Hotels und neuen Anschlußflügen."
Negativ: "Und wieder Verspätung!"
Positiv: "Tight in ecomony. Aisle seats are bad I was hit the entire flight."
Negativ: "Seats not the best"
Positiv: "Made it to Zurich"
Negativ: "48 hrs and as far as I know the bag has not been put on a BA flight after missing my flight on Wednesday! Also, I asked for a cup of water, but I guess I had to buy water because I was basically ignored,"
Positiv: "Das Board Personal hat nicht viel mit mir gesprochen. Allerdings war der pilot gut Start und landung hab ich fast nicht gemerkt und er hat den verspäteten Start gut gemacht und ist pünktlich angekommen."
Negativ: "Essen? Hätte man zahlen müssen. Früher hätte man zumindest ein Wasser und a Mini pack Nüsse bekommen"
Positiv: "personnel extremely courteous, helpful and looked like they enjoyed their vocstion."
Negativ: "not being able to check bags thru entire trip from gerneva thru London to lax. had to travel thru customs etc to get backs and then travel to terminal 2 from terminal, awful experience. made connecting flight by 15 minutes."
Positiv: "Pünktliche Landung, 23kg Gepäckgrenze bei Handgepäck"
Negativ: "Teures Essen, Handgepäck musste aufgegeben werden"
Negativ: "Flugverspätung"
Negativ: "Pointless priority boarding if you get all priority passengers to wait for the rest of the flight.."
Positiv: "Easy flight schedules"
Negativ: "Legroom in first class is a joke."
Positiv: "Service kind and efficient"
Negativ: "Late"
Positiv: "Pretty new aircraft"
Negativ: "Food is bad in coach"

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