BSL - LGW

Finde günstige Flüge von Basel nach Flughafen London Gatwick

Durchsuche Hunderte Reise-Websites auf einmal nach Flügen nach Flughafen London Gatwick. Kombiniere Flug und Hotel und spare!

BSL — LGW
18. Aug — 25. Aug1
Hin&zurück
1 Erwachsene*r
Economy
0 Gepäckstücke
Von?
Nach?
Do 18.8.
Do 25.8.

Gut zu wissen

Nebensaison

März

Hochsaison

August

Günstigster Flug

CHF 21

Durchschnittspreis für Hin- und Rückflug

CHF 117

Top-Preis für Hin- und Rückflug

CHF 138
Die beliebteste Reisezeit mit einem durchschnittlichen Preisrückgang von 49%.
Die beliebteste Reisezeit mit einem durchschnittlichen Preisanstieg von 53%.
Flug von Basel EuroAirport Swiss nach London Gatwick
(Durchschnittspreis in den vergangenen 2 Wochen)
oder weniger

Flüge von Basel nach London Gatwick - die beste Zeit zum Buchen

Voraussichtlicher Preis für den Hin- und Rückflug
Durchschnittspreis pro Monat
Preisentwicklung vor dem Reisedatum

Die besten Tipps, um günstige Flüge zu finden

  • Du suchst einen günstigen Flug? 25% unserer Nutzer*innen haben Flüge auf dieser Strecke für CHF 138 oder weniger für einen Hin- und Rückflug gefunden.
  • Der Flugpreis auf der Strecke Basel–Flughafen London Gatwick ist durchschnittlich 89 Tage vor dem Abflugdatum am günstigsten.
  • Buche deinen Flug mindestens 6 Wochen vor dem geplanten Abflug, um dir einen guten Preis zu sichern.
  • Die Hochsaison ist im Juli, August und September. Der günstigste Reisemonat ist März.
  • Im Durchschnitt* ist ein Abflug am Morgen etwa 4 % teurer als ein Abflug am Abend.
*Mittelwert aus den günstigsten Preisen der Suchergebnisse von KAYAK bei Abflug innerhalb der nächsten 30 Tage.

FAQs für Flugbuchungen von Basel nach Flughafen London Gatwick

Top 4 Airlines auf der Strecke Basel EuroAirport Swiss – London Gatwick

Ergebnis basierend auf Bewertungen von KAYAK-Nutzern
6.7
easyJetErgebnis aus 9064 Bewertungen
6.7Boarding
6.7Komfort
7.7Crew
5.5Unterhaltung
6.0Essen
Airline-Bewertungen
Positiv: "Schnell, bequem, alles gut"
Negativ: "High-Class Luxus braucht man nicht erwarten"
Mehr zu easyJet
Positiv: "Schnell, bequem, alles gut"
Negativ: "High-Class Luxus braucht man nicht erwarten"
Negativ: "Check in war sehr schlecht und auf dem Flug bekam man nicht mal einen Schluck Wasser gratis... Einfach unglaublich wie schlecht der Service war."
Positiv: "Booked front row seats with great leg room which was comfortable"
Negativ: "N/A"
Positiv: "Pünktlichkeit; genug Platz für Handgepäck trotz vollbesetztem Flugzeug"
Negativ: "Sehr enge Sitze und sehr kleine Toiletten, vor allem im hinteren Bereich"
Negativ: "Beide Male um mehr als 30min zu spät"
Positiv: "Alles ok"
Negativ: "Verspätung fast 1stunde"
Negativ: "Sehr laut! Eng gestuhlt, Abgabe des Handgepäcks :-((("
Positiv: "Nette crew, hat gut improvisiert (Maschine wurde aus Amsterdam geordert wegen technischen defekt an geplantem aircraft"
Negativ: "Flug hatte leider 1.5 stunden verspätung."
Negativ: "The plane was late and we were all crammed into a tiny area whilst we waited to board. We got on straight after the previous passengers disembarked so the plane had not been cleaned well and the whole flight was uncomfortable as it was so hot. The staff were rude in the check in at the Basel airport"
Negativ: "es war alles super"
Positiv: "Preise"
Negativ: "Sitzplatz zu eng,Flugzeug ist alt"
Positiv: "Staff on board and a great captain."
Negativ: "North terminal is terrible it is almost designed to be anti anyone with a disability the walk is far too long and the lift from tarmac is code protected so can’t be used. My partner had awful distress walking up the three flights of stairs to the Concorde as she had a bad knee, not bad enough to warrant mobility aid but by the end of the journey to the outside of the terminal she was almost in tears. We were very disappointed at the lack of management for the old the young and anyone with slight disabilities. So much more can be done."
Negativ: "ein gast wurde doppelt gebucht, er wollte nicht aussteigen,denn am Gate hat man es nicht gemerkt. Niemand hat uns gesagt was los ist und im Endeffekt haben wit 1 1/2 std verspätung gehabt und das Bodenpersonal war sehr unfreundlich."
Positiv: "Sehr aufmerksames und zuvorkommendes Personal!"
Negativ: "Etwas wenig Platz (schmale Sitze, wenig Beinfreiheit. Damit kann ich für den Preis aber leben. Das Personal und die perfekte Abwicklung machen es wett!"
Positiv: "Rasche abfertigung"
Negativ: "Sitz bei notausgang war im online check in nicht ersichtlich!"
Positiv: "Das Flugpersonal war freundlich und sehr bemüht."
Negativ: "Der Flug war leider nicht pünktlich und es wurde schon zum Boarding aufgefordert, obwohl das Flugzeug noch gar nicht vor Ort war. Obwohl mein Rucksack den Handgepäckbestimmungen entsprach, musste ich meinen Rucksack beim Boarding einchecken. Das war zwar unentgeltlich, aber durch das Warten auf mein Gepäck habe ich meinen Zug verpasst und meine Pins am Rucksack waren abgerissen und ich habe sie nicht wiederbekommen. Es war ein Pin von Maui und einer von den Seychellen. Das ist wirklich mehr als schade und ich habe mich sehr darüber geärgert. Ein Hinweis, dass man die Pins besser abmacht und im Rucksack verstaut, wären wirklich hilfreich gewesen."
Positiv: "Wetter und ruhiger Flug"
Negativ: "Der eher knappe Platz an Bord und die vielen Kinder"
Positiv: "Der Flug war superpünktlich. Die Landung grossartig."
Negativ: "Die Sitze konnte man nicht verstellen. Verpflegung muss extra bezahlt werden und sieht nicht gut aus"
Positiv: "They were apologetic for the delays, which were out of their control due to bad weather They did their best to turnaround the flight as quickly as possible and make up lost time quiet flight due to time so no cabin crew coming back and forth all night for no reason"
Negativ: "turbulence - again not avoidable time taken to allow us off the plane once landed - it would have been nice for us to get off quick after a long journey which was delayed bag damaged in transit as well"
Positiv: "Heiratsantrag"
Negativ: "Das war colll der tip war sogar verkleidet und ging auf Knie das habe ich noch nie erlebt bei ein Flug"
Negativ: "Being delayed 4 hours"
Positiv: "Pünktlichkeit der beiden Flügen"
Negativ: "Das Einchecken, resp. das Boarding."
Positiv: "Sehr gut"
Negativ: "A 9.10pm flight from Split to Gatwick last two and a half hours late due to “.... we were assigned the wrong aircraft so we had to wait for a new aeroplane!!!”"
Positiv: "Friendly staff okay service"
Negativ: "There was a problem with the plane when everyone was boarding then was told to go back to the boarding gate because the plane was not ready yet. Then had to check in to the gate again. Journey was a bit rough too."
Negativ: "2h delay"
Positiv: "Bigger plane, which was better."
Negativ: "Flight delayed Not enough food on plane. Boarding took forever long long queues at Lisbon but security was surprisingly fast. Landed 40 min late"
Positiv: "Insgesamt war das Bordpersonal sehr zuvorkommend, es war genug zu essen und zu trinken da."
Negativ: "Der Flug hat ungefähr 50 Minuten Verspätung gehabt, was halb insgesamt der Flug nicht besonders angenehm war."
Negativ: "Flight was delayed for an hour an a half and only landed at 12.30am. Missed my Gatwick express connection (as nexttraij wouldn’t be for another 2 hours 40 mins. So I ended up spending £120 on Uber to get home."
Positiv: "Das personal war sehr nett"
Negativ: "Viel zu teier, für einen flug mit hanggepäck, ohne essen und keine sitzlehnenverstellung"
Positiv: "That I could buy a ticket on the day (EasyJet said they were sold out at the desk but Kayak had one online - well done Kayak)."
Negativ: "The queue to check in that was caused partly by weighing cases for the cargo hold and trying to charge extra at a higher 'desk rate' forcing people to either pay the desk rate or open their bags and transfer stuff to their carry on bag. The lack of room for carry on bags, requiring that some bags be transferred to the hold (caused by the above 'luggage transferring fiasco). The two people at the desk with a queue of hundreds waiting to check in. The one hour delay in the flight. The marathon walk to the other end of the airport to board the plane."
Positiv: "The crew were still very professional, smiled all the way despite the delays and tired customers. It was one of the most quick boarding which felt right due to the time."
Negativ: "There is nothing worse that the delay with the last flights of the day. Had the knock off effect resulting in loosing last train and incurring extra fees for taxis."
Positiv: "Cabin staff are courteous and professional"
Negativ: "Running extremely late without an adequate excuse. Made to wait for ages standing in the departure lounge because the dispatchers wanted to get us off their hands. Oh, and one other thing. GIVE US SOME MORE LEGROOM."
Negativ: "Late"
Positiv: "Der preis"
Negativ: "Die Verspätung"
Positiv: "nothing"
Negativ: "The plane had a hole in the wing. we sat for an hour on our sits till we got an engineer to look at it and put sticky tape. It was very stressfull flight. we couldnt go to the toilets while we were sitting on the tarmac for 1 hr"
Negativ: "flight delayed"
Positiv: "Efficient, friendly crew, excellent announcements from the flight deck"
Positiv: "The crew were great. The waiting rooms in Basel euroairport were good"
Negativ: "A 7am flight with a two hour delay so we got up at 4am for nothing. The email woke us at 4am and said we must still check in at the same time. Once boarded we had a further delay of half an hour. The queues were quick at Basel but dreadful at passport control at Gatwick. Presumably because were were so late. Meant we had to run and stress ourselves to get next transport. We are too old for all that. If not for all that I would have been saying what a great flight"
Positiv: "Das Flugpersonal war sehr höflich."
Negativ: "Essen muss bezahlt werden. Bordunterhaltung war nicht vorhanden. Sitze waren sehr eng."
Positiv: "Das Flugpersonal war sehr höflich."
Negativ: "Sitze waren sehr eng."
Positiv: "Fast alle Passagiere mussten das Handgebäck vor der Gangway auf einem Gepäckswagen deponieren. Die Beschleunigung des Procederes, die Passagiere auf ihre Sitze bzw. von ihren Sitzen zu bewegen, war augenscheinlich."
Negativ: "Dass beim Entladen nur die 1. Hälfte des Handgepäcks bereitgestellt war, die 2. Hälfte erst durch die Reklamation von entsprechend vielen Passagieren erst im Flugzeugbauch entdeckt wurde und ausgegeben wurde."
Positiv: "Leider streikte Air France und der ganze urlaub fiel ins Wasser. ...versuche jetzt das Geld wiederzubekommen..."
Positiv: "Value"
Negativ: "Speedy boarding is shambolic"
Positiv: "Pünktlich, freundlich. Die Landung musste abgebrochen werden, da ein anderes Flugzeug die Landebahn noch blockierte, der Flugbegleiter hat sofort eine Durchsage gemacht und die Passagiere beruhigt."
Negativ: "Das Boarding ist sehr umständlich, da die Sitzplätze beim Gate abgesperrt waren. Man sollte dies besser organisieren, da einige ältere Leute nicht so lange stehen können."
Positiv: "Everything went according to plan"
Negativ: "Gatwick Airport, automatic passport machines not working properly so ended up having passport checked by a human."
Negativ: "3 stunden verspätung, keine zurück Erstattung. Schlechter Service, keine Hilfe. Ich musste in Barcelona ubernachten und 2 neue Fluge buchen. SEHR ENTTAUSCHT. ich werde diese Fluggesellschaft nie wieder benutzen und auf keinen Fall weiterempfehlen. Ich erwarte heute noch eine Rückerstattung meines Fluges..."
Negativ: "Top"
Positiv: "Worth paying for extra legroom & speedyboarding helped make one of the easiest flights wver"
Negativ: "Food & drink too expensive and not high standard."
Positiv: "Pünktlich waren wir"

Cancelled with short notice

Easy boarding, little issues in the airport. Friendly staff in board.

Eveything as expected, professional and on schedule

Great airline feels a lot more expensive than other budget airlines. No complaints whatsoever

Diesmal ging das Einchecken wesentlich schneller. Ob das damit zu tun hatte, dass die Einreiseanmeldung nicht mehr abgegeben werden musste oder ob es tatsächlich besser organisiert war, kann ich nicht mehr feststellen. Insgesamt aber erheblich reibungsloser als früher.

Obwohl der Flieger Verspätung hat, lässt man die Leute nach dem Einchecken in der Kälte auf der Terrasse stehen. Da löst sich dann der Unterschied zwischen Priority und Nich-Priority in Wohlgefallen auf. Das könnte man auch anders organisieren, jedoch wird aus Kostengründen scheinbar immer darauf verzichtet.

Das Einchecken in Kiev eine Katastrophe. Das Personal völlig überlastet und ohne Wissen um die erforderlichen Dokumente. Einige Passagiere sind deswegen nicht mehr rechtzeitig in den Flieger gekommen. Das muss unbedingt besser werden!

Beim Einchecken eIne Minute zu spät online eingecheckt und pro Person 40 EURO zahlen müsssen. Ganz mieser Service. Nie mehr WIZZ Air. Auch Der Bergamo Airport ist eine Abzocke. 3 Tage Parking für 53 EURO

Die Pünktlichkeit von Wizzair ist überragend.

Verspätung von 3h...

Positiv: "Plane on time, new plane, nice crew."
Negativ: "Ability to move seats."
Positiv: "Direkter Flug und freundliches Personal!"
Negativ: "Das Priority boarding klappt von Memmingen aus nie. Alle werden durcheinander eingecheckt und geboarded. Das Gepäck kommt dann auch nie unter Priority Gesichtspunkten. Lohnt sich also nicht, den Aufpreis zu bezahlen."
Negativ: "Very very bad."
Positiv: "The crew was ok. The seats no conmfortable."
Negativ: "Every time the same problems. Bording we have to wait almost an hour and then all the people have to wait for the bus in a very Small place(like animals) then at the bus... waiting in a full one untill someone says ok to ride.."
Negativ: "not charge me for carry on luggage"
Positiv: "Good flight, easy check-in, direct 4 hour flight"
Negativ: "Seat not inclining."
Positiv: "Boarding took forever and we were an hour late"
Negativ: "Start boarding time 30min before it is set to fly instead of doing when we are supposed to take off"
Negativ: "I paid 3 tickets for my kids from Prishtine to Budapest online through Kayak and when they went to check in they didn’t accept the tickets!!! They made them to buy new tickets because they didn’t accept those that I bought online.!! When I asked why they it happen they lady From call center turned the phone off."
Negativ: "Ein gekaufter und bezahlter Sitz für unser Kind wurde trotz Bestätigung auch noch an einen anderen Passagier verkauft. Erst unsere Forderung, die Stewardess solle uns dann eine schriftliche Bestätigung geben, dass unser bezahlter Sitzplatz nicht zur Verfügung gestellt wurde, führte dann dazu, dass f"
Positiv: "Die Crew war nett, war aber ein Billigflug und von daher echt top."
Positiv: "Extra legroom seats are a godsend (but that's applicable to any airline, not just Wizzair, although they do seem to have a few more of these than other airlines - low cost or not). Also, despite a 35 min. initial delay, we eventually landed only 15 min. later than the scheduled time."
Negativ: "The boarding process at Gatwick was disastrous. There were only 2 agents, none of which spoke proper English. Also, one of them was busy checking each individual carry-on bag with unnecessary extra scrutiny, only to provide customers to the second agent, which was taking the payments for extra bags."
Positiv: "crew and boarding was nice"
Negativ: "don't stop the airplane 5 miles from the terminal in a pouring rain making everyone have to walk to the gate and getting soaked."
Negativ: "Flight was late abolutnie 1 hour"
Positiv: "Nichts"
Negativ: "Die Crew hätte andere Passagiere an lauten, ständigen Gesängen hindern können"
Negativ: "Better organization on the boarding process, i.e. separate lines for priority and normal."
Negativ: "Both flues were really delay really disappointed"
Positiv: "die Sitze waren recht komfortabel.. das Flugzeit war neu & dementsprechend sauber.."
Negativ: "bei jedem Flug gab es Verspätung.. das bedeutet zusätzliche Wartezeiten und anschließende Verspätungen.. beim Boarding war das Personal gestresst und gereizt.. wir wurden durch das Gate gelassen und musste. dann im Gang zwischen Gate und Flugzeug ALLE 20-30 min warten.. absolut unlogisch und chaotisch.."
Negativ: "Der online Check in war im Vorfeld nicht möglich. Daher MUSSTE ich vor Ort einchecken. Das hat nochmal 43chf extra gekostet. Die langen Wartezeiten beim Sicherheitscheck waren unnötig und 2separate Schlangen für priority Fluggäste und regulär auch völlig unnötig und nervig. Die Infos dazu nicht gut."
Positiv: "Price of ticket"
Negativ: "Seats are terrible."
Negativ: "Was delayed"
Positiv: "On time without any delay"
Negativ: "Satisfied"
Positiv: "Schnell und unkompliziert mit freundlichem Personal"
Positiv: "The crew was very friendly and helpful."
Negativ: "The boarding process took far too long. We were standing at the gate for what seemed like an hour. I'm not sure exactly why we were delayed in boarding the plane. There was no explanation."
Negativ: "Never announced for non-priority boarding, so many people were late to flight, causing delays. Much less than minimum leg room required for any normal human. Sat bolt upright with front seat digging into knees for 3 hours. Far from the cheapest ticket, but totally no frills, no food, no entertainment, limited baggage. Wizz Air mobile app barely works when required (for boarding passes, etc) Not enough room in overheads for all the carry on they allowed, had to sit with bag and jacket on my lap for flight, as no room under seat either."
Positiv: "Kar nichts"
Negativ: "Stehlen Sie die Tasche und den Laptop und zahlen Sie den Lohn der Tasche und die war richtig 40 x 30 x 20 cm und die Tehme war unfreundlich Scheiße Firma"
Negativ: "I had priority and my partner who did not was on plane first! My suitcase was miles away from me (what caused delays on getting out) because next to my seat was not empty slots! After the bus took us to plane crew did not allowed us to use rare entrance (I was seat 37!)! That was chaos!"
Positiv: "On time departure"
Negativ: "We arrived at the airport 2.5 hours earlier than departure as suggested. They opened check in for Naples on the boards but the agents would not let anyone for Naples check in/bag drop. Once allowed it was chaos in the line. Once we got through security our flight posted as “boarding”. We got there in time but the unnecessary rush was uncomfortable and chaotic."
Negativ: "Did not fly. They wanted $100 to check my bag. I flew another airline."
Positiv: "The air hosts and hostesses were very polite and courteous."
Negativ: "The flight was delayed by an hour which meant we missed a connecting bus journey. The space in the seat is very limited and cramped, I was very uncomfortable in the chair with my knees pushed into the back of the seat in front. I am 6ft 1in which is tall but not that tall. Anyone taller might not be able to get into the seat at all. There was a problem with the website so we couldn't check in online and we had tried to change our flight a few days earlier but the website again didn't work, we tried to call a call centre whose number was on there, didn't work."
Positiv: "We got to our destination."
Negativ: "There was a problem with their website that was out of our control, that didn’t allow us to print boarding passes and we were charged at the airport even though we had proof we tried and were not able through no fault of our own"
Negativ: "Lost luggage. 3 days since and still no luggage.And they don't have a customer service phone number that I can call. Very dissapointed. I guess that's what you should expect from a low cost flight company. I will never book a flight with them again."
Positiv: "Freundliches Personal."
Negativ: "Auf einigen Flügen gab es bisher Verspätungen."
Positiv: "The flight was overbooked so they took my wife of the flight"
Positiv: "Personal freuundlich aber überfordert nachdem am checkin einige passagiere saier wirden.....flug gut zeiten pünktlich.. Sitze eng und alt, kein inkl. Sandwich wie bei anderen billugfliegern.. aber ist ok. Handgepäck musste in frachter, an bord war aber noch genug platz."
Negativ: "Oline Check-in reine abzockfalle, bin ein jahrelanger billigfug user,ständig fehlermeldung beim tagelangen versuch am laptop oder mobil, war nicht möglich.., auch andere passagiere hatten das problem. Mussten dann exzra zahlen!!!"
Positiv: "Flugpersonal war sehr freundlich und das Flugzeug sauber."
Negativ: "Flug hatte Verspätung - sehr häufug bei WizzAir. Sitze sehr unbequem und wenig Beinfreiheit"
Negativ: "Obwohl recht zeitig mit dem Boarding begonnen wurde, konnte erst mit 55 minütiger Verspätung gestartet werden. Begründung gab es glaub keine. Etwas zu trinken auch nicht."
Positiv: "War alles okay. Preis der beste"
Positiv: "War alles für diesen Preis komplett gut"
Negativ: "Flight was delayed by 45 mins, and on board there was no water in the bathroom basins. This was known by staff, but they didn’t warn me as I went in, so I didn’t find out until I had already put soap in my hands"
Positiv: "das personal war nicht serviceorientiert"
Negativ: "sitze zu eng"

like easyjet low cost airline, good deal for what you pay.

Die Flugbegleiter waren so hübsch und nett 😍

Negativ: "Die Kommunikation mit Mundschutz leider sehr kompliziert ,, das Boardpersonal sollte einfach viel langsamer aber dafür lauter sprechen ,, nicht schön aber dafür effizient"
Positiv: "Crew was nice"
Negativ: "Three hour delay. Seats are so uncomfortable"
Negativ: "Was told I needed to check my bag when there was plenty of overhead space once we boarded the plane. The entire zone system seems to be fake, as they boarded zone 1 and then went to all zones, skipping 2 & 3."
Negativ: "Kiwi booked only 15kg bags instead of the paid 20kg bag on my booking confirmation. We had to pay an extra 90 Euro. It ruined our morning."
Negativ: "We have a 5 hours delay inside the plane. The crew has to been change and the second crew is the worst crew in all my flights The captain also was change after 4 hours of delay, and is the worst captain, nothing polite"
Positiv: "I slept comfortably. Great take off and landing."
Negativ: "Charles de Gaulle airport"
Positiv: "Professional smiley crew"
Positiv: "Friendly check in agent"
Negativ: "For the check in agent to advise passengers that E gates are extremely far for a regional flight & to make our way directly there. I was traveling with my mother, we arrived 2 and half hours before our flight and plus did online check in but the walk to the gate took us about 40 mins that we missed"
Negativ: "The boarding process was very unorganized. The flight was delayed almost 2 hours due to baggage issues while we sat on the plane."
Negativ: "Leg room. Better maintenance of plane. Timekeeping."
Negativ: "Chaotic under staff and poorly organized. Forced to rush and nearly miss flight despite being at airport well in advt"
Positiv: "Flight delayed, staff provided no info and was generally nasty."
Negativ: "The flight was 1/2 late and hence arriving"
Positiv: "Leg space"
Negativ: "Flight cancelled and replacement flight delayed, no offer of food or compensations"
Positiv: "The airline was terrific, despite being delayed we really did board and arrive at our destination in quite good time. The Italian stewardesses were absolutely charming and offered their services extensively."
Negativ: "Loved that me and my travel conpanion go to sit beside one another, and somehow we’re at the very front of the plane together in seats 1B & 1C Prime location. Overall had a very pleasant experience with Vueling 10/10 would fly with again."
Positiv: "Straightforward flight. I feel like I would fly with vueling again but from a different airport."
Negativ: "It was delayed by 30/40 minutes and the price was quite expensive (but that was probably my fault)"
Negativ: "Flug war verspätet"
Negativ: "Beide Flüge waren verspätet"
Positiv: "Everything except luggage handling."
Negativ: "New luggage came off plane in pieces."
Negativ: "Unkoordiniertes Boarding und 1,5h Verspätung."
Positiv: "Alles hat geklappt, war angenehm. Immer informiert über Verspätung."
Negativ: "Langes Koffer Drop off und Flug Verspätung von 9 Minuten +- verhindern das Punktemaximum. Für die schreienden Babies kann ja die Fluggesellschaft nichts."
Positiv: "The crew"
Negativ: "If your in rows 38-40 you will not get any drink or food as it takes so long for the drink trolly to reach you before landing"
Positiv: "When check-in online I was given 1st row seats, as a result I was treated as an excellence customer. Great service."
Negativ: "Delayed again to depart, and over 30 minutes to show reclaim belt to get the luggage"
Negativ: "They told us we didn’t have seats and that we’d have to go on standby. All staff were giggling and not very helpful. In the end we managed to get on the flight which seemed to have at least 4 extra empty seats. Poor customer services and communication to us of whether we would get the flight or not and what to do if not."
Positiv: "Nothing"
Negativ: "The airline overbooked the flight due to an earlier plane being cancelled. My boarding pass was issued with no seat number which meant I had to wait with a large group of other people until everyone that had been allocated a seat number boarded. There was no communication from their staff and departure was delayed well over two hours. Things didn’t get much better on board as the crew left it so late to start the food service only passenger upto row 24 got the chance to buy a drink or food before they had to stop serving and prepare for landing. Add all this to the saga that was the outband flight and you’ll understand why the whole plane burst into laughter when the crew announced “welcome to Gatwick, apolagies for the delay, and we look forward to flying with you again”. Shocking service! Never again!"
Positiv: "The plane was clean and comfortable"
Negativ: "My flight was approximately five hours delayed and I received no communications from the airline other than changing updates to departure time ranging from two hours to twenty minutes to five hours of delay. Airport staff offered no condolences or compensation."
Positiv: "It arrived at its destination in one piece and not on fire"
Negativ: "Tiny seats, plastic seats, late as usual."
Positiv: "Plane was on-time and I got to where I needed to be. Price was also very nice."
Negativ: "Boarding was a painful long queue. Plane was crammed and hot. Food / Beverage cart didn't come around until the flight was almost over."
Negativ: "Mehr als eine Stunde Verspaetung .."
Positiv: "Bei der Gepäckaufgabe wurde uns durch den Mitarbeiter statt der letzten Sitzreihe ein Platz in Reihe 4 "ausnahmsweise" zur Verfügung gestellt. Die vorderen Sitzreihen waren nicht belegt bzw. das Flugzeug nicht voll belegt."
Negativ: "Nach rd. 3 Std. Verspätung beim Start erfolgte keinerlei Entschuldigung der Kabinencrew. Üblicherweise gibt es dafür zumindest kostenloses Mineralwasser. Statt dessen hat die Kabinencrew zuerst gemütlich gegessen und getrunken und das vordere WC gesperrt. Um die Passagiere würde sich die ersten 45 Minuten nicht gekümmert. Somit Schlangenbildung am hinteren WC. Gewisse Lustlosigkeit erkennbar. Ähnliches Verhalten die letzten 45 Minuten vor der Landung. Statt dessen mit dem I-Pad gespielt. Es stellt sich die Frage, ob nochmals mit Vueling gebucht wird, wenn es eine Alternative gibt."
Negativ: "Hinflug Verspätung wegen Streik in Barcelona, Rückflug verspätet wegen notwendigen Radwechsel, der noch im Gange war als der Einstieg vom Bus in den Flieger erfolgte."
Negativ: "Essen: bitte auch ohne Käse/Milch/Fleisch = vegan anbieten!"
Negativ: "The boarding time has been changing every few minutes since the morning. I arrived in the gate where there were about 30 people with boarding passes but no assigned seats all overbooked. Half the people left on a bus then boarding stopped and we're returned back to the terminal going through security and hour or so later. The company reps had a big attitude problem and could provide no explanation to what and why anything is happening. In the end they tell us to leave the gate after 1.5 hours wait and look for new boarding info around 2pm. I managed to get on the flight by chance: no updated info was announced - I by chance heard a poor fellow working for the airline trying to find people at a nearby cafe who were supposed to be on that flight. If I had my headphones on I doubt I would be able to board that plane"
Positiv: "Nothing"
Negativ: "unorganised deaprture @ barcelona airport where everyone was allowed to board at the same time. Also our flight way delayed but Vueling did not text anyone on our flight to inform us."
Negativ: "Der Flug hatte zwei Stunden Verspätung, es gab keine Entschädigung."
Positiv: "Der Flug ist pünktlich gestartet. Sitzplatz am Notausgang hatte mehr Beinfreiheit"
Negativ: "Der Komfort und Service waren für einen Billigflieger in Ordnung"
Positiv: "Der Flug ist pünktlich gestartet, es war alles (boarding, etc.) gut geregelt."
Negativ: "Getränke und Essen kann man nur gegen Bezahlung erhalten (wir wurden darüber noch davor informiert), aber das auch Wasser nicht kostenlos angeboten wird finde ich seltsam, insb. wenn es zu unerwarteter Verlängerung des Flugs kommt (in unserem Fall statt 2 sollten wir 3 Std. wegen massives Flight Traffics von Barcelona nach Wien fliegen) und trotzdem haben wir kein Wasser erhalten. Ist überhaupt nicht in Ordnung!!!"
Positiv: "Flug hatte fast 7 Stunden Verspätung. Keine Verpflegung in dieser Zeit. Erst nach dem Start DURFTEN wir der Airline Geld in die Kasse spülen und ihr ESsen und Getränke abkaufen!!!"
Negativ: "Flug ist leider unpünktlich gestartet."
Positiv: "Flug war 4 Std verspätet."
Negativ: "Es war nur sehr wenig Essen an Bord, dass man kaufen konnte. Sitze unbequem."
Positiv: "Pünktlich gestartet etwas zu essen auf Zahlung ( heute üblich) etwas veraltetet sitze. Flugpersonal sehr freundlich"
Negativ: "Mein Koffer ist komplett demoliert worden habe es gemeldet nun bin ich gespannt ob es erstattet wird!!!"
Negativ: "Sitting at the back of the plane meant that we were the last to be served any food and only had about 20 mins to eat anything that was left over prior to landing. They ran out of most hot food"
Positiv: "crew excellent and after much discussion they performed miracles"
Negativ: "wife is disabled,told she had aisle seat,staff on board had to shift her 3 times,we were booked in together but sat apart on both trips,full marks to the cabin crew who really did a great job of moving people around but we had no help from last minute.com and less from the airline when we phoned in regard to my wifes mobility scooter.sorry its back to Easy jet."
Positiv: "Das Flugpersonal war sehr aufmerksam, das einzige was fehlte, war die Durchsage auf Deutsch."
Negativ: "Durchsagen auf Detusch fehlten, da Englisch nicht so deutlich war und Spanisch verstehen wir nicht."
Negativ: "The flight was delayed by an hour but that was not Vueling’s fault. Despite the delay the staff did all they could to notify passengers and leave as soon as possible."
Positiv: "Unser Flug ist ganz pünktlich gestartet und somit auch pünktlich gelandet"
Negativ: "Es gibt nichts auszusetzen. Sehr freundlich."
Positiv: "Um"
Negativ: "Our hand luggage had to go into the hull so we had a long wait at the other end. Cabin crew explained 220 people and space for 180 bags, wouldn’t mind as much but I follow the rules and only bring one bag when people in front of me have 2 bags! Too ch down was very bumpy!"
Positiv: "Flight attendants were very helpful, especially because we were traveling with a sick child. They let us disembark first when we landed in London to seek medical attention."
Negativ: "We only flew with this carrier because British Airways partners with them. Wouldn't have flown them otherwise."

das Boarding war zu langwierig, besser nach Sitzreihen. viel platz und super pünktlich

Positiv: "Pünktlich und freundliches Personal"
Negativ: "Weil meine Email adresse falsch aufgenommen wurde und ich keine E-mail bekommen habe musste ich 55€ extra zahlen damit sie mich einchecken. Sowas finde ich nicht korrekt also wäre eine Mindestkulanz von der Rückerstattung das mindeste!"
Positiv: "The flight was on time and direct."
Negativ: "Ryan Air is like a city bus for air travel. There are no luxuries. You get what you pay for."
Negativ: "45 Minuten Verspätung, nicht ausreichend Sitzgelegenheiten im Boarding Bereich"
Positiv: "Pünktlichkeit Preis"
Negativ: "Unfreundlichkeit des bodenpersonals in faro und vor allem das arrogante Verhalten der "Chef stewardess" ihren Kollegen gegenüber auf dem hinflug. So eine wichtigtuerei vor der Kundschaft ist in meinen Augen ein absolutes nogo"
Positiv: "Wir sind pünktlich gestartet, das einchecken und boarding ging relativ zügig und die Koffer waren auch schnell da. Von daher gibt es nichts zu bemängeln. Dass man für Essen und Trinken bezahlen muss, weiß man ja vorher, dafür sind die Tickets ja auch günstig."
Negativ: "Die Ansagen sind sehr undeutlich und das Personal wirkt bei manchen Dingen, wie die Sicherheitsvorschriften, etwas gelangweilt. Die Landung war etwas holprig, aber das gibt es nun mal. Man hat am Flughafen lange Wege zu Fuß, also mit dem boarding nicht zu lange warten."
Negativ: "Der Mitflug wurde uns auf Grund von Unwissenheit der Check In Dame über Einreisebestimmungen untersagt. Diverse Telefonate zu Momondo sowie Ryanair konnten uns in der Kürze Vorort nicht weiterhelfen!"
Positiv: "Dir Crew hat einen soliden Job gemacht, wobei eine Flugbegleiterin es besonders gut verstanden hat auf die Passagiere trotz Sprachbarriere einzugehen."
Negativ: "- bessere Kommunikation des Gate Wechsels - besser Kommunikation, was für Gepäck hinzu gebucht wird bei der Buchung und dann weniger Stress am Flughafen - Passagieren das mitbringen und verzehren von ganzen Vodka-Flaschen untersagen (sie singen dann alle Ballermann-Lieder, die es gibt)"
Positiv: "alles ok"
Negativ: "Verpflegung"
Negativ: "Die Besatzung wirkte ziemlich genervt und war nicht besonders freundlich. Der Flug ging erst eine Stunde später"
Negativ: "Mittlerweile gibt es mehr Priority als normale Gäste. Das macht das Einsteigen und Gepäck verstauen auch nicht besser als früher"
Positiv: "Schnelles einfaches Boarding"
Negativ: "1 Stunde Verspätung"
Positiv: "Einzig gute bei Ryanair ist nur noch der Preis."
Negativ: "Der Flug war wie immer verspätet. Boarding war anstrengend. Wenn man nicht noch dazu bezahlt um Priority zu sein ist es ehrlich kaum auszuhalten."
Positiv: "Sehr kompetent, Zeitplan eingehalten, freundliches Personal,"
Negativ: "Keine kostenlose Getränke zur Verfügung gestellt (zumindest Wasser) ;-)"
Positiv: "nothing"
Negativ: "have to pay 55 euro’s for checkin .... crew very rude at the desk"
Positiv: "Der Flug ist wetterbedingt etwas verspätet gestartet, aber der Pilot hat den Zeit verlust fast wieder eingeholt. Reibungsloser Ablauf, zufrieden."
Negativ: "Der Bewegungsfreiraum ist bei Ryan Air leider stark eingeschränkt. Etwas mehr Beinfreiheit wäre zu begrüßen"
Positiv: "I liked that I didn't feel squashed and this is about it."
Negativ: "I disliked the fact that our flight was delayed and we weren't notified about it. I disliked that we got told there was a problem with the engine but they didn't allow us to either get off the plane or change plans we just sat there as they ran test after test. Asking us to sit down for them to see if the engine is working okay. They asked a member of the public who was sat by the wing to keep an ear out for any funny noises. We stayed on the runway for an hour and a half after it was already delayed. Once we set off in fear that the engine might fail again Ryanair didn't even off us a free glass of water to show appreciation for peoples tolerance. It honestly isn't worth the money you save."
Negativ: "Nie wieder Ryan air größter Dreck."
Positiv: "Sehr freundliches und hilfsbereites Personal. Pünktliche Ankunft."
Positiv: "Leider empfinde ich das inzwischen als Abzocke, dass dauernd zusätzlich noch Gebühren fällig werden. Handgepäck ist bald überhaupt nicht mehr kostenfrei dabei. Fliegt man zu zweit bekommt man "zufällig" immer Plätze auseinander, um dann eine Umbuchung von 7,- € zahlen zu müssen. Wer Rücken hat, sollte nicht länger als 1 Stunde in so einer Büchse sitzen."
Positiv: "This flight issues were so plentiful they provided me with knowledge on how not to run an airline."
Negativ: "5 X delays, Incompetent pilot, No organisation of ground crew 2.5hr late"
Positiv: "Flug bisschen verspätet aber Zeit gut reingeholt"
Negativ: "Gab kein Essen, aber war auch Ryanair also normal"
Positiv: "Abfertigung und Flug reibungslos"
Negativ: "Buchungsprozess Ryanair immer mit Tücken und die Kosten werden erst nach und nach deutlich angezeigt. Nicht sehr transparent."
Positiv: "2 Stunden Verspätung davon 1 im Flieger sitzend bei 36 Grad auf dem Rollfeld. Schmutzige Flieger, Personal ohne jegliche Englischkenntnisse."
Positiv: "Ich hatte immense Halsschmerzen und erhielt auf Nachfrage sofort eine Schmerztablette."
Positiv: "Das Gate hatte bei Ankunft bereits geschlossen. 2 Std vor Bordingtime war ich am Schalter. Aufgrund der langen Schlange und hohen Wartezeiten bei der Gepäckkontrolle war ein rechtzeitiges ankommen (2Minuten zuspät am Gate) am Gate unmöglich. Musste ein neues oneway ticket von KölnBonn aus für 200€ buchen. Auf dem Schaden bleibe ich nun sitzen..."
Negativ: "Im Bus auf dem Rollfeld musste lange gewartet werden. Keine Bevorzugung trotz Priority und Kleinkind, Flug mal wieder das Departure-Window verpasst, Extra-Runden über Frankfurt mussten gedreht werden, etc. pp."
Positiv: "Der Flug war pünktlich, das Boardteam nett und audmerksam"
Negativ: "Erst konnte man an Bord nur mit Karte zahlen. Dann gab es Probleme mit deutschen Karten und man sollte dann doch in Bargeld zahlen."
Positiv: "Fast 2 Stunden Verspätung. Keine zuverlässigen Zwischeninformationen in der Anzeige. Unprofessionel"
Positiv: "No frills but got us there safely on time."
Negativ: "Had to walk on the Tarmac."
Negativ: "Nothing"
Positiv: "Das schnelle und unkomplizierte Boarding wie auch das verlassen des Flugzeuges. Die Flugbegleiter waren sehr Höflich und zuvorkommend."
Negativ: "Es gab keine Snacks! Das habe ich zwar nicht erwartet aber bei einem Flug nach Amsterdam der Swiss Airline gab es Umsonst Kaffe und Gipfeli das hat mir sehr gut gefallen."
Positiv: "Boarding Kontrolle etc. Sehr angenehm ohne Stress. Flug war pünktlich das Personal okay."
Negativ: "Keine Verpflegung Wasser/ Saft (ohne Aufpreis). Sitze waren für 3h in Ordnung, hätte aber nicht länger dauern dürfen."
Positiv: "Pünktlich, schnelle Abfertigung"
Negativ: "Hätte was von Kaffeefahrt... Getränke, loose, Duty Free, alles Zack Zack"
Positiv: "Boarding was ahead of schedule, but we waited on the runway for a long time. Checking in via an app is great too."
Negativ: "The seats are uncomfortable, the application of the baggage policy is inflexible & difficult, there are no places to put your things and having seating assigned randomly when you travel with someone is ridiculous. I love discount airlines, but being charged for things that would make me happier while not costing the airline a penny is too far. Ryanair gets your initial business with artificially low rates and then nickle-and-dimes you until you pay at least as much as you would by just going with an honest carrier that charges normal prices up front. I am tired of being messed about when there are equivalently priced carriers that aren't such shysters."
Positiv: "Pünktlich gestartet, pünktlich gelandet, Gepäck sofort da ... was will man mehr. Alles top."
Positiv: "Der Flug ist super pünktlich gestartet und es gab keine Probleme mit dem Gepäck."
Negativ: "Das Personal war bei der Sicherheitseinweisung extrem unmotiviert."
Positiv: "Nach der Sicherheitskontrolle benötigt man 20min zum Gate D40. Der Bereich ist ordentlich und hat eigene Sanitärräume und eine Kaffeebar. Das Boarding erfolgt reibungslos, die Busfahrt zur Parkposition auf der Südseite dauert entsprechend lange. Bei schlechtem Wetter ist das Besteigen des Flugzeugs unangenehm (wie bei jeder Außenposition in FRA"
Negativ: "Crew war in Ordnung. Störend sind die Ankündigungen der Zusatzverkäufe. Die Kabine der neuen B737 war angenehm, Sitzabstand sehr ausreichend."
Positiv: "Flug Personal war sehr nett und aufmerksam. Das zusätzliche Handgepäck wurde aufgegeben."
Negativ: "Der Flug hatte ca. 1 Stunde Verspätung. Es dauerte sehr lange bis das Gepäck am Zielort erschien."
Positiv: "Ryan Air ist nicht in der Lage pünktlich die Abflugzeit einzuhalten, geschweige denn sich bei den Fluggästen für die verspätete Abflugzeit zu entschuldigen. Das gilt für Hinflug, als auch für Rückflug. Mr Michael O’Leary your airline is crap!"
Positiv: "Für 15€ sind 2 Personen hin und zurück geflogen. Personal war super freundlich."
Negativ: "Alles war gut. Von Ryanair kennt man normalerweise ungemütliche Sitze. Diesmal nicht."
Positiv: "Loved the speed and efficiency of everything; we arrived from Dublin to Gatwick 25 minutes early. Plenty of opportunity for inflight purchases for such a small flight which was great!"
Positiv: "Boarded from gate beside the executive lounge."
Negativ: "Ground staff made final boarding call too soon. Had to rush from the lounge only to find no passengers had left the terminal steps to walk to the plane to board."
Positiv: "Flugpersonal war aufmerksam, versuchte sehr laute, alkoholisierte Männer in ihre Schranken zu verweisen. Selbige waren sehr laut und uneinsichtig."
Negativ: "Auch dieser Flug hatte wieder Verspätung"
Negativ: "No flight announcement at Dublin airport so missed flight"
Negativ: "Very long walk on landing"
Positiv: "Staff is young and energetic! Beat crew on trip so fat and we've been on three other planes."
Negativ: "Seats are eat too close if you are,tall. The landing was a,3,out of 10."

Buchen Sie günstige Flüge von Basel nach Flughafen London Gatwick

Aktuelle Angebote - Hin- und Rückflug

26.10.Mi
NonstopeasyJet
1:35 Std.BSL-LGW
29.10.Sa
NonstopeasyJet
1:40 Std.LGW-BSL
CHF 50
26.10.Mi
NonstopeasyJet
1:35 Std.BSL-LGW
30.10.So
NonstopeasyJet
1:40 Std.LGW-BSL
CHF 51
03.11.Do
NonstopeasyJet
1:35 Std.BSL-LGW
09.11.Mi
NonstopeasyJet
1:35 Std.LGW-BSL
CHF 52
09.10.So
NonstopeasyJet
1:35 Std.BSL-LGW
13.10.Do
NonstopeasyJet
1:40 Std.LGW-BSL
CHF 53
02.11.Mi
NonstopeasyJet
1:40 Std.BSL-LGW
04.11.Fr
NonstopeasyJet
1:40 Std.LGW-BSL
CHF 54
27.09.Di
NonstopeasyJet
1:35 Std.BSL-LGW
04.10.Di
NonstopeasyJet
1:40 Std.LGW-BSL
CHF 55
03.10.Mo
NonstopeasyJet
1:35 Std.BSL-LGW
15.10.Sa
NonstopeasyJet
1:40 Std.LGW-BSL
CHF 56
17.10.Mo
NonstopeasyJet
1:35 Std.BSL-LGW
20.10.Do
NonstopeasyJet
1:40 Std.LGW-BSL
CHF 57
14.09.Mi
NonstopeasyJet
1:35 Std.BSL-LGW
21.09.Mi
NonstopeasyJet
1:40 Std.LGW-BSL
CHF 58
13.09.Di
NonstopeasyJet
1:35 Std.BSL-LGW
14.09.Mi
NonstopeasyJet
1:40 Std.LGW-BSL
CHF 59
03.11.Do
NonstopeasyJet
1:35 Std.BSL-LGW
07.11.Mo
NonstopeasyJet
1:35 Std.LGW-BSL
CHF 60
28.09.Mi
NonstopeasyJet
1:35 Std.BSL-LGW
06.10.Do
NonstopeasyJet
1:40 Std.LGW-BSL
CHF 61
25.11.Fr
NonstopeasyJet
1:40 Std.BSL-LGW
28.11.Mo
NonstopeasyJet
1:35 Std.LGW-BSL
CHF 62
26.10.Mi
NonstopeasyJet
1:35 Std.BSL-LGW
31.10.Mo
NonstopeasyJet
1:40 Std.LGW-BSL
CHF 63
06.11.So
NonstopeasyJet
1:40 Std.BSL-LGW
07.11.Mo
NonstopeasyJet
1:35 Std.LGW-BSL
CHF 64
18.11.Fr
NonstopeasyJet
1:40 Std.BSL-LGW
21.11.Mo
NonstopeasyJet
1:40 Std.LGW-BSL
CHF 65
26.09.Mo
NonstopeasyJet
1:35 Std.BSL-LGW
07.10.Fr
NonstopeasyJet
1:40 Std.LGW-BSL
CHF 65
17.11.Do
NonstopeasyJet
1:40 Std.BSL-LGW
21.11.Mo
NonstopeasyJet
1:40 Std.LGW-BSL
CHF 66
27.09.Di
NonstopMehrere Fluglinien
1:35 Std.BSL-LGW
06.10.Do
1 StoppMehrere Fluglinien
5:00 Std.LGW-BSL
CHF 75
27.09.Di
1 StoppMehrere Fluglinien
15:40 Std.BSL-LGW
30.09.Fr
NonstopMehrere Fluglinien
1:40 Std.LGW-BSL
CHF 81

Nach Zwischenstopps suchen

Nach Airline suchen

Nach Preis suchen

Aktuelle Angebote - Nur Hinflug

03.10.Mo
NonstopeasyJet
1:35 Std.BSL-LGW
CHF 21
26.10.Mi
NonstopeasyJet
1:35 Std.BSL-LGW
CHF 22
31.10.Mo
NonstopeasyJet
1:40 Std.BSL-LGW
CHF 23
09.10.So
NonstopeasyJet
1:35 Std.BSL-LGW
CHF 24
14.09.Mi
NonstopeasyJet
1:35 Std.BSL-LGW
CHF 27
19.09.Mo
NonstopeasyJet
1:35 Std.BSL-LGW
CHF 29
19.09.Mo
NonstopeasyJet
1:35 Std.BSL-LGW
CHF 30
26.09.Mo
NonstopeasyJet
1:35 Std.BSL-LGW
CHF 31
10.01.Di
NonstopeasyJet
1:40 Std.BSL-LGW
CHF 33
16.12.Fr
NonstopeasyJet
1:35 Std.BSL-LGW
CHF 35
13.09.Di
NonstopeasyJet
1:35 Std.BSL-LGW
CHF 37
14.10.Fr
1 StoppVueling
22:30 Std.BSL-LGW
CHF 47
06.10.Do
1 StoppRyanair
6:20 Std.BSL-LGW
CHF 49
24.09.Sa
1 StoppWizz Air
8:40 Std.BSL-LGW
CHF 52
06.10.Do
2 StoppsMehrere Fluglinien
12:55 Std.BSL-LGW
CHF 53
15.09.Do
1 StoppRyanair
6:20 Std.BSL-LGW
CHF 54
15.09.Do
1 StoppRyanair
6:20 Std.BSL-LGW
CHF 56
15.09.Do
2 StoppsMehrere Fluglinien
12:55 Std.BSL-LGW
CHF 58
15.09.Do
2 StoppsMehrere Fluglinien
12:55 Std.BSL-LGW
CHF 59
22.09.Do
2 StoppsMehrere Fluglinien
12:55 Std.BSL-LGW
CHF 61

Nach Zwischenstopps suchen

Nach Airline suchen

Nach Preis suchen

Basel - Flughafen London Gatwick

Abflug:

Basel (BSL)Schweiz

Reiseziel:

Flughafen London Gatwick (LGW)Großbritannien

Angebote für den Rückflug:

Flughafen London Gatwick - Basel

Abflughäfen ansehen:

CHF 50