Finde günstige Flüge von Zürich nach Flughafen Istanbul

ZRH - IST

Finde günstige Flüge von Zürich nach Flughafen Istanbul

Hin- und Rückflug
Economy
Zürich (ZRH)
Istanbul
Do. 04.03.
Do. 11.03.
Beliebiger Monat
Vergleiche KAYAK mit |
Durchsuche Hunderte Reise-Websites auf einmal nach Flügen nach Flughafen Istanbul

Gut zu wissen

Nebensaison

März Die beliebteste Reisezeit mit einem durchschnittlichen Preisrückgang von 22%.

Hochsaison

Dezember Die beliebteste Reisezeit mit einem durchschnittlichen Preisanstieg von 26%.

Durchschnittspreis für Hin- und Rückflug

CHF 225 (Durchschnittspreis in den vergangenen 2 Wochen)

Top-Preis für Hin- und Rückflug

CHF 196 oder weniger

Top-Preis auf einfacher Strecke

CHF 110 oder weniger

Flüge von Zürich nach Istanbul - die beste Zeit zum Buchen

Voraussichtlicher Preis für den Hin- und Rückflug
Durchschnittspreis pro Monat
Preisentwicklung vor dem Reisedatum

Die besten Tipps, um günstige Flüge zu finden

  • Suchst du einen günstigen Flug? 25 % unserer Nutzer haben Flüge auf dieser Strecke für CHF 100 oder weniger für einen einfachen Hinflug und CHF 180 oder weniger für einen Hin- und Rückflug gefunden.
  • Der Flugpreis auf der Strecke Zürich–Flughafen Istanbul ist durchschnittlich 38 Tage vor dem Abflugdatum am günstigsten.
  • Buche deinen Flug mindestens 2 Wochen vor dem geplanten Abflug, um dir einen guten Preis zu sichern.
  • Die Hochsaison ist im November, Dezember und Januar. Der günstigste Reisemonat ist März.
  • Im Durchschnitt* ist ein Abflug am Morgen etwa 24 % günstiger als ein Abflug am Abend.
*Mittelwert aus den günstigsten Preisen der Suchergebnisse von KAYAK bei Abflug innerhalb der nächsten 30 Tage.

FAQs für Flugbuchungen von Zürich nach Flughafen Istanbul

Welche Airlines bieten aufgrund von COVID-19 flexible Stornierungsrichtlinien für Flüge von Zürich nach Istanbul?

Wie lange dauert ein Flug von Zürich nach Flughafen Istanbul?

Wie viele Flüge gibt es zwischen Zürich und Flughafen Istanbul?

Welche Airlines bieten die günstigsten Flüge von Zürich nach Flughafen Istanbul an?

Welche Airlines fliegen am häufigsten zwischen Zürich und Flughafen Istanbul?

An welchem Tag sind Flüge von Zürich nach Flughafen Istanbul am günstigsten?

Wie findet KAYAK so günstige Preise für Flüge von Zürich nach Flughafen Istanbul?

Wie hilft mir die KAYAK Preisvorhersage, den besten Buchungszeitraum für meinen Flug von Zürich nach Flughafen Istanbul zu finden?

Was ist der KAYAK Mix für Flüge von Zürich nach Flughafen Istanbul?

Wie funktionieren "flexible Daten" bei KAYAK und warum sollte ich sie bei einem Flug von Zürich nach Flughafen Istanbul beachten?

Top 5 Airlines auf der Strecke Zürich – Istanbul

Ergebnis basierend auf Bewertungen von KAYAK-Nutzern

7.9
Turkish Airlines
Ergebnis aus 23’043 Bewertungen
7.8
Boarding
7.8
Komfort
8.2
Crew
8.0
Unterhaltung
7.9
Essen
Airline-Bewertungen

Negativ: "Beinfreiheit hätte etwas mehr sein dürfen."

Positiv: "Nette Crew, gutes Essen"

Negativ: "My luggage wheel was broken which means it was handled badly even when I flew business class!! Seats of other business class are more comfortable"

Negativ: "The best Airlines All things werde perfekt."

Positiv: "Sitzabstand in der Economy ist gut. Essen ist gut. Sehr schönes Holzspielzeug für die Kleinen. Staralliance Lounge (wenn man Zugang hat) macht die Reise nach Istanbul wert."
Negativ: "Ätzende 5 Stunden Aufenthalt im Flughafen Istanbul... Nix zu tun, nichts zu sehen. Kein Spielplatz für Kinder (ausser in der Gold-Class Lounge). Boarding auf dem Rollfeld und über die Treppe sollte bei Linienfliegern nicht sein. Häufige mutwillige Zerstörung meiner Rimowa Aluminumkoffer durch das Bodenpersonal: Dellen, Löcher, Kratzer (was zu langen Auseinandersetzungen nachträglich führt)."

Positiv: "Sitzabstand in der Economy ist gut. Essen ist gut. Sehr schönes Holzspielzeug für die Kleinen."
Negativ: "Relativ altes Flugzeug ohne nennenswerte Ausstattung war für den kurzen Flug von 2 Stunden gerade so Ok. Keine individuellen Bildschirme. Boarding auf dem Rollfeld und über die Treppe sollte bei Linienfliegern nicht sein."

Positiv: "Hatte einen Comfort Sitz und konnte zum ersten Mal meine Beine im Flieger gut unterbringen."
Negativ: "Leider kein Veganes Essen"

Positiv: "Personal war sehr bemüht und nett alles gut soweit! Gegenüber andere Airlines purer Luxus!"
Negativ: "Mussten auf den babygurt hinweisen und warten und auf den kinderwagen 15min warten. Sonst gut!"

Positiv: "Sehr angenehmer Flug, trotz kurzer Flugstrecke bestes Unterhaltungsprogramm sowie Verpflegung !"

Negativ: "Mannschaft ok, Technik veraltet"

Negativ: "10 Stunden Verspätung in Entebbe, 2 Anschlussflüge in Istanbul verpasst! Crew von Entebbe desinteressiert und muffig.Keine Entschuldigung und Entschädigung!! Crew nach Stuttgart besser und freundlicher. In Stuttgart Ankunft 23.15 anstatt 13.55. Beide Maschinen veraltet, Unterhaltungstechnik von Entebbe funktioniert gar nicht, kein Bemühen der Besatzung, auch Bordtechnik im Airbus nach Stuttgart völlig veraltet! Keine Weiterempfehlung!"

Positiv: "Leider war mein fernsehrbildschirm beschädigt"

Positiv: "Flugpersonal hilfsbereit, Essen gut!"
Negativ: "ENGE SITZE, Unterhaltungs-Angebot an meinem Sitz relativ instabil (stürzte zweimal ab), außerdem keine Fluginfos zu sehen, da Bildschirm zu schmal... Zwei Ausstiegs-Treppen wären hilfreich gewesen, saß ganz hinten. Boarding könnte schneller gehen, wenn man die Sitzreihen aufteilen würde nach Reihen."

Positiv: "Flugpersonal hilfsbereit, Essen nicht so gut (Nudeln mit viel Sahne-Pamp - arme Vegetarier!"
Negativ: "Enge Sitze - Und: ZU VIEL WERBUNG AUF DEM BILDSCHIRM!!! NERVIG!!! Auch der LEGO-Film ist zu laut und nervt irgendwann - warum machen das nicht mehr die Stewardessen? Dann kann man schauen oder NICHT, wenn man das ganze schon kennt! Zwei Ausstiegs-Treppen wären hilfreich gewesen, saß ganz hinten."

Positiv: "Das Essen war gut. Bequeme Sitze und gute Beinfreiheit."

Positiv: "Turkish Airlines ist pünktlich, hat tolles Essen, Beinfreiheit und fast alle Flugzeuge sind neu. Natürlich ist die Besatzung überaus Gastfreundlich und stets bemüht besten Service zu bieten."
Negativ: "Nichts zu beanstanden."

Positiv: "Turkish airlines gibt sich Mühe, in Economy an Business Class Standards heran zu kommen. Rosen auf der Toilette, Speisekarte, viele Filme und Musik zur Auswahl... Leider bleibt der Platz aber doch eingeengt, und die Sitze eng. Aber der Preis ist gut! Ich kann Türkisch Airlines nur empfehlen."

Negativ: "Leider war kein mobiler Boarding Pass möglich."

Positiv: "Das Flugpersonal war wie immer sehr lieb und hilfsbereit Das essen schmeckte ganz gut Die sitze waren komfortabel Der flieger war noch in einem ganz guten zustand"
Negativ: "Das einzige problem war, dass ich zwischen zwei ungepflegten und unfreundlichen männern sitzen musste und 2 stunden lang mundgeruch ertragen musste. Konnte meinen sitz nicht ändern da der flieger voll war.."

Positiv: "Ich bin zum ersten Mal mit Türkisch Airlines geflogen und war sehr positiv überrascht,ich fand es um Längen besser als mit LH. Immer wieder sehr gern......"

Positiv: "Toouch screen yeaaa :-)"

Positiv: "Everything on the plane was good. For once, we flew business class and we enjoyed the experience."
Negativ: "The food was great."

Positiv: "I don't like flying but this was quite pleasant"
Negativ: "Food was good, entertainment also."

Positiv: "Crew sehr bemüht, höflich und zuvorkommend. Sogar ein warmes Frühstück wird serviert - es gibt allerdings keine Auswahlmöglichkeit aber alles bestens."

Positiv: "Der Flug war sehr angenehm, so wie man sich das wünscht. Das Essen war wie immer sehr lecker und schön frisch. Die Besatzung war immer zur Verfügung."
Negativ: "Die Sitzen waren bequem jedoch die Fuß halte Vorrichtungen haben etwas gestört."

Negativ: "Flug war wahrscheinlich überbucht und konnte nicht einchecken! Unglaubliche Frechheit!!!"

Positiv: "Flottes Boarding, gutes Essen, gute Auswahl an Getränken"
Negativ: "Sitz 1D hat keine Staumöglichkeit oberhalb des Sitzes, man muss weiter weg verstauen"

Positiv: "Sehr gute Auswahl an Speisen und Getränken, komfortabler Sitz 1E"
Negativ: "Keine Brücke ins Flugzeug, mussten etwa 20 Minuten im kalten Bus warten, bis wir an Bord gehen konnten."

Positiv: "Insgesamt sehr angenehmer Flug"
Negativ: "Von 4 Flügen waren ABSOLUT ALLE Flüge überbucht und es war nicht sicher das man mitfliegt! Zudem musste deshalb im Zwischenflughafen jedesmal der Checkin aufgesucht werden (OHNE zu wissen ob man weitekommt) und wegen Verspätung der ersten Maschine war ein rechtzeitiges erreichen des zweiten Fluges ohne massives vordrängeln in den langen Warteschlangen gar nicht möglich! Der Anschlussflug konnte nur durch eine sehr sportliche Leistung (Langes Rennnen) erreicht werden"

Positiv: "Insgesamt sehr angenehmer Flug"
Negativ: "Von 4 Flügen waren ABSOLUT ALLE Flüge überbucht und es war nicht sicher das man mitfliegt! Zudem musste deshalb im Zwischenflughafen jedesmal der Checkin aufgesucht werden (OHNE zu wissen ob man weitekommt) und wegen Verspätung der ersten Maschine war ein rechtzeitiges erreichen des zweiten Fluges ohne massives vordrängeln in den langen Warteschlangen gar nicht möglich! Der Anschlussflug konnte nur durch eine sehr sportliche Leistung (Langes Rennnen) erreicht werden"

Positiv: "Alles war toll"

Positiv: "Gutes Essen"
Negativ: "Verspätete Ankunft"

Positiv: "Gustes Essen, Pünktlich"

Negativ: "Delaying without notice and luggage lost"

Positiv: "75 Minuten Verspätung beim Start und dann noch mal 60 Rotieren über Istanbul. Zur "Belohnung" dann kein Flugsteig sondern nochmal 15 Minuten im total überfüllten Bus!"
Negativ: "Essen okay, aber weit unter Turkish Airlines Standard."

Positiv: "Das war ein sehr angenehmer Flug. Das Flugzeug bietet genug Bein Freiheit und das Personal ist sehr freundlich. Allen in allem bin ich gern mit Türkisch Airlines geflogen und würde es auch gern wieder tun. Danke"

Positiv: "Man hätte nichts besser machen können. Sehr freundliches Personal, das Essen schmeckte hervorragend und die Unterhaltung am Bord war 1A Klasse. :)"

Positiv: "freundliche Crew guter Service schmackhaftes Essen"

Positiv: "freundliche Crew guter Service schmackhaftes Essen"

Positiv: "Alle wünsche erfüllt. Sehr angenehm und freundlich. Gutes Essen und kein Plastik Besteck"

Positiv: "Das Essen ist bei Türkisch Airlines ein Hauptgrund weswegen ich mit dieser Airline fliege!"

Positiv: "Ein Wort Turkish-Airlines ok 2 Wörter !!!! Nur noch mit denen"
Negativ: "Alles super nicht umsonst die beste Airlines Europas seit 2012 !!!"

Positiv: "Gutes Bordpersonal aber leider hört es da schon auf"
Negativ: "Typisches Flugzeug essen, geschmacklich mehr Chemie als alles andere, Entertainment Bildschirm aus dem 18. Jahrhundert der kaum funktioniert noch reagiert ohne Ton und vom Komfort so schlecht, dass man froh sein kann wenn man danach nicht im Rollstuhl sitzt"

Negativ: "Das essen War gut"

Positiv: "Flug hatte eine Stunde verspatung. War nicht okey. Ich wurde am Flughafen erwartet und sie mussten uber eine Stunde warten. Ich mochte ein Teil meines Flugtickets zuruck erstattet haben"

Positiv: "Nettes Personal und Top Essen"
Negativ: "Unterhaltung, Naja"

Positiv: "Alles war perfekt.."

Positiv: "Alles war perfekt..."

Positiv: "Mann bekommt ein Nessesair sogar in der Holzklasse. Der service ist herrvorragend und der flug sehr schnell . Würde ihn weiter empfehlen ."
Negativ: "Das einzige ist vielecht den platz . Ich habe lange Beine und in der Eco ist es halt ein bisschen eng aber das ist so bei jeder Airline"

Positiv: "The crew were great! The seats are not that comfortable, it happened that I had 3 seats raw for myself but the armrests were not going up so I could not utilize them and lie down to sleep."

Negativ: "It's KLM. What else do you need to know."

Negativ: "The only complaint I had was that it was very warm on the flight (and I usually get cold on flights), and in the seats we had there weren't fans above the seats. A few rows up they had fans, so apparently you have to pay extra for air... This wouldn't be a big deal on a short domestic flight, but for an international flight it was a long time to be uncomfortable!"

Negativ: "I paid for the preferred seat .and i found that people beside me didnt pay anything when i asked them ,"

Positiv: "KLM STAFF WERE VERY PROFESSIONAL"
Negativ: "SOME CREW MEMBERS WERE ABIT RUDE. THEY NEED TO WORK ON THEIR ATTITUDE"

Positiv: "Service and crew amazing friendly and went out of the way to Make u feel special even the pilots gave updates thru out the flight"
Negativ: "Not being to help on the ground in Copenhagen with delta issues"

Negativ: "Das ich jetzt noch nicht in nRennes bin sondern in Amsterdam hängen geblieben bin."

Positiv: "Top sympathische Crew"

Positiv: "Just as I expected. And I made my last connection easily."

Positiv: "Die Crew war nett."
Negativ: "Die Kabinenklimatisierung hat man nicht in den Griff gekriegt. In dem Bereich wo wir saßen war es sehr kalt und zügig, so dass wir und trotz mehrerer Decken erkältet haben. In anderen Bereichen haben sich die Gäste über zu hohe Temperaturen beschwert."

Positiv: "Slow service."
Negativ: "Better communication!"

Positiv: "Great plane and staff"
Negativ: "Delayed"

Positiv: "Unkompliziert"
Negativ: "Die Lauf Wege sind zu lang aus Amsterdam."

Positiv: "Freundliche und aufmerksame Crew."
Negativ: "Sitze in der Business Class etwas durchgesessen."

Positiv: "Seat was good"
Negativ: "Depart on time (1 hour late), hostess put a laptop in the overhead, which fell out and hit me when the bin was opened"

Positiv: "Service, entertainment and comfort - all very good. Really enjoyed the extra legroom in comparison with other airlines."
Negativ: "Just the AC was way too cold and they are not providing any blankets nor pillows"

Positiv: "The service crew was very nice"
Negativ: "Entertainment was broken so no movies etc. No pillows and no blankets because they ran out. Freaking cold during the flight. No vegetarian meal nor snacks."

Negativ: "pünktlichkeit"

Negativ: "Es war gute service im Flug. Ich fliege wieder mit KLM."

Positiv: "Nichts"
Negativ: "Stornieren des Flugs. Keiner fühlt sich zuständig und der Kunde wird mit Arbeit und Kosten allein gelassen"

Positiv: "The flight crew was so friendly and the food was really good."

Positiv: "Cabin facilities"
Negativ: "They didn’t bring one of my bags"

Positiv: "Like the overall KLM experience"
Negativ: "Food could have had better quality and the stewardess served it all at once versus in the various courses."

Negativ: "It was a connection flight from Manchester via AMS to HAJ. Transfer time in Amsterdam (offered by KLM) just 1 hr - so my baggage hasn't arrived in HAJ, at least one day delay! At airport HAJ I've heard that's usual that baggage can't arrive in one our! So I didn't understand why this flight was offered by KLM!"

Positiv: "was a standard flight, in a standard quality - nothing bad"

Positiv: "Food provided, staff kind"
Negativ: "Was several hours delayed and check in took 45 minutes because they somehow lost my reservation."

Positiv: "super"
Negativ: "alles gut"

Positiv: "Alles ok"

Negativ: "The check in desk was late opening & the carry on luggage size was smaller than advertised on their website, so it had to be put in the hold. Open on time to prevent less stress to travelers & give more accurate information about cabin luggage."

Positiv: "Cabin Crews was extremely good and hospital. Transfer point staff buggy / wheal Chair was good and second to none."
Negativ: "Transfer point needs upgrade."

Positiv: "The crew were amazing and the flight was very smooth."
Negativ: "Keep up the good work"

Positiv: "pünktlicher Flug Sehr nettes Personal Gute Verpflegung"

Positiv: "Unterhaltungsprogramm guter Service"
Negativ: "schon besser im Flieger gegessen"

Positiv: "Crew was in a festive mood, the meal was unexpectedly delicious"
Negativ: "Seats ok, but could be more comfy"

Positiv: "Very personable staff. Food acceptable for airline fare. Ticket price was outstanding."
Negativ: "Paid for extra legroom, but very narrow seats not comfortable. Very difficult to sleep. Old plane--could not hear movies and unclear screen. Music sounded OK and choice was good."

Positiv: "Everything OK"

Positiv: "Smooth flight."
Negativ: "Seat a little cramped."

Positiv: "Gaps between seats are very narrow."
Negativ: "when serving drinks, cabin crew limited to serve liquor only once and it was poor service."

Positiv: "Friendly crew! More legroom, good entertainment and food was great! Smooth landings pretty much on time."
Negativ: "Boarding could be better"

Positiv: "MCR airport Mert & Greet parking was smooth and efficient."
Negativ: "Flight was delayed 2 hours due to bad weather. Additional baggage payment to Air Baltic did not show up on the KLM system and we had to pay again. Nowhere to address this with Air Baltic even in Tallin. Handlers seem uninterested and refer us to ‘the website to address the issue.....’"

Positiv: "Was happy to pay extra 45.5 pounds for laugages which was hidden"
Negativ: "Not happy to pay extra money for my case"

Negativ: "Still waiting to board after missing this connection had to be booked on another airline"

Positiv: "Das Flugpersonal war freundlich, sehr aufmerksam und fürsorglich. Es gab genug zu trinken und gute Auswahl. Über eine Kleinigkeit zu essen freute ich mich auch sehr. Es war ein entspannter, angenehmer Flug. Danke vielmals."
Negativ: "Dass der Flug sich verspätet hat, hat mich persönlich nicht sehr gestört. Wenn aber jemand danach weiter fahren muss, oder einen Termin deshalb verpasst, könnte etwas nervig sein."

Positiv: "Board-Crew war sehr nett und das Essen + Getränke war natürlich auch sehr gut."
Negativ: "Leider muss man sagen dass das Boarding zu lange gedauert hat und manche Probleme mit dem Anschlussflug hatten. Noch dazu kummt dass mindestens 5 oder 6 Personen ihren Koffer nicht mehr bekommen haben unteranderem auch eine Freundin von mir was natürlich sehr ärgerlich ist."

Positiv: "I bought the Airport tickets for my Russian friend. However customs would not allow her to board the plane unfortunately. That's not Kayaks fault. I would definitely book with Kayak again. Many thanks."

Positiv: "Interior of the plane was clean. Smooth landing."
Negativ: "Pilot did not avoid turbulence"

Positiv: "Everything excellent. Comfortable seats in business."

Positiv: "Everything is top notch for an airline company."
Negativ: "Nothing.... I enjoyed every moment of the flight."

Positiv: "expedited check in with nice staff. Security staff were pleasant, and the entire check in process for everything was easy"
Negativ: "there was no lounge close to our departure gate"

Positiv: "Nothing really"
Negativ: "Flew KLM 27 years ago and the airlines seem to be stuck in the same era. Food is poor quality... Have you recently checked the Gulf carriers."

Positiv: "Die Crew war aufmerksam, trotz der kurzen Flugzeit."
Negativ: "Die Sitze waren sehr eng..."

Positiv: "Crew war aufmerksam, trotz kurzer Flugdauer"
Negativ: "Die Sitze waren sehr eng..."

Positiv: "Boarding was an absolute mess. Seats were uncomfortable. Flight attendants did their jobs, nothing more"
Negativ: "Just about everything"

Positiv: "OnBoard Personal war extrem freundlich - angenehmer Flug - Essen war nicht gerade das beste aber für Flugzeug Essen war es OK"
Negativ: "Die unerwartete Verzögerung in Warschau von fast 4 Stunden ohne Erklärungen wann und ob der Flug nach Chicago stattfindet war absolut unangenehm und NICHT OK"

Positiv: "OnBoard Personal war extrem freundlich - angenehmer Flug - Essen war nicht gerade das beste aber für Flugzeug Essen war es OK"
Negativ: "Daß nach der Ankunft in Warschau weder Information über die Verzögerung es Weiterflugs nach Chicago gegeben wurden noch den Grund noch irgendeine Indikation wann der Verbindungsflug statt findet"

Positiv: "All except food"
Negativ: "Food"

Negativ: "Deleyed. I got stranded in Warsaw with no possible connection. Transfer desk doesn’t work. 1 person for 67 people in the queue. Welcome to Poland a Third World Country"

Negativ: "My screen was not working"

Positiv: "Plane was newer and the cabin crew were courteous."
Negativ: "Gate people suck. I can’t even describe how rude and useless they were. There was a lot of them and none of them would have been better. I also was almost bitten by a large pit bull while waiting to board the plane."

Positiv: "Very good crew."
Negativ: "I can’t believe you installed 1980’s style business class seats in a new Boeing 787!"

Positiv: "Delayed without explanation"

Positiv: "A very average experience. Nothing amazing."
Negativ: "Flight was very delayed, crew at the counter would not give updates or be kind enough with the situation."

Positiv: "I liked the smooth boarding process"
Negativ: "Snacks could be better and you could reduce plastic waste. I don't want to drink water from plastic cups, I don't need a napkin to my water, I don't need to receive a sweet bun packed in plastic wrap..."

Negativ: "Not allowing babies in first class. Couldn’t sleep with the baby crying."

Positiv: "Seat was confortable."

Negativ: "Employees at airport in Budapest didn’t speak English, also went to restroom and there was no access for handicapped people, I’m on wheelchair. I will never again go that way, very bad experience."

Negativ: "Polish airline Should not be allowed to fly tomUs"

Positiv: "The service was great"
Negativ: "Boarding was late and disorganized. The entertainment system was out of date with only a limited selection of movies - no wifi, no tv series, no live tv, no podcasts, ..."

Positiv: "The crew was nice and friendly."
Negativ: "The food kinda sucks. The space in the economy so cramped. No english subtitles in any of the movies or TV programs."

Negativ: "Tight seat places. No food unless paid for."

Positiv: "The seats and entertainment on the screen."
Negativ: "2 hour flight delay in LA. Then had to stand in line for 2.5 hours for rebooking the following morning. Then my new connected flight was delayed 1.5 hours. Then they left my bag in warsaw and it's been 2 days and I can't get a hold of anyone for my bag"

Positiv: "Angenehme Atmosphera, guter Flug, hervorragendere Landung!"
Negativ: "Sowas habe ich nicht!"

Negativ: "Pünktlichkeit"

Positiv: "The crew was very nice, very helpful and very pleasant."
Negativ: "Economy seat sucks on a 8 plus hours flight. Especaially over night."

Positiv: "Hello, The plane was one hour late because the plane engine has some problem. Thats what the Crew said . This is crazy and scary to fly that airline. And no friendly Crew at all"
Negativ: "everything . first they have to learn English"

Positiv: "Aisle seat"
Negativ: "Flight was delayed 3 timews for a total if more than 3 hours"

Negativ: "I didn't like, that our flight was delayed for an hour before Christmas Eve and Christmas. During this period you are waiting for everything going well. But I am happy, that it wasn't very long delay."

Negativ: "1h 15' delayed boarding"

Negativ: "Only chocolate Snack"

Negativ: "need to move away from stereo type attire and serve the customer"

Positiv: "Everything"

Positiv: "The staff were friendly and warm. They did what they could with all they had. I was financially compensated for being put on standby because of over sold tickets resulting in my return flight being changed to the next day."
Negativ: "On my flight there my built in tablet didn’t work so I didn’t have any entertainment for a long flight. My return flight was put on standby and I had to leave the next day instead. Stressful"

Positiv: "Crew"
Negativ: "Boarding process was terrible, delayed for 3 hours and I have missed my other flight"

Positiv: "Das Personal war freundlich und aufmerksam, was allerdings selbstverständlich sein sollte."
Negativ: "Möglicherweise war die Zeit zu kurz, aber das Flugzeug war nicht ordentlich gereinigt. Es klemmte noch der eine oder andere Becher im Zeitungsfach und auch auf dem Boden konnte man erkennen, etwa welche Schokoriegel verteilt wurden..."

Positiv: "Das Flugzeug war sehr sauber (anders als beim Hinflug)"
Negativ: "Die Gepäckfächer waren hoffnungslos überfüllt. Das Personal hielt es nicht für nötig, hier ordnend einzugreifen..."

Positiv: "They asisted me with blanket to cover with"

Positiv: "All stuff members spoke good English."
Negativ: "I was in the business class. Food was too salti Cabin stuff were clumsy Plates and glasses fell of their hands on the pasengers Many times dueing the flights. Chairs wrre stuck and a stuff member need to come every time i needed to change position."

Positiv: "New airplane , clean , Spacious Seats at the premium class Fast crew service ."
Negativ: "You cant use the entertainment during the take of and landing ..."

Negativ: "It was horrible. They canceled my flight so I couldn’t go. They have stolen my $$$ :("

Negativ: "The crew barely spoke English, only polish and didn’t care about you if you didn’t speak polish. The food was horrible and tasteless. And my suitcase was broken into and my packet of cigarettes was ripped apart and half was stolen"

Positiv: "In Warschau waren alle idioten die dort arbeiten verstehen kein Englisch und tun so ob die alles wissen"
Negativ: "Service ging"

Positiv: "Food best airline food I have had in a long while."
Negativ: "Checkin...they charged me 120USD for 2nd bag because my roll on was 3kg over. I then see all the carry on other people had was ridiculous. I got delayed by 30 odd hours 2 weeks ago by Lot airlines with no compensation, I then get charged extra 120...."

Positiv: "We made it there and the staff in Warsaw were very helpful."
Negativ: "The staff in Paris were late rude and overall not helpful. The plane was delayed an hour we have no idea why. The plane was very old and the crew serving from Paris to Warsaw were not helpful."

Negativ: "no seat assignment"

Positiv: "Crew was friendly and helpful and spoke English. They kept bringing hot food. They found us a bottle of water because we wanted more. In flight screens had a lot of good content."
Negativ: "Flight was very long and you are encouraged to stay in your seat all the time. They only offered 1 brand of free beer ha."

Positiv: "Absolutely nothing"
Negativ: "At check in the website did not allow me to purchase checked baggage. I arrived at the airport and paid 80 Euros to check in my 12kilo bag. I bought I would be proactive and pay for the baggage for my return(only 20 euros). I received only a receipt for the 20 euros, but paid 63,250 drams. Something is shady and I feel duped. The flight was over an hour late with no explanation. There was a plane at the gate when we landed, which added to the tardiness of arrival. They were so non Chalant about so many people missing their connecting flights. It was like they already knew they were going to put us on Lufthansa 2 hours later... polish airlines Is awful- the airport personnel even worse. No one respects standing in line. Airport officials kept cutting into the security lines which literally cost me the 5 minutes that I could have made the flight. I am very diasspointed and kayak should not advertise this airline."

Positiv: "Alles (bis auf eine kleine Verspätung auf dem Rückflug) lief reibungslos ab."
Negativ: "Diese billige Schokowaffel hätten sie sich sparen können. Die Plastikbecher für's Wasser auch. Lademöglichkeiten für Elektronik an den Plätzen wären toll."

Positiv: "Nette Geste: Kaffee und Wasser plus Schokoriegel gratis"
Negativ: "Sitzgurt 1 cm zu kurz, daher Verlängerung erforderlich. Durch Motorgeräusche Ansagen kaum zu verstehen."

Positiv: "Kaffee und Wasser kostenlos. Kein aufdringlicher Bordverkauf."

Negativ: "Flug 2 mal verspätet aber trotzdem muss man für die Getränke zahlen."

Negativ: "Gut"

Negativ: "Masken"

Positiv: "Gut"
Negativ: "Ruhe"

Negativ: "Seats are old and worn. Pitch is Ok. BEG is bad, at least if you connect there to the JFK flight. You have to go to different desks to verify passport (!) and pass additional security control where they don't let you carry in any tax free purchases you make at your originating airport although you never leave the transit area. Boarding is chaotic with no staging."

Positiv: "No stress at all. Friendly staff."
Negativ: "Entertainment was terrible. Only a few movies to choose from. Spent the whole flight watching the planes route."

Positiv: "On time departure, and slightly early arrival. Everything ran smoothly. And seat spacing is quite generous!"
Negativ: "It took a while to complete boarding, mostly because of carry-on luggage, but it did not delay departure."

Positiv: "The flight experience was smooth!"
Negativ: "A little snafu at the gate with everyone's carry on luggage could have been avoided with better communication."

Negativ: "The extra customs in Belgrade when the flights are already late is random and ridiculous. The staff makes some people take off shoes but not others, they opened my cartoon accusing me of having a liquid when I had an empty glass container that he’d already been checked at two other checkpoints."

Negativ: "Im Business Class Flug war der Salat roh ohne Dressing , zum Brot keine Butter und der Fisch war ...! So was darf nicht sein !"

Positiv: "Nothing"
Negativ: "Manners"

Positiv: "Vorne sitzen."

Positiv: "Super comfortable the seats and staff"
Negativ: "Nothing it was great."

Positiv: "Nothing, pretty much"
Negativ: "I was told my hand luggage needed to go to the cargo, despite it being small enough to be with me. The food was a water bottle and chips. There was more than an hour late to boarding time. The crew were not informative about what was going on. The plane made worrying noises when taking off."

Negativ: "Verspaetung 3 stunden ohne zum informieren die airserbia. Warum 6 mall beim buchung E mail angegeben? Von Kayak doch informiert."

Positiv: "Keine infos ueber 3 stundige verspaetung. Nur von Kayak infos bekomen, nicht von airserbia, mit so teuere tickets wieder."

Positiv: "The crew on board was helpful, but they can hardly make up for company’s atrocious policies."
Negativ: "They made me pay $70 for my carry on luggage - the very same one that I didn’t have to check in on my way to Zurich. The company has obscure luggage policies that could easily qualify as hidden charges. I will do everything I can to avoid flying with Air Serbia in the future."

Positiv: "WeII, I didn't die."
Negativ: "Everything. They gave us a 10mx10m prison ceII with no windows and no AC to wait in. EVERYONE had to smushed into this room, as each gate area has its own security. Boarding the pIane was pathetic, with us standing in a bus for 20 mins and no expIanation. The back of the seats were faIIing apart."

Negativ: "The fact that I had to check my guitar was odd. And online check In was difficult . I ended up paying more to check my guitar in at the airport"

Positiv: "the boarding was smooth, the bus to the plane wasn't crowded and the plane was flying low so you could enjoy the sceneries and still get cell phone reception."
Negativ: "the overhead compartment was a bit small and there was almost no leg room but both of my flights were short. I booked my flight through an app and it didn't give me any checked baggage so I tried to modify my booking through airserbia website but I couldn't so I ended up paying 60 euros for my bag at the airport."

Positiv: "Crew was good, short flight on an older aircraft, everything was fine"
Negativ: "Bags got left in Belgrade transferring from Helsinki despite this flight being delayed 30 mins, unsure how that happens..."

Positiv: "Crew was great. Seat was as expected. Could use a seat pad as they get worn out after a few years and I have to sit on my blanket so my legs don't fall asleep"
Negativ: "More movies and TV shows please!"

Positiv: "Crew is fantastik,Dana is the best"
Negativ: "Food"

Positiv: "Comfy and clean"

Positiv: "Pleasant staff, wonderful food, very pleasant flight"
Negativ: "Nothing, everything was very good"

Positiv: "I was amazed with leg room for all regular economy seats, I'm tall guy and constantly have problem with leg room but here I was pretty suprised."
Negativ: "Free you get small bag of pretzels and glass of water.. Everything else you have to pay. Same as in low cost companies but with ticket price of regular one."

Negativ: "No entertainment equipment, video or audio."

Positiv: "good service , everything good."
Negativ: "nothing"

Negativ: "Es kamen ungeplant auf dem Rückflug Gepäckgebühren hinzu von 60 Euro pro Koffer. Das ist unverschämt !!!"

Negativ: "Es kamen ungeplant auf dem Rückflug Gepäckgebühren hinzu von 60 Euro pro Koffer. Das ist unverschämt !!!"

Negativ: "Arms rest are pretty small"

Positiv: "We received a voucher for food during our 4+ Hour delay before boarding on air serbia to Belgrade. Once we arrived in Belgrade, we stayed in the business suite before our flight and was provided with food and couches to relax on before our next flight. Also, on our connecting flight to athens, Aegean airlines was very professional and really wish I would have used their service instead of air serbia."
Negativ: "Air serbia did not tell us why there was a 4+ hour delay to belgrade. Once we arrived in Belgrade, we had to wait 9+ hours for our connecting flight to athens when we were only supposed to have 2 hrs layover. Once we boarded the plane to athens, the workers at the airport had no clue were our luggage was and a lot of things were miscommunicated between them. They were very unprofessional and some of them were very rude. They had plenty of time to move our luggage to the next airplane, but too careless to do that. So now we have to wait a couple of days to get the rest of our luggages. We also missed our train ride in greece because of air serbia and had to pay for another train ticket and did not receive a refund"

Positiv: "Nothing"
Negativ: "The check in process was a mess was forced to wait in multiple long lines with the worst, unprofessional, disregarding, condescending staff to check in and then another line to pay for luggage. They also force you to pay an additional "seat fee" even if you don't request a specific seat. Horrible customer service, zero regard for customers. Waited in shuttle for 45 minutes before being taken to plane. My air conditioner fan for my seat was completely broken but had to pay for that seat as well. Avoid at all costs. Worst airplane very old and run down. Also the staff for Vienna airport is who you have to go to to pay fees for luggage and THEY ARE THE WORST TO DEAL WITH. Would avoid this airline at all costs."

Negativ: "Katastrophale Airline. Ich habe online ein zusätzliches Gepäckstück gebucht. Dieses schien allerdings am Flughafen im Netzwerk nicht auf. Da die Fluggesellschaft (Air Serbia) telefonisch nicht erreichbar war (auch auf Anfrage Flughafenpersonals wurde nicht geantwortet), musste ich das Gepäckstück erneut zahlen. Derzeit versuche ich Air Serbia wegen dieser Causa zu erreichen, um mein Geld zurückzuerhalten. Bisher leider ohne Erfolg. Darüber hinaus hat der Flug sowohl bei der Hin- als auch der Rückreise Verspätung."

Negativ: "Katastrophale Airline. Ich habe online ein zusätzliches Gepäckstück gebucht. Dieses schien allerdings am Flughafen im Netzwerk nicht auf. Da die Fluggesellschaft (Air Serbia) telefonisch nicht erreichbar war (auch auf Anfrage Flughafenpersonals wurde nicht geantwortet), musste ich das Gepäckstück erneut zahlen. Derzeit versuche ich Air Serbia wegen dieser Causa zu erreichen, um mein Geld zurückzuerhalten. Bisher leider ohne Erfolg. Darüber hinaus hat der Flug sowohl bei der Hin- als auch der Rückreise Verspätung."

Negativ: "Katastrophale Airline. Ich habe online ein zusätzliches Gepäckstück gebucht. Dieses schien allerdings am Flughafen im Netzwerk nicht auf. Da die Fluggesellschaft (Air Serbia) telefonisch nicht erreichbar war (auch auf Anfrage Flughafenpersonals wurde nicht geantwortet), musste ich das Gepäckstück erneut zahlen. Derzeit versuche ich Air Serbia wegen dieser Causa zu erreichen, um mein Geld zurückzuerhalten. Bisher leider ohne Erfolg. Darüber hinaus hat der Flug sowohl bei der Hin- als auch der Rückreise Verspätung."

Negativ: "Katastrophale Airline. Ich habe online ein zusätzliches Gepäckstück gebucht. Dieses schien allerdings am Flughafen im Netzwerk nicht auf. Da die Fluggesellschaft (Air Serbia) telefonisch nicht erreichbar war (auch auf Anfrage Flughafenpersonals wurde nicht geantwortet), musste ich das Gepäckstück erneut zahlen. Derzeit versuche ich Air Serbia wegen dieser Causa zu erreichen, um mein Geld zurückzuerhalten. Bisher leider ohne Erfolg. Darüber hinaus hat der Flug sowohl bei der Hin- als auch der Rückreise Verspätung."

Positiv: "Flug von Prag sehr angenehm, sehr gute Parkmöglichkeiten, (überdacht)"
Negativ: "Ganz schlecht die Gepäckreservierung über das Portal. Wenn man normales Gepäckstück dazu buchen möchte, (nur noch das Handgepäck ist inklusive - und hier achtet Air Serbia darauf, dass dieses nicht über 8 Kg wiegt), wird man auf eine Serviceseite umgeleitet. Dort muß man neben dem Preis noch extra Gebühren für das Dazubuchen eines Gepäckstückes bezahlen, das ist schon heftig. Dann funktionierte weder auf Hin- noch auf Rückflug dieses Dazubuchen des Koffers auf Anhieb, wir hatten zum Glück den Ausdruck der Bestätigung dabei. In Prag dauerte das Boarding deswegen für uns 10 min, zum Glück waren wenigstens die Angestelltern nett und entschuldigten sich für die Unannehmlichkeiten, in Tirana mussten wir vom Boarding unverrichteter Dinge wieder weg, zum Air Serbia Schalter und die Buchung des Gepäcktückes bestätigen lassen, und uns dann erneut hinten an der Schlange anstellen.... Das ist Service schlechtester Güte und dringend verbesserungsbedürftig. Man sollte doch wenigstens direkt bei der Flugbuchung auch den Koffer bezahlen können. Sonst dann lieber doch paar Euro mehr und die Lufthansa.."

Positiv: "Nettes aufmerksames Personal, alles ok. Flieger von Belgrad nach Tirana Airbus 319 pünktliche Flüge symphatische Alternative"
Negativ: "Flieger von Prag nach Belgrad Propellermaschine, sehr voll, Boarding bei dazu gebuchtem Gepäckstück dringend verbesserungsbedürftig"

Negativ: "Too hot temperature inside te aircraft. Seats uncomfortable"

Positiv: "Timeliness, cleanliness and comfort."
Negativ: "Inflight duty free closed too early."

Negativ: "My suitcase dodnt arrive because they decide to leave it in skopje till the next day . I did not have any of my personal things woth me ."

Positiv: "Me gustó que tienen un buen sistema de check-in, embarque y desembarque."
Negativ: "El avión era un ATR-72 algo viejo, no era cómodo por dentro. Tampoco me gustó la atención de la tripulación, no pasaron por mi puesto ofreciendo el mísero vaso de agua que daban. En otras aerolíneas de este estilo por lo menos dan café."

Positiv: "Crew was extremely nice and helpful."
Negativ: "the Air Serbia magazine was the only entertainment available."

Positiv: "New plains, great crew, on time. Quick check in, great price."
Negativ: "Sandwich was small but in Swiss I got only an ice cream on the short flight like this, so that seems to be OK."

Positiv: "No complaints"
Negativ: "Everything was OK"

Positiv: "I requested a special meal. It wasn't delivered. I had called Air Serbia days before my travel to confirm that, and the lady said it was. Unfortunatley, there is no way for me to lookbthat information online. Even the gate agent wasn't able to look that informationmout, and told me it will be there. I simply had to go with 'belief' that my special meal would be there. They did not have any other options . The food they served was so unpalatable that I threw up. I threw up in a plastic bag, as opposed to a barf bag. I didnt have time to get it out from the seat pocket. When I called the flight attendant for assistsnce, she was so rude in pointing that I should have used the barf bag and not a plastic bag. Very unempathetic. They did not check on me after that. The flight was so hot, and too crammed. Old plane. The entertainment was unentertaining. I would never fly this airline again."
Negativ: "Everything"

Positiv: "A short connection"

Negativ: "Not possible for online check-in"

Positiv: "I got to board first because I am wearing a cast on my leg."
Negativ: "The plane was extremely hot the entire 5 hour flight and even though many people asked to make the air cooler, the flight crew did nothing. It was a 5 hour flight and only 1 water was served. It was hot and only 1 water was served. When asked for two waters because I was extremely thirsty, the flight crew looked annoyed and brought only 1 to me. I hope to never fly Air Serbia again."

Positiv: "Service was friendly and we were served drinks and a sandwich. The view from the window was good. Arrival a bit before scheduled time."
Negativ: "It's a bus transfer to and from the terminal and the boarding bus transfer takes too long to load. I don't like the passport checks at the boarding gate - inefficient and inconsiderate."

Positiv: "Nothing"
Negativ: "Everything. This flight was absolutely horrid and I will never be flying Ukraine international again!!!!!"

Positiv: "They are affordable"
Negativ: "They have no entertainment and bad food"

Positiv: "<3"
Negativ: "<3"

Negativ: "I’ve waited for 2 hours into the flight to get a cup of water . And an hour more to buy a bottle of water. Staff was not nice ."

Positiv: "Stewardessen nett."
Negativ: "Heftigste Turbulenzen, ohne, dass der Pilot mal über die Dauer informiert, geschweige denn die Turbulenzen umflogen hätte. Mehr als 3 Stunden durften die Toiletten nicht genutzt werden, wegen der Turbulenzen. Für die Passagiere, insbesondere Kinder, eine Zumutung."

Positiv: "Exelent landing!"
Negativ: "Food"

Negativ: "Wieder mal ein verspäteter Flug. Mittlerweile so zuverlässig wie die deutsche bahn. ausserdem so gut wie nie eine Gangway - stattdessen immer ein überfüllter bus. Diese airline ist zu meiden wo es nur geht."

Negativ: "Mal wieder verspätet um rund 50 min. nichts besonderes, eigentlich schon kaum eine verspätung vor dem hintergrund dieser airline. (und das bei einem inlandsflug von 60 min.)"

Negativ: "8 von 10 Flüge mit dieser Airline hatten Verspätung. Inklusive mehrstündiges rumsitzen im flieger nach dem boarding ohne angabe von gründen. selbst wenn aus einem kurzen routineflug eine 6-stündige tortur wird gibt es keine verpflegung an board. gratis ist nur wasser, kaffee und tee."

Positiv: "Roomy seat"
Negativ: "Bad food"

Positiv: "Boarding schnell"
Negativ: "Null Unterhaltung, keine inkludierten Speisen/Getränke (nicht mal Kaffee!)"

Positiv: "Unterhaltung ok, Auswahl an Filme hätte grösser sein können"
Negativ: "Boarding konfüs, zu wenig Essen, Alkohol extra verrechnet."

Positiv: "Die breiten Sitze waren komfortabel."
Negativ: "Weiter Weg zum Gate. Lange Busfahrt zur Maschine. Personal nicht freundlich und aufdringlich beim Verkaufen. Exzessive Durchsagen auf Ukrainisch, Russisch und vermutlich "Englisch"

Negativ: "Personal unfreundlich. Keine Sondermahlzeiten vorbestellbar, kein vegetarisches Essen an Bord. Sitzabstand sehr gering. Sitze sehr hart."

Positiv: "Flight attendants were fast and polite and helpful, more room for feet than other airlines, free meals. Sandwich was good, dinner so so."
Negativ: "Flight delayed boarding by one hour (not weather related)."

Positiv: "We waited in line and on the aircraft after boarding for an hour because we were waiting for flight documentation or something??? This should not happen, everyone knew when the flight was leaving and the airline should have all of this taken care of ahead of time."
Negativ: "Is not comfortable plane also old .I never had again Ukrainem airlenes"

Positiv: "Good finshing immagraion tome and timaly flght"

Positiv: "Flight was good"
Negativ: "I went to desk for check in and they told me l have to pay 15 euro because that l didn’t check in on line before l get to the airport. They wouldn’t check and give me boarding pass till l paid 15 euro. Horrible airline. After that they wanted to charge us for food and drinks on a international flight. Never again !!!!"

Positiv: "The UIA crews were very kind and attentive, responding to passengers in a matter of time :-)"
Negativ: "Nor meals niether snacks of any kind, it was understandable due to extra expenses and economical issues the Airline faces. But I am sinserely appreciated UIA, its kind crews as well as Airport Boryspil Airport. Wish them all the best and success! I hope see you all on board soon :-)"

Positiv: "Crew friendly I like Ukraine Airlines"
Negativ: "Nothing compared to most Airlines I know"

Positiv: "Nothing, it was catastrophic."
Negativ: "The service was horrible and very rude. All the meals and drinks needed to be paid for, which is the ridiculous. The plane was uncomfortable, but the service was the worst I have encountered. I will never travel by this airline again."

Positiv: "I didn’t crash."
Negativ: "Service is appalling. I ant deal with a small shitty seat, four dollar water, and a 6 hour delay (for a 1hr long flight). But the service throughout was just reaching new levels of low. Negative stars should be given."

Positiv: "Nothing really stood our for me, but the crew members were kind enough. They were present to answer any questions when necessary. Clear instructions."
Negativ: "Everything was fine. Wish there were more free food options instead of just water."

Positiv: "Airline crew clearly well knowledged, prepared and polite before, during and after flight."
Negativ: "No snacks provided."

Negativ: "I don't like that I have to print my boarding pass from a spicial machine, all over the world boarding pass may be scanned from the phone, it saves my time if I don't need to look for these machines in the airport and not to try find a way how to manage it, operating of these machines is not perfect as well"

Positiv: "ich habe mein ticket am 02.04-online gekauft. nächtste tag 03.04. cek- in mail erhalten. wollte ich cek- in machen kamm mail ich sollte vor 48 h den buchen cek - in machen , also hats nicht geklappt. am 04.04 bin Flughafen am schalter habe ich 55 tr lira bezahlt weil ich nicht cek- in gemacht habe wie geht das??"
Negativ: "von Flug war ich zufrieden"

Negativ: "Both legs of the trip were delayed for more than an hour. One of the boarding staff was very rude and hate forigners ."

Positiv: "Got out on time"
Negativ: "Food . Very old airplane so no place for legs"

Negativ: "Used UIA 3 times. Never got to destination on time. It is a mess!"

Positiv: "Flight are very punctual"
Negativ: "At the Kayak booking site was not any information about laggage. For the "Laggage fee information" I was redirected to the UIA site where was wrong information relevant for 2012y. Then I've got a very high extra fee for my laggage."

Positiv: "Nothing."
Negativ: "See above."

Negativ: "They tried to charge me about 75 dollars per bag going from warsaw to Kiev, and thanks to a rule that my personal item and carryon combined had to be less than 7 kilos that no other airline has, wanted to charge me an extra 75ish dollars for this. They also charged me 10 dollars to print my boarding pass and wanted 2 euro for a Pepsi on the plane. All in all, that great ticket price I got ended up being the worst deal possible. WAW check in staff were rude as well."

Positiv: "I slept the whole trip"
Negativ: "My suitcase did not arrive. Second time running Air France and Air Ukraine lost my luggage."

Positiv: "Business Class: gutes Essen, große Auswahl an Getränken! SUPER AUFMERKSAMES KABINEN PERSONAL!!!"
Negativ: "im Embraer 190 leider normale Sitze, da hilft es auch nur mäßig, dass immer nur einer belegt wird. boarding war nicht gut: nur 1 großer Bus, daher langes Warten im stickigen Bus. KEIN BUSINESS CLASS GOLD TRACK!"

Positiv: "Nothing"
Negativ: "Rude people and attendants, old plane, no organization"

Negativ: "They dont even have a plug that we can charge our phones .Also they dont have a tv .It was a long trip so i must sleep because there was no other option."

Positiv: "apart from the fact that I got from point A to point B, there was nothing redeemable or positive about this experience."
Negativ: "a cup of water. that's all."

Positiv: "Boarding process was again pretty efficient. Price was excellent."
Negativ: "The food options were very limited. I expected much more for an international flight. This is my third time flying MAU (Ukraine International). My last flight experience was awful (missed connecting flights because of delays, etc.) but this was much better."

Positiv: "They compensated our wait with a sandwich and a drink."
Negativ: "We boarded the plane to find out there were some technical problems. We then deplaned and waited several hours for a new plane. Little information was given to the passengers in languages other than Ukrainian. Re-boarding was not announced, it just happened. Seats were very uncomfortable and too close together."

Negativ: "there were no personal screen but a central screen for about 5 rows and not only that, they didnt even give us headphones to see the movie that no one want to see everything on the flight besides water was NOT included and you were asked to pay extra money for a cup of juice or coffee. the chairs weren't comfortable at all and very dense. the airplane was old and not in a good condition. that will absolutely be my last flight with this company. I'm very disappointed."

Positiv: "Everything was OK except at frankfurt it took 25 minutes to get from the plane into the terminal. FRA airport operations was VERY VERY slow and seemed quite inefficient. I assume UIA does not have access to a gate and jetway at FRA, but the transfer from plane to terminal added about 25% more time to the overall trip time."

Negativ: "Failure to inform clients about cancelations Unacceptable"

Positiv: "Nothing special"
Negativ: "Small plane."

Positiv: "Günstige Preise Gutes Essen (aber nicht inklusive) Besatzung gut geschult"
Negativ: "Alles kostet extra Bordunterhaltung nicht vorhanden Regelmässige Verspätungen Komfort gleich null"

Negativ: "More frequency in offering drinks."

Positiv: "First of me and my kids were left stranded when the ladies at the gate doing the check in told us our flight was for the next day, we had to sleep on the airport seats since we couldnt go out of the airport to get a hotel, also they were very rude to all the customers including an amputee, we finally boarded the flight the next day, got to new york and our suitcase was missing. Very horrible experience never flying this airline ever again. I regret using this airline."
Negativ: "Everything this about this airline was very bad. Bad timing, horrible food, terrible sitting condition. Landed 45 minutes late."

Positiv: "Depart on time, arrive on time. Pleasent crew. Good value for money."
Negativ: "No meal on flight. No entertaiment."

Positiv: "The second flight (operated by both Ukraine and Turkish was good."
Negativ: "nothing really."

Negativ: "One of the restrooms had a broken lock"

Positiv: "It was fast and on time"

Mehr zu Turkish Airlines
Informationen zu COVID-19

Sicherheitsmassnahmen von Fluggesellschaften, die von Zürich nach Istanbul fliegen

Fluggesellschaften, die von Zürich nach Istanbul fliegen, haben zusätzliche Sicherheitsmaßnahmen ergriffen und ihre Richtlinien angepasst, um Reisende in der aktuellen Situation besser zu befördern. Die Richtlinien variieren je nach Fluggesellschaft.

Erhöhte Hygienemaßnahmen

Das Flugzeug wird täglich gereinigt. HEPA-Filter wurden auf Flügen von Zürich nach Istanbul in der Kabine installiert.

Maskenpflicht

An Bord muss ein Mund- und Nasenschutz getragen werden. Masken werden auf Flügen von Zürich nach Istanbul bereitgestellt.

Abstandsregeln für Sitzplätze

Sitzplätze in der Mitte auf Flügen von Zürich nach Istanbul nicht verfügbar

Tests vor dem Flug

Antikörpertest, Test auf Symptome auf Flügen von Zürich nach Istanbul

Buchen Sie günstige Flüge von Zürich nach Flughafen Istanbul

Aktuelle Angebote - Hin- und Rückflug

20.04.
Di.
Nonstop
Turkish Airlines
3:00 Std.
ZRH - IST
27.04.
Di.
Nonstop
Turkish Airlines
2:55 Std.
IST - ZRH
01.04.
Do.
1 Stopp
KLM
8:05 Std.
ZRH - IST
05.04.
Mo.
1 Stopp
KLM
19:05 Std.
IST - ZRH
19.03.
Fr.
1 Stopp
Mehrere Fluglinien
10:50 Std.
ZRH - IST
25.03.
Do.
1 Stopp
Mehrere Fluglinien
6:30 Std.
IST - ZRH
02.05.
So.
1 Stopp
Air Serbia
23:00 Std.
ZRH - IST
11.05.
Di.
1 Stopp
Air Serbia
4:20 Std.
IST - ZRH
12.05.
Mi.
Nonstop
Turkish Airlines
2:55 Std.
ZRH - IST
17.05.
Mo.
Nonstop
Turkish Airlines
3:00 Std.
IST - ZRH
21.04.
Mi.
Nonstop
Turkish Airlines
2:50 Std.
ZRH - IST
26.04.
Mo.
Nonstop
Turkish Airlines
2:50 Std.
IST - ZRH
04.04.
So.
1 Stopp
KLM
8:05 Std.
ZRH - IST
08.04.
Do.
1 Stopp
KLM
19:05 Std.
IST - ZRH
03.05.
Mo.
Nonstop
Turkish Airlines
2:55 Std.
ZRH - IST
12.05.
Mi.
Nonstop
Turkish Airlines
3:00 Std.
IST - ZRH
02.04.
Fr.
1 Stopp
KLM
27:15 Std.
ZRH - IST
09.04.
Fr.
1 Stopp
KLM
19:05 Std.
IST - ZRH
13.05.
Do.
Nonstop
Turkish Airlines
2:55 Std.
ZRH - IST
17.05.
Mo.
Nonstop
Turkish Airlines
2:55 Std.
IST - ZRH
27.03.
Sa.
1 Stopp
KLM
20:35 Std.
ZRH - IST
05.04.
Mo.
1 Stopp
KLM
19:05 Std.
IST - ZRH
25.04.
So.
Nonstop
Turkish Airlines
2:50 Std.
ZRH - IST
06.05.
Do.
Nonstop
Turkish Airlines
2:55 Std.
IST - ZRH
02.04.
Fr.
1 Stopp
KLM
27:15 Std.
ZRH - IST
09.04.
Fr.
1 Stopp
KLM
6:25 Std.
IST - ZRH
12.05.
Mi.
Nonstop
Turkish Airlines
2:55 Std.
ZRH - IST
19.05.
Mi.
Nonstop
Turkish Airlines
3:00 Std.
IST - ZRH
28.03.
So.
1 Stopp
KLM
27:15 Std.
ZRH - IST
03.04.
Sa.
1 Stopp
KLM
24:45 Std.
IST - ZRH
02.05.
So.
Nonstop
Turkish Airlines
2:55 Std.
ZRH - IST
11.05.
Di.
Nonstop
Turkish Airlines
2:55 Std.
IST - ZRH
28.03.
So.
1 Stopp
KLM
21:30 Std.
ZRH - IST
05.04.
Mo.
1 Stopp
KLM
19:05 Std.
IST - ZRH
08.03.
Mo.
Nonstop
Turkish Airlines
3:00 Std.
ZRH - IST
10.03.
Mi.
Nonstop
Turkish Airlines
3:00 Std.
IST - ZRH
01.04.
Do.
1 Stopp
KLM
27:15 Std.
ZRH - IST
15.04.
Do.
1 Stopp
KLM
6:25 Std.
IST - ZRH
11.03.
Do.
Nonstop
Turkish Airlines
3:00 Std.
ZRH - IST
18.03.
Do.
Nonstop
Turkish Airlines
3:00 Std.
IST - ZRH
Weitere Ergebnisse

Aktuelle Angebote - Nur Hinflug

19.04.
Mo.
1 Stopp
Air Serbia
4:25 Std.
ZRH - IST
01.04.
Do.
1 Stopp
KLM
8:05 Std.
ZRH - IST
03.07.
Sa.
1 Stopp
Ukraine International Airlines
6:10 Std.
ZRH - IST
08.03.
Mo.
Nonstop
Turkish Airlines
3:00 Std.
ZRH - IST
27.03.
Sa.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
24:20 Std.
ZRH - IST
14.03.
So.
1 Stopp
LOT
20:10 Std.
ZRH - IST
03.04.
Sa.
1 Stopp
Air Serbia
5:00 Std.
ZRH - IST
04.04.
So.
1 Stopp
Air Serbia
4:00 Std.
ZRH - IST
10.03.
Mi.
Nonstop
Turkish Airlines
3:00 Std.
ZRH - IST
07.05.
Fr.
1 Stopp
Air Serbia
4:00 Std.
ZRH - IST
17.03.
Mi.
Nonstop
Turkish Airlines
3:00 Std.
ZRH - IST
10.03.
Mi.
1 Stopp
KLM
8:05 Std.
ZRH - IST
28.05.
Fr.
1 Stopp
Air Serbia
18:10 Std.
ZRH - IST
10.03.
Mi.
Nonstop
Turkish Airlines
3:00 Std.
ZRH - IST
07.05.
Fr.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
34:35 Std.
ZRH - IST
08.04.
Do.
1 Stopp
Air Serbia
4:55 Std.
ZRH - IST
09.03.
Di.
Nonstop
Turkish Airlines
3:00 Std.
ZRH - IST
10.04.
Sa.
2 Stopps
Mehrere Fluglinien
21:50 Std.
ZRH - IST
28.03.
So.
1 Stopp
Air Serbia
23:00 Std.
ZRH - IST
11.03.
Do.
Nonstop
Turkish Airlines
3:00 Std.
ZRH - IST
Weitere Ergebnisse
-
1
  • Hin- und Rückflug
  • Nur Hinflug
  • Multi-Stopp
  • Trip Builder
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First
  • Verschiedene
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • First